پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
۰ |
۳
چه پرده و چه پشت پرده‌ای/ حلوای تن‌تنانی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

این روزها در فوتبال‌مان از مدیر گرفته تا مربی و بازیکن از پشت پرده‌هایی می گویند که هیچوقت از آن گفته نمی شود.

خبرورزشیاردشیر لارودی؛ یکم- امروز قرار است از کدام دنده بلند شویم؟ چه اتفاقاتی غافلگیرمان می‌کند یا نه، دیگر غافلگیر هم نمی‌شویم! در روزهای اخیر، به‌قدری سخنان چپ‌اندرقیچی به‌خوردمان داده شد که دیگر، عرضه و حال غافلگیر شدن هم نداریم! و انتظارش را هم! 
مگر گفته‌های ۱۴‌ بندی رسول‌پناه، کم سنگین و کم برخورنده بود؟ مگر اتفاقات پشت پرده‌ای که این حضرت به قول خودش روی آب ریخت، هر روز روی دایره واقعیت یا روی میز واقعیت‌نمایی، ریخته می‌شود؟ مدیرعامل سابق، عجب رازهایی در دل پرغصه خود دارد! اجازه بدهید همین‌جا «درز» بگیریم! اجازه بدهید خودمان، خودمان را افشاگری نکنیم! کمک کنید تا تتمه اعتباری که داریم، حفظ شود! یاری بدهید تا فوتبال ایران را ملعبه دست این و آن نبینیم! چشمان خود را باز کنیم و گوش‌های‌مان را هم! زبان‌ها را یک چند روزی از تولید اصوات و از ایجاد صداهای «بدمعنا» و ناجور باز بداریم! به فوتبال مجال بدهیم تا فوتبال، فوتبالیت خود را دنبال کند! نمایش متمایل به زیبایی را پی بگیرد! ما دوستان و دوستداران فوتبالیم نه دشمنانش! خود را و فوتبال خود را، دشمن شاد نخواهیم و اسباب خوشحالی‌شان را فراهم نسازیم!

یحیی توجیه‌گر
دوم- دو ضربه آزاد زدند، ۲ گل خوردیم! یحیی گل‌محمدی با یادآوری این نکته، اهمیت خوب دفاع کردن را، سریع دفاع کردن را، جسور دفاع کردن را و مسلط بر توپ و صحنه بودن را نمی‌تواند انکار کند! دو ضربه آزاد آمد، ۲ گل خوردیم! بسیار خوب کردید! دست شما درد نکند! شیرین کاشتید!
مردم می‌دانند علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد! فقط کافی است که به حرف مردم توجه کنید! در همین ستون حرف دل، مردم هم خوب پرده‌برداری می‌کنند و هم درست و به موقع پرده‌برداری را لازم می‌دانند!

ثروت استقلال
سوم- همه چیز را، همگان می‌دانند و همگان به این یقین رسیده‌اند که فوتبال ایران می‌تواند نه اینکه هست- و چیز کمی هم نیست- بلکه ۱۰ برابر قوی‌تر باشد! در این مورد همگان اما گفته‌اند!
بازی‌های پر سروصدای ما، نه دیدنی است و نه فخر فروختنی! به‌خصوص در هفته دوازدهم! استقلال، آری می‌برد ولی نحوه برنده شدنش، مطلوب نظر مردم نیست! باید که طبع متفاوت و سلیقه مشکل‌پسند هواداران را در نظر گرفت! باید بازی کرد! به قول مردم، باید تاکتیکی بازی کرد تا لحظه لحظه بازی به دل بچسبد! مردم، از اول نگاه‌شان و سخن‌شان در مورد فوتبال فکری این بود: ...تماشاگرپسند بازی نمی‌کنی! تماشاگرپسند نمی‌بری!
آقای فکری، تو مهدی قایدی را داری! تو شیخ دیاباته را داری! و تو ارسلان مطهری را داری که از حمایت فرشید اسماعیلی، آرش رضاوند، مسعود ریگی و وریا غفوری برخوردار هستند! قدر چنین ثروت پربهایی را، اگر ندانی و اگر با وجود اینان باز هم نتوانی، پس کی خواهی توانست؟ پس چه زمانی قادر خواهی شد؟

اهلیت گمشده
چهارم- پرسپولیس به بلای ناگهانی که گرفتار نیامد، آنچه بر سر این تیم رفت، نتیجه نااهلی بود، نتیجه سطحی‌نگری بود و نتیجه خود را «اوستا»ی کار دانستن! و حالا در راستای استراتژی «زدی ضربتی، ضربتی نوش‌ کن» تیمی که در لیگ آسیا کامل‌ترین فوتبال را میان تیم‌های ایرانی و آسیایی بازی می‌کرد، کارش به جایی رسیده است که بیا و ببین! همه به هم می‌پرند، نه مربی حریم پُرحرمتی دارد و نه مدیرعاملی که حضورش در این مسند، جای سؤال‌ها دارد! و در این وضعیت، ناچاریم تکرار کنیم این سخن حکیمانه را که می‌گوید:
...تربیت نااهل را چون گردکان بر گردن است! ببینید که کار را به کاردان ندادن، چه عواقبی به‌بار می‌آورد و چگونه کاری که برای انجامش، سال‌های چندی مرارت‌های به جان خریده شده بود، در یک طرفه‌العین، همه چیزها به باد رفت و حالا روز از نو و روزی از نو!
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی