دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۶
۷ |
۵
سرمقاله| ایران، قهرمان نظرسنجی‌های بی‌ارزش AFC 
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

نظرسنجی‌های AFC در واقع ارزشی ندارد که مایه مباهات باشد. ما وقتی می‌توانیم ادعای آقایی در آسیا را داشته باشیم که تیم‌هایمان قهرمان آسیا شوند و تیم امیدمان به المپیک برسد.

خبرورزشیفرهاد اشراقی؛ حامد لک، دروازه‌بان خوبی شده است. او برخلاف زمانی که در پرسپولیس نبود و کلی حاشیه داشت، از وقتی به پرسپولیس پیوسته، یک آدم دیگر شده و تا حد زیادی توانسته جای خالی بیرانوند را پر کند. حامد در نظرسنجی AFC با مشارکت فعال ایرانی‌ها عنوان بهترین بازیکن آسیا را کسب کرده است اما آیا واقعاً او بهترین بازیکن و بهترین دروازه‌بان آسیاست؟

نگارنده شخصاً معتقدم مهدی قایدی بااستعدادترین و متفاوت‌ترین بازیکن فعلی فوتبال ایران است. چیزی شبیه جوانی‌های علی کریمی و فرهاد مجیدی اما انتخاب او هم در نظرسنجی AFC خبری خوشحال‌کننده نیست. این نظرسنجی‌ها در واقع ارزشی ندارد که مایه مباهات باشد. ما وقتی می‌توانیم ادعای آقایی در آسیا را داشته باشیم که تیم‌هایمان قهرمان آسیا شوند و تیم امیدمان به المپیک برسد. ۴۴ سال است قهرمان جام ملت‌های آسیا نشده‌ایم و ۲۸ سال از آخرین قهرمانی یک باشگاه ایرانی در آسیا می‌گذرد اما در تمام نظرسنجی‌ها اول می‌شویم! در واقع خودمان به خودمان رأی می‌دهیم و خودمان هم از اول شدن‌های این مدلی غرق در شادی می‌شویم اما در میدان عمل به ژاپن که هیچ، به عراق و بحرین هم می‌بازیم!

اگر الان در AFC نظرسنجی بگذارند که مثلاً سیاوش یزدانی که هفته‌هاست در استقلال بازی نمی‌کند، بهتر است یا سون میونگ هین (ستاره‌ کره‌ای تاتنهام) ۹۰ درصد به سیاوش یزدانی رأی می‌دهند. اگر نظرسنجی بگذارند که آرمان رمضانی بهتر است یا سون میونگ هین هم ۹۵ درصد به رمضانی رأی می‌دهند و این روند سال‌هاست ادامه دارد. یعنی ما در نظرسنجی‌ها اول می‌شویم و کره‌ای‌ها و ژاپنی‌ها و عربستانی‌ها در مستطیل سبز!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • صامت US ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    دقیقا.وای اف سی هم مارگیرآورده .باحضورایرانی ها تواین نظرسنجی های دوزاری صفحه ش راارونق میده.واحتمالافردایی اهالی دیگرکشورهاهم به این صفحات هجوم ببرند.ر.نق این صفحات بی ارزش بیشتربشه
  • ....... US ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    البته مقایسه علی کریمی با مجیدی و قائدی با در نظر گرفتن سطح فوتبال آنها ٬ یک کم بی سلیقگی و بی انصافی را میرساند . گرچه با توجه به شنا خت از نگارنده این مطا لب و دلبری از هر دو گروه قرمز و آبی که نویسنده همواره مد نظر دارد غیر از این نمیتوان انتظاری دیگر داشت.
    • حقیقت تلخه IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
      دقیقا اگر نویسنده می خواست منصف باشه و از هر دو تیم آبی و قرمز مثال بزنه، می‌تونست از پرسپولیس بازیکنای با تکنیک دیگه ای مثال بزنه که کم نبوده و نیستن ولی آخه مقایسه جوانی علی کریمی با مجیدی و قایدی اوج بی انصافیه، حتی اگه یه استقلالی منصف پیدا بشه، اگه بشه ... خوب می‌دونه سطح فوتبال علی کریمی تفاوت بسیاری نه با این دو بازیکن که با تمام بازیکنای آسیایی داشت ، شاید بازیکنی با مشخصات کریمی در فوتبال ایران ظهور کنه ولی هنوز نیومده....البته با نویسنده موافقم که این نظر سنجی های AFC خیلی ملاک نیس
  • سعید مادریدیستا IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    آقای اشراقی که با ادبیات مقاله هات ادعای بزرگی میکنی و میخای از بالا همه رو نگاه کنی ، منظورت از بازیکن کره ای تاتنهام حتما "سون هیونگ مین" هستش دیگه ؟؟؟!!!؟؟ بار اول که دیدم نوشتی سون میونگ هین فکر کردم اشتباه تایپی و ویراستاریه یا حتی به شوخی اونجوری نوشتی ولی وقتی دیدم بار دوم هم دوباره روی اشتباهت پافشاری کردی فهمیدم هنوز ۱۰ تا ۱۵ سال با یه ژورنالیست تاپ و درجه یک فاصله داری!!!!
  • مهدی IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    حالا که قایدی اول شده شد بی ارزش؟؟؟؟ زمان حامد لک لک چی؟؟؟ یا تراکتور؟؟؟ واقفا باید به حال رسانه افسوس خورد
    • کامران5 IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
      اسم لک هم اومده، از اون شروع بنوشتن شده ،که صد البته اون حداقل تا فینال آسیا بازی کرد و انصافا خوب هم بازی کرد ولی درخشش آسیایی قایدی رو میشه بفرمایید کی و کجا بوده؟ باز نخونده جوگیر شدی! عکس قایدی رو گذاشته؟!!!! عجبا
  • ویتوریا IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    اگه صدسال دیگه هم تو آسیا قهرمان نشیم بازم چیزی از ارزشهای ما کم نمیشه خخخ.دقیقا نمیدونم کدوم ارزشها ولی گفتم بگم که کم نمیشه آقا.کلا آدمای قانعی هستیم .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی