نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟
دیدار امیر قاسمی و امین میرزازاده این‌بار شاید در اوکراین
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

 تیم‌ منتخب کشتی‌ فرنگی کشورمان برای شرکت در مسابقات بین‌المللی جام مربیان و کشتی‌گیران برتر اوکراین با ۱۲ کشتی‌گیر به ‌مصاف حریفان می‌رود.

خبرورزشیمهدی شیروانی؛ رسول جزینی، حبیب‌اله اخلاقی و مرتضی محمدی مربیان تیم اعزامی هستند. باتوجه به اسامی نفرات اعزامی به کی‌یف می‌توان گفت محمد بنا و همکارانش درمورد انتخاب کشتی ‌گیران اعزامی به ‌مسابقات گزینشی ‌المپیک در اوزان۶۷، ۸۷ و ۹۷ کیلو نزدیک به جمع‌بندی نهایی هستند. برای قهرمانی ‌آسیا نیز تقریباً نفرات خود را شناخته، دربعضی اوزان هم به جوان‌ترها میدان می‌دهند تا در میادین‌ آتی دست‌شان خالی نشود. اعزام امیر قاسمی‌منجزی و امین میرزازاده به اوکراین می‌تواند یکی ‌از اتفاقات حساس و شیرین رقابت برای دوبنده تیم‌ ملی را رقم بزند. با اعزام قاسمی و میرزازاده، شاید فینال۱۳۰ کیلوی رقابتهای لیگ ‌برتر، این ‌بار در اوکراین تکرار شود. رویارویی امین جوان که در آخرین دیدار لیگ ‌برتر، موفق به پیروزی برابر امیر با تجربه (کسی‌که سهمیه سنگین ‌وزن المپیک  را کسب کرده) شد، یکی ‌از حساس‌ترین دیدارها برای کشتی ‌فرنگی ما خواهد بود. حتی اگر این دو براساس قرعه باهم در یک گروه نیفتند یا نتوانند باهم کشتی بگیرند، عملکرد و نتایج آنها مقابل حریفان خارجی، در ارزیابی کادرفنی تاثیرگذار خواهد بود. 

* ۵۵ کیلو: پویا دادمرز درانتخابی اول شده و احتمالاً در قهرمانی‌آسیا ۲۰۲۱ قزاقستان کشتی می‌گیرد، سجاد عباس‌پور نفردوم انتخابی به اوکراین می‌رود. 

* ۶۰ کیلو: علیرضا نجاتی نفرسوم جهان، صاحب سهمیه‌المپیک و نفراول انتخابی تیم‌ملی، در اوکراین کشتی می‌گیرد تا ماهها دوری‌از مسابقه به‌دلیل کرونا را جبران کند. 

* ۶۳ کیلو:  درانتخابی تیم‌ملی، میثم دلخانی و رضا مردی اول و دوم شدند، اما آرمین محب‌ثابت به اوکراین اعزام می‌شود تا فقط نتیجه‌انتخابی ملاک نباشد، بلکه کادرفنی به عملکرد کشتی‌گیران درکنار نتیجه آنها، اهمیت بدهد. 

* ۶۷کیلو: گویا کادرفنی در انتخاب ملی‌پوشان برای گزینشی‌المپیک و قهرمانی‌آسیا به جمع‌بندی رسیده‌اند که نه‌تنها محمدرضا گرایی نفر غایب درانتخابی (به‌دلیل ابتلا به‌کرونا)، بلکه حسین اسدی و محمدجواد رضایی نفرات اول و دوم انتخابی را نیز به اوکراین نمی‌فرستند، به‌جای آنها محمد الیاسی و دانیال سهرابی در کی‌یف کشتی می‌گیرند.

* ۷۲، ۷۷ و ۸۲ کیلو: امین کاویانی‌نژاد، علی ارسلان و اشکان سعادتی‌فر نفرات اول‌تاسوم انتخابی ۷۲ کیلو، هیچ‌کدام دراین‌وزن مسافر اوکراین نیستند. البته کاویانی‌نژاد قرار است همراه با محمدعلی‌گرایی به‌مصاف مدعیان ۷۷ کیلو بروند. در ۷۲ کیلو نیز فقط محمد مختاری اعزام می‌شود. تنها وزنی که کشتی‌فرنگی ما هیچ نماینده‌ای در اوکراین ندارد، ۸۲ کیلوست که محمد ناقوسی و جمال اسماعیلی در انتخابی اول و دوم شدند. 

* ۸۷ کیلو: حسین نوری نفر اول انتخابی، به جام‌جهانی صربستان رفت و پنجم شد. حالا رامین طاهری به اوکراین می‌رود تا مربیان برای معرفی ملی‌پوش اعزامی به گزینشی‌سهمیه‌المپیک، با ارزیابی عملکرد این دو مدعی، بهتر تصمیم بگیرند. 

* ۹۷ کیلو: محمدهادی ساروی نفر اول انتخابی، با کشتی‌های خوبش در جام‌جهانی صربستان سوم شد و خیال کادرفنی را برای معرفی ملی‌پوش گزینشی‌سهمیه‌المپیک راحت کرد. حالا مهدی بالی در اوکراین محک می‌خورد. 

* ۱۳۰ کیلو: امیر قاسمی‌منجزی سهمیه‌المپیک را گرفته، در انتخابی تیم ملی هم اول شده، اما امین میرزازاده در لیگ‌برتر منجزی را ۴ – یک مغلوب کرده، حالا اعزام دو مدعی سنگین‌وزن به کی‌یف، به همه حدس و گمان‌ها و حرف‌وحدیثهای پیرامون انتخاب ملی‌پوش این‌وزن، خاتمه می‌دهد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی