نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
عظیم جزیده: ناظر گفت شما آدم نمی‌شوید!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

سرمربی والیبال شهرداری گنبد گفت: من هنوز مانده‌ام چرا وقتی داور ویدئوچک سه بار به نفع ما رأی داد، یک لحظه با داد بازیکنان و مربی حریف رأی را برگرداند. 

خبرورزشیمهری رنجبر؛ عظیم جزیده، سرمربی والیبال شهرداری گنبد، خوشحال است تیمش بعداز سال‌ها آمل را برد، آن هم در بازی پرتنش. او دلیل اعتراضش به داور را نمایش ابهت والیبال گنبد می‌داند. جزیده هنوز مانده چرا سرداور بعد از رأی داور ویدئوچک، امتیاز را به تیمش نداده. 

چرا شما معترض بودید؟
من معترض نبودم. وقتی داور سه بار رأی به نفع ما داد، چه اتفاقی بین داور و ناظر می‌افتد که رأی برمی‌گردد؟ حتی داور چهارم هم هر سه بار بعد از تماشای ویدئوچک امتیاز را به ما داد. سرداور با اینکه سه بار رأی به نفع ما داد بعد ناظر را نگاه کرد. من نمی‌فهمم چرا با اینکه صحنه واضح بود و نشان داد که آرنج دست بازیکن هراز به تور خورده و امتیاز برای ما است، قرار نیست داد مربی حریف، آن را برگرداند. به هر حال من هم باید از حیثیت والیبال گنبد دفاع کنم، وگرنه من آدم آرامی هستم. اگر آدم عصبی بودم که نمی‌توانستم تیمم را کنترل کنم. من باید ابهت والیبال گنبد را به نمایش می‌گذاشتم. اخلاق، شرافت و سلامت بازی برای من خیلی مهم است. 

به جز این صحنه، داوری مشکلی نداشت؟
داوری عالی بود، به جز آن صحنه. قریب سرداور بازی عالی سوت زد اما تحت تأثیر جو بیرون قرار گرفت. ناظران بازی متأسفانه نتوانستند مدیریت کنند. من هنوز مانده‌ام چرا وقتی داور ویدئوچک سه بار به نفع ما رأی داد، یک لحظه با داد بازیکنان و مربی حریف رأی را برگرداند. 

شما با حسن‌زاده ناظر هم مشاجره کردید؟
او یک لحظه گفت «شما آدم نمی‌شوید.» این حرف او توهین به ترکمن‌صحرا بود. مگر من چه بی‌احترامی کردم؟ خیلی‌ها حرف او را شنیدند، جعفری بای سرپرست تیم خیلی از این حرف او شاکی شد، مدیرعامل باشگاهمان هم همین‌طور. استان گلستان مهد والیبال است و گنبد شهر ما هم پایتخت والیبال ایران. حسن‌زاده با اینکه آدم باتجربه‌ای است اما تحت تأثیر حرف‌ها قرار گرفت. او ناظر فینال نوجوانان به میزبانی کاشان هم بود. در این رقابت‌ها هم جلوی چشم داورزنی ۳، ۴ بازیکن اخراج شدند، به نظرم او هنوز تحت تأثیر اتفاقات مسابقه نوجوانان بود. البته بعد هم گفتم حق به حقدار می‌رسد که رسید. 

شما به بازیکن هراز که خطا کرد حرفی نزدید؟
من به امین علوی که آرنجش به تور خورد گفتم شرافتمندانه بازی کن. مردانه برو و بگو آرنجم به تور خورد. او سرش را پایین انداخت و رفت بدون اینکه حرفی بزند. 

دلیل این تنش‌ها چیست؟
متأسفانه همه نگاه می‌کنند، در صورتی که این تنش اصلاً در شأن والیبال ما نیست. هر قدر بازی آرامش داشته باشد، بهتر است. باید سرداور می‌آمد پایین و همراه ناظر و داور چهارم صحنه ویدئوچک را می‌دید، مثل اتفاقی که یک بار برای تیم ملی افتاد. آن وقت کسی صحبت نمی‌کند و اتفاق خاصی هم نمی‌افتد. من در همین بازی وقتی توپ به دست بازیکنم خورد و عطایی درخواست ویدئوچک داد به او گفتم نگیر، توپ به دست بازیکنم خورد. 

چرا این تنش‌ها پیش می‌آید؟
۷۰ درصد تنش بازیکنان به سرمربیان برمی‌گردد. مربیان باید شخصیت بازیکنان را بالا ببرند چرا که آینده والیبال ایران هستند. من بازیکن تیمم دروغ بگوید یک میلیون تومان جریمه‌اش می‌کنم، بازیکنان برای چه باید دروغ بگویند؟

با این برد تیم شما شانس زیادی برای صعود به پلی‌آف دارد؟
ما خیلی شانس داریم. ما سه بازی هفته دیگر را ببریم تمام است. تنها حریف سخت ما فولاد سیرجان است. 

برد خیلی خوبی گرفتید. 
همین که بعد از سالیان سال آمل را بردیم خیلی خوب بود. البته من ریسک خیلی بزرگی کردم. چون جاه‌طلبم، می‌دانم تیمم چه قابلیت‌هایی دارد و همین عامل برد ما بود. ما از اول لیگ می‌خواستیم سورپرایز باشیم، البته با ۶۰ درصد بازیکنان جوان زمانبر است و باید صبوری کنیم. البته ما در این بازی در همه فاکتورها از اولین تا آخرین پوئن سر بودیم. اگر بازی مقابل سایپا هم بازیکنان خسته نبودند برنده می‌شدیم اما بعد از تأخیر ۱۳، ۱۴ ساعته ۵ صبح رسیدیم تهران و همین مسئله تیم را اذیت کرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • A IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
    آقای‌رنجبر‌واقعن‌به‌ترکمن‌صحرا‌وآقای‌جزیده توهین‌کرد که‌نباید‌میکردچون‌این‌کار‌موجب‌شد‌اواز‌چشم‌مردم‌والیبال دوست‌ایران‌بیفتد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی