از یکه تازی جادوگر تا شکست وایکینگ مدعی/ ظهور چهره‌ها و جنگ سلاطین سهم تور بانکوک
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

در رقابت‌های جهانی بدمینتون، چهره‌های جدیدی معرفی شدند و سلاطین این رشته به مقام‌های برتر دست پیدا کردند.

خبرورزشی/ بدمینتون؛ بازی‌های بدمینتون فینال تور بانکوک پس از سه هفته رقابت سنگین میان مدعیان بدمینتون جهان خاتمه یافت.

در بخش سینگل زنان رقابت زیبا و سنگینی بین کارولینا مارین از اسپانیا و تای سو یینگ رنک یک جهان از چین تایپه در سه ست رخ داد که جادوگر تایپه‌ای توانست علیرغم بازی زیبا و چشم‌نواز ست اول را از دست دهد ست دوم تای سو به بازی بازگشت و توانست به راحتی و با نتیجه ۲۱-۸ مارین را شکست دهد اما ست پایانی ست جادوگر بود تا هنر زیبای بدمینتون شرق آسیا را به رخ جهان بکشد و نتیجه پیروزی بخش ۱۲-۱۹ را رقم بزند. تای سو یینگ در یک بازی منطقی حریف قدر و مدعی خود کارولینا مارین را شکست داده و مدال طلا را از آن خود کرد.

در بخش سینگل مردان اکسلسن نتوانست مقابل هموطن خود پیروز شود آنتنسن ست اول بازی را با نتیجه ۲۱-۱۶ از آن خود کرد اما اکسلن توانست به راحتی ست دوم را با نتیجه ۲۱-۵ پیروز شود اما ست سوم برتری دوباره از آن آنتنسن شد و اینبار هموطن خود را با نتیجه ۲۱-۱۷ شکست داد تا قهرمان این تور باشد.

در مسابقات دوبل زنان کره رقابت پایاپای و زیبایی را شاهد بودیم که هیچ یک از طرفین علاقه‌ای به تسلیم شدن نداشتند. در ست اول بازی لی و شین بازی را با نتیجه ۲۱-۱۵ واگذار کردند اما ست دوم زمان بیدار شدن اژدهای خفته کره‌ای بود نتیجه ترسناک و رالی گونه ۲۶-۲۴ همه چیز را به کیم و کونگ نشان داد و با افت روحی شدید ست سوم از آن لی و شین شد تا بدمینتون نشان دهد تیمی برنده رقابت است که روحیه و امید را از دست ندهد.

اما در بخش دوبل مردان روز آحسان اندونزیای و هم‌تیمی‌اش نبود. با وجودی که تنها دو روز از تولد دختر این ستاره دنیای بدمینتون گذشته بود تیم اندونزی نتوانست مدال طلا را به دختر آحسان هدیه کند و حریفان تایپه ای به راحتی از پس این تیم برآمدند و با نتیجه ۲۱-۱۷ و ۲۳-۲۱ آحسان و ستیاوان را شکست دادند.

بخش دوبل میکس تایلند را دست خالی به خانه نفرستاد و دچوپال و ساسپیره توانستند حریف قدرتمند کره‌ای را شکست دهند ست اول با نتیجه ۲۱-۱۸ به نفع تایلند تمام شد اما ست دوم روند بازی تغییر کرد و کره‌ای‌ها با نتیجه عجیب و غریب ۲۱-۸ تایلند مدعی را شکست دادند. ست سوم زمان انتقام بود و دچوپال تمام تیم بود. دفاع‌های عالی و بی نقص و اسمش‌های هدفمند تایلند را برنده این رقابت کرد نتیجه ۲۱-۸ انتقام ست دوم کره ای ها بود که به راحتی طلا را تقدیم تایلند کرد.

رقابت‌های تور بانکوک را باید نمایشگاهی از بهترین بازیکنان جهان نامید. رقابتی که همه چیز داشت جابجایی رنک مدعیان و ظهور چهره‌های نو و معرفی آنها به بدمینتون جهان. برگزاری مسابقات در بالاترین سطح خود بود رعایت پروتکل‌های بهداشتی با انجام روزانه تست کرونا و زیبایی اهدای جام به شیوه مجازی و الکترونیکی.

بدمینتون

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی