دو روی سکه بدمینتون جهان دانمارکی است/ وایکینگ قربانی اشتباهات تاکتیکی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

آکسلسن، از سرعت خود استفاده نکرد و تعداد اشتباهاتش بیش از حد مسابقه فینال بود، اگرچه همه می دانند او عملکرد بسیار خوبی داشت با این حال، با ثابت ماندن بازی و ریتم آنتونسن، روزی رقم خورد که آکسلسن نتوانست ماشه نهایی را بچکاند.

خبرورزشی/ بدمینتون؛ بزرگترین عنوان آندرس آنتونسن در یک دوره چالش برانگیز زندگی ورزشی او با شکست مرد شماره یک دانمارکی‌ها رقم خورد.

در مسابقات اخیر آنتونسن بسیار پایین‌تر از سطح طبیعی خود به نظر می‌رسید. با این حال، در روز سرنوشت‌ساز یعنی فینال مسابقات جهانی HSBC BWF تورهای جهانی ۲۰۲۰ ، آنتونسن با عملکردی زیرکانه از نظر تاکتیکی، مانع از دستیابی هموطن خوش تکنیک خود به چهارمین قهرمانی متوالی شد.

اکسلسن ۲۹ پیروزی پی در پی داشت و در مقابل آنتونسن مسابقه دشواری را تجربه نکرده بود. مرد جوان، که با سبک رقیب خود آشنایی کامل داشت، کلید های صحیح را در بازی فشرد. سبک دفاع اکسلسن در برابر بازی‌های بزرگ در سه هفته گذشته بسیار عالی بوده است، بنابراین رقیب او سرعت و حمله را از بازی‌اش فاکتور گرفت. آنتونسن دراپ‌های نرم و با دقت را به جناحین و حمله مستقیم به بدن وایکینگ و فرصت طلبی را هدف اصلی بازی خود قرار داد.

آنتونسن پس از بازی گفت: «من شوکه شده‌ام و بسیار خوشحالم که این رقابت طاقت‌فرسا را با پیروزی پشت سر گذاشتم. در حقیقت باید اعتراف کنم انتظار نداشتم بتوانم مرد شماره یک بدمینتون اروپا و دانمارک را شکست دهم.»

قهرمان مسابقات سینگل مردان تور بانکوک اضافه کرد: «امروز سخت می‌جنگیدم، سعی می‌کردم خیلی حمله نکنم و سپس سعی می‌کردم با دراپ‌های زیاد حریف را خسته کنم توپ بلند نمی‌دادم چون می‌دانستم او اسمش بسیار قوی دارد. در ست دوم من برای ست سوم انرژی ذخیره کردم زیرا می‌دانستم توان بدنی‌ام اینقدر نیست که بتوانم بجنگم. باید خیلی حساب شده بازی می‌کردم بنابراین تصمیم گرفتم که یک ست به خودم استراحت بدم.»

آکسلسن، از سرعت خود استفاده نکرد و تعداد اشتباهاتش بیش از حد مسابقه فینال بود، اگرچه همه می‌دانند او عملکرد بسیار خوبی داشت با این حال، با ثابت ماندن بازی و ریتم آنتونسن، روزی رقم خورد که آکسلسن نتوانست ماشه نهایی را بچکاند.

وایکنیگ مغلوب دانمارکی در خصوص بازی گفت: «من ناامید شدم. نمی‌گویم مثل روزهای گذشته از بازی خود راضی هستم. خیلی اشتباهات و تصمیمات بدی در بازی‌ام وجود داشت. فکر می‌کنم از نظر ذهنی انرژی زیادی را مصرف کرده‌ام. آندرس واقعاً خوب بازی کرد و می‌خواهم به او تبریک بگویم. امروز برای من نبود، اما هنوز هم می‌توانم بگویم سه هفته عالی پشت سر گذاراندم.»

باید باور کنیم که آنتونسن یک بازیکن متفکر و باهوش است شاید از نظر فیزیکی از هموطن خود ضعیف تر باشد اما می‌تواند در لحظه تصمیم بگیرد و ضربه آخر را بزند.امروز او مرد شماره یک جهان محسوب می‌شود شاید یا عنوان کوتاه مدت باشد اما در حال حاضر آقای بدمینتون مردان یک دانمارکی دیگر است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی