سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
۳ |
۵
حرف آخر| استقلالِ گلزن، پرسپولیسِ فرصت‌طلب
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

با برد پرسپولیس و استقلال حالا رقابت مدعیان هم سر و شکل جذاب‌تری گرفت و البته فولاد و تراکتور به عنوان دو تیم پرمهره حداقل به طور موقت از جرگه مدعیان جدا شدند. 

خبرورزشیفرهاد اشراقی؛ اول بازی که ترکیب استقلال اعلام شد گفتیم فکری دوباره اشتباه کرد و هم‌زمان قایدی، دیاباته و مطهری را بازی داد. البته قایدی مهاجم نبود بلکه وینگری بود که مدام از چپ به راست می‌رفت و دفاع متزلزل تراکتور را به هم می‌ریخت. او مثل بازی با پرسپولیس تأثیرگذار بود و این بار علاوه بر گلزنی، پاس گل هم داد.

حتی اگر بپذیریم فکری با لجبازی به این سه نفر به صورت همزمان بازی داد باز هم باید بگوییم ارنج اولیه او جواب داد و استقلال ۳ گل زد. هر چند که تعویض‌های نیمه دوم فکری اصلاً جواب نداد و تراکتور ۲۰ دقیقه آخر هم فشار آورد و هم گل زد. البته شجاعی هم نشان تا مربی شدن خیلی کار دارد. او در حالی حاج‌صفی و دژاگه را بیرون نشاند که آنها در بدو ورود به زمین آماده نشان دادند. 
تخصص شیخ دیاباته انگار بازی در تبریز است. او در ۲ بازی آخری که در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز انجام داده ۵ گل زده که آمار بسیار جالبی است. استقلال در مجموع دیروز خیلی خوب بود و مسلماً بهترین بازی فصل خود را انجام داد. اگر شاگردان فکری همیشه مثل بازی با تراکتور باشند، امسال پس از ۸ سال می‌توانند قهرمان لیگ برتر شوند. 

پرسپولیس در روزی برد که پنالتی فولاد انصافاً پنالتی نبود ولی تیم اهوازی می‌توانست ۳ گل بزند. با این حال شاگردان یحیی بعد از شوک پنالتی به خودشان آمدند و گل برتری را زدند تا از طلسم تساوی‌ها رها شوند. پرسپولیس مقابل فولاد فرصت‌طلب‌ترین پرسپولیس ممکن بود و شاید روی ۳ موقعیت خطرناک ۳ گل زد که البته این خودش یک هنر است. با برد پرسپولیس و استقلال حالا رقابت مدعیان هم سر و شکل جذاب‌تری گرفت و البته فولاد و تراکتور به عنوان دو تیم پرمهره حداقل به طور موقت از جرگه مدعیان جدا شدند. 

اشتباه زاهدی‌فر در اعلام پنالتی به سود فولاد بار دیگر- و شاید برای دهمین بار در همین لیگ بیستم- ثابت کرد که برای فوتبال ایران VAR از نان شب هم واجب‌تر است ولی خب، خیلی منتظر نباشید که گوش شنوایی وجود داشته باشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • محمدطاها IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    بنظرم مشکل استقلال تو دربی تعویض دیاباته و سه فوروارد بازی کردن نبود مشکل تیم خط هافبکمون بود که توانایی ارائه بازی سه نفره رو نداشتن..بازی با تراکتور این مشکل با وجود داریوش شجاعیان حل شد دقیقا تو دربی با اومدن داریوش و فرشید اسماعیلی ورق برگشت..در کل تیم دیروز بازی خوبی کرد خط دفاع تو نیمه اول یه موقعیت هم به حریف ندادتو نیمه اول پرس سنگین استقلال باعث شد بارها و بارها دفاع تراکتور اشتباه کنه..دیروز تاکتیک استقلال جواب داد تاکتیک تیمی فقط تیکی تاکا و پاس تو عمق نیست گاهی یه پرس مناسب میتونه تاکتیک اصلی تیم باشه..استقلال اگر همیشه مثل بازی با تراکتور باشه امسال صد درصد قهرمان میشه..
    • استقلال تاج کبیر IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      داریوش رو با فرشید برابر میکنی؟!
  • shahin IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    اقای فرهاد اشراقی نویسنده مقاله اگه تحلیل فنی میکنی قبول ولی تو داوری وزاهدی فر وپنالتی واشتباه وای نحرفا ورود نکن اگه میخای جانب انصافو داشته باشی بگو که دوتاگلهای پرسپولیس هم سالم نبودن....فولاد بدشانسم بود دوتاتیر دروازه فولاد روهم بگو منصفانه تحلیل کن...استقلال برد پرسپولیس هم برد ولی این کجا و ان کجا....موفق باشید ورنگی تحلیل نکنید...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی