یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲
۷ |
۵
حرف آخر| استقلال شبیه صدرنشین نبود
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

اینکه مدام بگوییم استقلال صدرنشین است ولی انتقاد می‌شنود، مشکلی را حل نمی‌کند. بله، استقلال صدرنشین بود اما مثل یک صدرنشین بازی نکرد.

خبرورزشیفرهاد اشراقی؛ اعتراض‌های عجیب محمد دانشگر که حتی می‌توانست در همان بین دو نیمه اخراج شود، نشان می‌داد بازیکنان استقلال - مثل بسیاری از تیم‌های دیگر- حرفه‌ای نیستند و فقط پول حرفه‌ای می‌گیرند. مدل اعتراض دانشگر باعث شد کل کادر فنی استقلال برای اینکه او اخراج نشود، به سمت داور و محل حادثه بروند و تمرکزشان به‌هم بخورد. خروجی کار هم شد عصبی شدن تیم استقلال و دریافت گل زودهنگام در ابتدای نیمه دوم.

استقلال معمولاً وقتی یک بازی بزرگ را می‌برد، در بازی بعد مقابل یک حریف به مراتب ساده‌تر، وا می‌دهد و بد بازی می‌کند. دیروز هم دقیقاً از همان روزهایی بود که استقلال یک بازی به ظاهر ساده را برای خودش سخت کرد. محمود فکری البته در تمرینات بارها و بارها به شاگردانش گوشزد کرده بود که سایپا را دست‌کم نگیرند اما...

اخطاری که محمد نادری گرفت هم روی یک حرکت عجیب و بی‌دلیل و بچگانه بود. یعنی بازیکنی که در اروپا بازی کرده هم تفکر حرفه‌ای ندارد و خطایی می‌کند که هیچ سودی جز دریافت کارت زرد و گرفتن زمان بازی (به ضرر استقلال) ندارد. در کنار تمام این اشتباهات، استقلال مقابل سایپا استراتژی خاصی هم نداشت. یعنی پلن B را از تیم محمود فکری ندیدیم و حتی فشاری که روی دروازه سایپا آوردند، بیشتر احساسی بود تا فوتبالی و منطقی. در واقع استقلال با آن مدل بازی حتی اگر گل هم می‌زد و می‌برد یا مساوی می‌کرد، شانسی بود. چون به جای منطق، احساس پشت سر بازی آنها بود.

در روزی که وریا غفوری و محمد نادری بسیار ضعیف بودند و دانشگر هم آن حرکت را کرد، اگر استقلال می‌برد، عجیب بود. روی صحنه تنها گل بازی وریا لایی خورد، ریگی دریبل خورد و محمد دانشگر هم پشتش را به توپ کرد! این همه اشتباه در روزی بود که استقلال خوب هم بازی نکرد و حرف‌های فکری بعد از بازی هم بیشتر جنبه توجیه داشت تا پرداختن به واقعیت‌ها. اینکه مدام بگوییم استقلال صدرنشین است ولی انتقاد می‌شنود، مشکلی را حل نمی‌کند. بله، استقلال صدرنشین بود اما مثل یک صدرنشین بازی نکرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مانی IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    من پرسپولیسی هستم اما سعی میکنم به مسائل منصفانه نگاه کنم . بنظرم انتقاداتی که از فکری میشه بیشنر بخاطر حسادت و بغض . فکری مربی خوبیه ولی هیچ زمانی برای تمرین و بدنسازی یش از فصل نداشت و در طی لیگ داره کم کم امضا و تاکتیکشو در تیمش اعمال میکنه. از طرفی قلعه نوعی بعد از ۳ فصل و برانکو هم بعد از یک فصل و نیم تیمشونو قهرمان کردن واقعا بی انصافیه که تیم فکری رو بعد از ۳ بازی قضاوت کردن و هنوز هم میکنن باید بهش یک فصل فرصت ازمون و خطا داده بشه و فصل بعد قضاوت بشه
    • محمد IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
      شما لطف کن پرسپولیسی نباش. فکری تیم اماده استراماچونی را تحویل گرفته با چند بازیکن عالی دیگر تقویت شده. این تیم رسیده هست جایی برای رشد ندارد. قیاس برانکو را نکنید برانکو سال اول باید قهرمان می شد انصافا داوری ها نگذاشت. در ضمن تیم سال اول برانکو کجا و این استقلال کجا. این استقلال کمتر در تاریخ خودش ایتجوری بسته می شود. بهترین بازیکن ایران را داریم. ولی بازی تیم در حد محلات هست. مجیدی بهتر از این اقا بازی می داد. دربی شانس اوردیم نورالهی نزد و گر نه نابود بودیم. نیم فصل دوم با این روند وا می دهیم. پرسپولیس هم قوی می شود.
    • چاسخ به محمد IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
      کلا شما استقلالیها بهانه گیری و هوچیگری و نق زدن و ترفندهاشو خیلی خوب بلدید و اینکار رو کیکنید تا همیشه طلبکار باشید مثلا فصل پیش اول فصل که استرا میباخت گفتید بدرد نمیخوره باید اخراج بشه و وزیر عمدا استرا رو اورده که استقلال قهرمان نش بعد که استرا رفت و فرهاد مجیدی مربی شد گفتید استرا خیلی خوب بود و عمدا فراریش دادن ومجیدی بدرد نمیخوره و حالا میگید مجیدی خوب بود و زیر فراریش داد و فکری بدرد نمیخوره ذلیل این حرفاتونم اینه که اگه استقلال قهرمان بشه که توان و غیرت بازیکنان و مربیان بوده ولی اگه استقلال نتیجه نگیره شما یک دلیل برای خودتون از قبل ساختید تا طلبکار باشین
  • مولر از برلین DE ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    اقا نمی گذارند ما قهرمان شویم. بفرمایید این میدان!! شعار هر سال استقلالی ها!! امسال به تنهایی در صدر هستند . باز نمی توانند . مهندسی پرسپولیس را خالی کردند. باز نمی توانند. ببرند. استقلال امسال به لطف داوری در برابر پرسپولیس الومینیوم صنعت نفت و ماشین چند امتیاز گرفته . وجرقه های فردی بازیکن!! و گر نه اگه وی ای ار بود الان در پایین جدول بود. دوستان استقلالی خواهشا با محمود فکری کاری نداشته باشید . اقای فکری با همین فرمان ارش به جلو.
  • محمدطاها IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    استقلال بازی با سایپا خوب نبود فقط ده دقیقه آخر بازی فوتبال بازی کرد..بنظرم تیم بشدت ضعف تنوع تاکتیکی داره اگر ضعفها برطرف نشه تیم صدرنشینی رو از دست میده استقلال زمانی که با ترکیبی جدید‌بازی کرد نتیجه بخش بوده و معمولا با برد همراه بود اما همین ترکیب برنده تو بازی بعد توسط حریف آنالیز شد و کاری از پیش نبرد اینجاست که نیاز به تنوع تاکتیکی محسوس هست..تا زمانی که کادر فنی نتونه متناسب با بازی حریف تغییر تاکتیک بده و نتونه سبک بازی رو تغییر بده همین نتایج سینوسی رو خواهیم دید..
  • ویتوریا IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    مگه صدر نشینا چه شکلی هستن ؟ شاخ دارن یا دم؟
  • استقلال قهرمان IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    استقلال خوب هم بازی نکرد و حرف‌های فکری بعد از بازی هم بیشتر جنبه توجیه داشت تا پرداختن به واقعیت‌ها! خبر ورزشی خیلی ممنون که حرف حق زدید استقلال بجای بازی منطقی حرفه ای با تاکتیک فوتبال زیبا فقط با حاشیه و احساسی بازی میکنه و نتیجه اش میشه بازی خیلی ضعیف جلوی پرسپولیس و سایپا! آقای فکری هم به جای قبول اشتباه خودش و برطرف کردن ضعف استقلال فقط فقط توجیه میکنه ومیندازه گردن داور و غیره... آقای فکری به عنوان یه هوادار دلسوز قدیمی استقلال لطفا بسه دیگه از حاشیه و این و اون بیا بیرون ویه تیم قوی تاکتیکی بدون حاشیه بساز که فقط حرفش رو داخل زمین بزنه با اقتدار! اگر همین روند تا پایان نیم فصل برای استقلال ادامه پیدا کنه از مسولین محترم باشگاه استقلال تقضا دارم برای نیم فصل دوم فکر مربی با تجربه باشن چون با این روند استقلال صدر و قهرمانی را از دست خوهد داد و ما فقط قهرمانی میخواهیم بعد از سالهای طولانی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی