نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
پرونده مرگ کوبی برایانت همچنان در دادگاه‌های آمریکا 
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

پرونده سقوط هلی‌کوپتر کوبی برایانت به قدری قطور شده که دست کم حدود ۹ شکایت در مورد این ماجرا مطرح شده و ۳۵ وکیل نیز تا اینجا در فهرست وکلای پیگیر این پرونده نامشان ثبت شده است. 

خبرورزشی/ چهره‌ها؛ یک سال پیش بود که کوبی برایانت، بسکتبالیست اسطوره ای آمریکا، دختر ۱۳ ساله اش جیانا و هفته نفر دیگر سوار هلیکوپتری در فرودگاه جان وین در اورنج کانتی شدند. 

آنها عازم کالیفرنیا و شهر تاوزند اوکز بودند تا در یک تورنمت بسکتبال جوانان شرکت کنند. کوبی قرار بود در آن مسابقات مربی تیم دخترش جیانا باشد. اما آنچه در پرواز یکشنبه صبح در هوایی مه‌آلود در منطقه کالاباساس اتفاق افتاد، جهان را شوکه کرد. 

هلیکوپتر سقوط کرد و کوبی و دخترش و همه همراهان آن‌ها جان خود را از دست داند تا نه تنها بسکتبال بلکه کل ورزش جهان در بهت و حیرت فرو رود. بیش از ۲۰ هزار نفر در مراسم تدفین اسطوره باشگاه لیکرز شرکت و با او برای همیشه خداحافظی کردند. ونسا برایانت همسر کوبی، با کمک چند وکیل شکایتنامه‌ای تنظیم و عنوان کرد که می‌شد با اقدامات درست از رخ دادن این سانحه هوایی جلوگیری کرد. او مدعی شدکه خلبان، آرا زوبایان، اوضاع مناسبی در روز پرواز نداشته و شرکت کارفرمای او یعنی شرکت هلیکوپترهای اکسپرس باید مسئولیت این تراژدی را بر عهده بگیرند. 

در این شکایتنامه نوشته شده بود: «کوبی برایانت و همراهانش در اثر سهل‌انگاری زوبایان کشته شدند و شرکت کارفرمای او در همه زمینه‌ها مسئول است و باید پاسخگو باشد.»

حالا یک سال از ان اتفاق گذشته و ماجرای این پرونده همچنان به نتیجه‌ای نرسیده است. پرونده‌ای که وارد فاز پیچیده‌ای از بازی‌های اداری و قضایی شده که هرکدام به طور مستقیم یا غیرمستقیم به ماجرای سانحه مرگبار هوایی مرتبط هستند. 

خانواده‌های دیگر قربانیان نیز به ونسا برایانت در شکایت از کمپانی مسئول پرواز هلیکوپتر مورد نظر پیوستند. این شرکت هم خودش از دو مسئول کنترل ترافیک هوایی شکایت کرده است. ضمن اینکه ونسا برایانت هم از سئولان فرودگاه شکایت کرده است. 

این پرونده به قدری قطور شده که پای چندین شرکت دیگر نیز به آن باز شده و دست کم حدود ۹ شکایت در مورد این ماجرا مطرح شده و ۳۵ وکیل نیز تا اینجا در فهرست وکلای پیگیر این پرونده نامشان ثبت شده است. 

مارک گراگوس که وکیل بسیاری از چهره‌های مشهور نیز بوده است در این مورد گفت: «به نظرم این پرونده به ماجرایی قضایی هالیوودی تبدیل ده است که در آن شکایات زیادی نیز مطرح شده است. مسلماً هر وقت اتفاقی تلخ مثل این ماجرا رخ می‌دهد شخص یا گروهی مسئول آن هستند و باید مجازات شوند.»

پنج پرونده از ۹ پرونده این ماجرا به یکدیگر کاملاً مرتبط هستند چرا که خانواده‌های قربانیان به دنبال گرفتن خسارت و همچنین مجازات مقصران ماجرا هستند. بقیه پرونده‌ها نیز شامل عکس‌هایی از صحنه حادثه هستند که توسط مسئولان لس‌آنجلس کانتی گرفته شده‌اند و شکایت‌هایی نیز از این شرکت بابت انتشار عکس‌ها صورت گرفته است. 

هرچه هست، ماجرای مرگ تلخ کوبی و دخترش، همچنان نکات مبهم زیادی را به همراه دارد.

بیشتر بخوانید:
آرامش ابدی در کنار پدر؛ حلقه تنگ مرگ

اعداد خاص دوران حرفه‌ای اعجوبه‌ای به نام کوبی برایانت

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی