علیرضا استکی: روزبهانی باید خودش را ثابت کند
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

سرمربی تیم ملی بوکس به خبرورزشی گفت: احسان روزبهانی باید برای فیکس شدن در تیم ملی مدل زندگی‌اش را کمی عوض کند.

خبرورزشیفائزه زمانی؛ احسان روزبهانی، کاپیتان تیم ملی بوکس این روزها همپای بقیه ملی‌پوشان در اردو تمرین می‌کند. علیرضا استکی، سرمربی تیم ملی با اینکه می‌داند بوکسور باسابقه انگیزه زیادی دارد اما معتقد است وقتش است تا روزبهانی خودش را اثبات کند. 

روزبهانی سبک زندگی‌اش را عوض کند
او می‌گوید: «انگیزه، تنها چیزی که احسان روزبهانی را هنوز در اردوهای تیم ملی نگه داشته است. بنابراین او هنوز هم بوکسور باانگیزه‌ای است. او جوانی‌اش را پشت‌سرگذاشته و حداقل ۲تا ۳ سال دیگر می‌تواند مشت بزند. روزبهانی باید برای فیکس شدن در تیم ملی مدل زندگی‌اش را کمی عوض کند. خواسته او برای حضور در المپیک کافی نیست و باید خودش را به ما ثابت کند و من را قانع کند که هم می‌تواند سهمیه بگیرد وهم از اعتبارش در المپیک دفاع کند.»

پنج‌شنبه مسابقه رسمی بوکسورها
او یک هفته بعد از تمرین شاگردانش با بوکسورهای سوری، حالا راضی است، می‌گوید: «هفته قبل تمرینات خوبی با تیم ملی سوریه داشتیم و چهارشنبه هم یک بازی درون اردویی برگزار کردیم، تمرینات تا آخر هفته ادامه دارد و پنج‌شنبه هم بوکسورها مبارزه رسمی با قضاوت داوران دارند.»

در اردوی مشترک بوکسورها کم‌کم آماده می‌شوند
به گفته او این اردو به لحاظ فنی بیشتر به نفع بوکسورهای سوری است: «سطح ملی‌پوشان سوری خوب است و با شرایط فعلی بوکسورهای ما همگون هستند. بوکسورهای هر دو کشوردر فاز تمرینات قدرتی و استقامتی هستند. ما بعد از این همه سال کار، حرف‌هایی برای گفتن داریم ولی قهرمان المپیک نداشته‌ایم، در حالی که بوکس سوریه مدال المپیک آتن را دارد، بنابراین سوریه تیم خوبی است و در این شرایط کمک حال ماست. بوکسور ۵۲ کیلوی این تیم قهرمان بازی‌های کشورهای اسلامی است و بوکسورهای اوزان ۷۵ و ۶۹ آنها هم آماده هستند. با این حال این اردو به لحاظ فنی برای بوکسورهای سوری، بهتر از بچه‌های ماست، ولی تمرین با آنها فرصتی است تا کم‌کم ایرانی‌ها برای حضور قدرتمند در فرانسه و توکیو آماده شوند.»

امیدوارم ملی‌پوشان باز هم سهمیه بگیرند
سرمربی تیم ملی حالا از تلاش برای اضافه شدن مسافران توکیو و درخشش در المپیک خبر می‌دهد: «شرایط گرفتن مدال در المپیک با همه مسابقات دنیا فرق می‌کند و قطعاً سخت‌تر است. حالا همه تلاش‌مان برای ارتقا المپین‌ها و ۶ بوکسور اوزان دیگرمان است تا المپیکی‌ها بتوانند در توکیو بدرخشند و ملی‌پوشان دیگر هم بتوانند سهمیه بگیرند.»

لیگ را زیر نظر می‌گیرم
او لیگ بوکس را یکی از انتخابی‌های تیم ملی می‌داند: «اگر لیگ برگزار شود، انتخابی‌ تیم ملی است و قطعاً لیگ را زیرنظر می‌گیریم و شاید از آن بوکسورهایی به اردو دعوت شوند و بعد از عید هم انتخابی درون‌اردویی بین بوکسورها برای انتخاب مسافران فرانسه برگزار می‌کنیم.»

باز هم در کار اردوی مشترک هستیم
به گفته استکی احتمالاً تیم ملی اردوی مشترک با یکی از تیم‌های ارمنستان، قزاقستان یا ازبکستان دارد: «فدراسیون در تلاش است تا اردوی مشترکی با تیم ارمنستان فراهم کند، البته می‌خواهیم یک تیم از قزاقستان یا ازبکستان به ایران بیاید، یا ما برای اردو به این کشورها برویم.»

حمایت بیشتر می‌خواهم
او از حمایت‌های وزارت ورزش کاملاً راضی است: «در این مدت مسئولان مختلف وزارت ورزش از ما حمایت کردند و به تیم سرزدند. ما خیلی توقع آنچنانی‌ نداریم ولی به ما قول دادند که هرکاری بخواهیم برایمان انجام می‌دهند. تا اینجای کار از نظر روحی و روانی از ماحمایت کردند و ابزار و امکانات را برایمان فراهم کردند. امیدواریم که این حمایت‌ها بیشتر هم بشود.»

بوکسورهای زیادی بیرون از اردو ماندند
سرمربی تیم ملی بوکس دغدغه این روزهای تیم را کرونا می‌داند: «ما هم این روزها دغدغه‌مان مثل همه، کروناست. کرونا همه برنامه‌هایمان را تحت‌الشعاع قرار داده، بوکسورهای خوب زیادی هستند که به‌خاطر کرونا و نبود شرایط برای حضور بیرون از اردو مانده‌اند.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی