بازیکنانی که زیر نظر فرانک لمپارد در چلسی پیشرفت کردند
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

با وجود افت برخی ستاره‌ها در چلسی، فرانک لمپارد روی عملکرد برخی بازیکنان جوان تیم هم تأثیر بزرگی گذاشته است.

خبرورزشی/ لیگ برتر انگلیس؛ اگرچه در فصل دوم حضورش روی نیمکت چلسی نتوانست نتایج قابل قبولی کسب کند و تاکتیک‌هایش به پازل خریدهای نجومی آبراموویچ نمی‌خورد اما در زمان مربیگری لمپارد همه چیز هم بد نبود. این سرمربی جوان توانست با حضور خود باعث پیشرفت چندین بازیکن در تیم خود نیز بشود که در ادامه با آن آشنا خواهید شد. 

میسون مانت
برای هیچ‌کس به اندازه ماسون مونت حضور لمپارد در چلسی خوش‌یمن نبود. میسون در دربی‌کانتی به‌طور قرضی برای تیم لمپارد بازی می‌کرد. لمپارد وقتی به چلسی آمد او را با خود به تیمش آورد تا محصول آکادمی باشگاه از این پس برای چلسی بازی کند. او امسال از ۱۸ بازی توانسته ۱۷ بار حضور در زمین را تجربه کند و کامل خودش را در تیم جا بیندازد. در واقع سبک بازی مونت باعث شد لمپارد یاد روزهای بازیگری خودش بیفتد. ۷ گل و ۵ پاس گل برای او ثبت شده است. 

تمی آبراهام
به دلیل محرومیت نقل و انتقالاتی آبی‌پوشان، لمپارد به آکادمی چلسی روی آورد و یکی از بازیکنانی که از این موقعیت بیشترین استفاده را کرد، قطعاً تمی آبراهام مهاجم بود. آبراهام یک فصل جذاب را به‌صورت قرضی در استون‌ویلا گذراند و ۲۵ گل به ثمر رساند. هیچ‌کس واقعاً انتظار نداشت او تأثیر زودهنگامی در لیگ برتر بگذارد. لمپارد به این بازیکن ۲۳ ساله اعتماد کرد تا خط حمله چلسی را برای تیمش هدایت کند. تمی در پایان فصل با زدن ۱۸ گل که ۱۵ تای آن در لیگ برتر بود، توانست بعد از لمپارد اولین بازیکن انگلیسی آقای گل چلسی شود. او در فصل دومش تا اینجا ۱۱ گل به‌ثمر رسانده است. 

کورت زوما
پس از حضور قرضی موفقیت‌آمیز در اورتون در فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸، سؤالات در مورد آینده مدافع فرانوسی پس از بازگشت او به چلسی زیاد شد. بسیاری احساس می‌کردند این فرانسوی در لیست مازاد است و در نهایت مجبور به خروج از باشگاه می‌شود. با این حال کورت زوما زیر نظر فرانک لمپارد موفق شد و اکنون یکی از اعضای اصلی چلسی است. به‌رغم داشتن رقابت فراوان برای جایگاه خود ازجمله فیکایو توموری و آنتونیو رودیگر، زوما عملاً بازیکن ثابت خط دفاع چلسی بود و در حالی که خط دفاع چلسی در فصل جاری به‌طور گسترده مورد هجمه واقع شده بود، زوما در نیم‌فصل اول اما پیشرفت چشمگیری داشت. او با تیاگو سیلوا مدافع برزیلی نیز همکاری دائمی ایجاد کرد. حالا که فرانک لمپارد از چلسی رفته زوما هم باید همین عملکردش را ادامه دهد تا اعتماد سرمربی جدید را جلب کند. 

متئو کواچیچ
زمان مائوریتسیو ساری سرمربی ایتالیایی از رئال به چلسی آمد اما نتوانست نظر مثبت او را بگیرد و اغلب نیمکت‌نشین راس بارکلی بود. با آمدن لمپارد انگار ورق هم برای کواچیچ برگشت. او ۲۳ بازی در فصل گذشته انجام داد و انتقال قرضی‌اش هم با ۴۰ میلیون پوند دائمی شد تا جزو ولخرجی‌های لمپارد حساب شود. او این فصل اگرچه کمی کمتر از پارسال بازی کرده اما تأثیرگذاری و پیشرفتش توسط لمپارد انکارنشدنی است. 

ریس جیمز
در حالی که مونت و تامی آبراهام تقریباً بلافاصله توسط فرانک لمپارد به تیم اول چلسی راه یافتند، این فرآیند برای ریس جیمز کمی بیشتر طول کشید. در مدت ۱۸ ماه کار زیر نظر لمپارد، جیمز بازی خود را بسیار توسعه داد و حالا به‌عنوان یکی از بهترین مدافعان راست لیگ برتر فعالیت می‌کند. فصل گذشته جیمز عمدتاً به عنوان گزینه تعویضی کاپیتان باشگاه سزار آسپیلیکوئتا مورد استفاده قرار گرفت اما در فصل جاری شکی نیست که جیمز اکنون در استمفوردبریج گزینه اول است. او از ۱۹ مسابقه چلسی ۱۴ بازی را انجام داده و یک گل و دو پاس گل هم داشته است. هواداران چلسی که او را زمانی به صورت قرضی در ویگان تماشا می‌کردند، گواهی می‌دهند این بازیکن ۲۱ ساله زیر نظر لمپارد پیشرفت کرده است. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی