بیژن ذوالفقارنسب: میشل پلاتینی فوتبالی بود اما به فساد مالی متهم شد
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

پیشکسوت فوتبال ایران اعتقاد دارد که مشکل اصلی این رشته، فقدان مدیران لایق و شایسته است که باعث شده فوتبال حال و روز خوشی نداشته باشد.

خبرورزشیمدیریت فوتبال؛ دکتر ذوالفقارنسب در مصاحبه‌ای به مسائل انتخابات فوتبال ایران و همچنین نامزدهایی که برای پست ریاست فدراسیون ثبت نام کرده‌اند ورود کرد. خلاصه ای از حرف‌های این پیشکسوت فوتبال ایران را در زیر می‌خوانید:

*از پنج نامزد ریاست فدراسیون، دو یا سه نفر قابلیت حضور در رقابت را دارند. تعدادی از افراد واجد شرایط در خیلی از زمینه‌ها، به سلامت برگزاری انتخابات خوش‌بین نبودند و تمایلی به حضور در انتخابات نشان ندادند. در ادوار گذشته خیلی راحت برخی افراد را به ریاست فدراسیون فرستادند و امیدوارم این موضوع برای این انتخابات تکرار نشود.

*مدیران فدراسیون فوتبال معتقدند این فدراسیون، نهاد دولتی نیست و نباید این قانون در فدراسیون اجرا شود. اینها مسائلی است که باعث ایجاد بدبینی می‌شود. خیلی خوشحالم برخی جوانان نامزد شده‌اند و شایستگی لازم را هم دارند. این حق خانواده ورزش است و ورزشکاران باید امتیازات لازم را داشته باشند. نامزدها باید توان مدیریتی و برنامه داشته باشند.

*تیم ملی شرایط بحرانی دارد و چندین دوره است که تیم‌های پایه ما در آسیا به مقامی نرسیده‌اند. اینها به‌خاطر مشکلات داخل فدراسیون فوتبال است. مدیران باشگاهی ما ضعیف و اکثراً دولتی هستند و آنچنان تبحری در کار ندارند. عمده‌ترین مشکل فوتبال کشور که به انتخابات مرتبط باشد را عدم مدیریت لازم نزد افراد نامزد می‌دانم. ضعف و مشکل اصلی در فوتبال کشور، نداشتن مدیران شایسته و لایق است که فوتبال را خوب ‌و در سطح بین‌المللی اداره کنند.

وی درخصوص اینکه گفته می‌شود فوتبالی‌ها باید سکان مدیریت فدراسیون فوتبال را در دست بگیرند باید بگویم در هیچ جای دنیا چنین اجباری وجود ندارد. در گذشته میشل پلاتینی در یوفا فعالیت می‌کرد که بازیکن بزرگی بود، اما به فساد مالی متهم و از فعالیت‌های فوتبالی محروم شد. نباید به این صورت قضاوت کرد. بین نامزدهای فدراسیون افرادی هستند که سابقه مدیریت ورزشی داشته باشند.

*افرادی چون علی کریمی بسیار باهوش هستند و معادلات بین‌المللی را می‌دانند. اگر آنها رأی بیاورند، می‌توانند مدیران لایقی کنار خودشان بیاورند و در فدراسیون از آنها کمک بگیرند. این مدیران باید حتماً برنامه و روابط اقتصادی قوی داشته باشند. اگر کارهای فدراسیون روی مدار سلامت پیش برود، شانس جوانان بالا خواهد بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • حمید علوی CA ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۴
    اینکه پلاتینی از نظر مالی فاسد بود دلیل نمیشه هر کسی فوتبالی باشه مثل پلاتینی باشه که! بقول بچه دبستانیا هر گردی گردو نیست که!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی