نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟
اولسان هیوندای کره‌جنوبی‌؛ ببرهای باانگیزه
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اولسان هیوندای یک مرتبه دیگر هم در جام جهانی باشگاه‌ها شرکت کرده و عملکرد خوبی نداشته، به همین دلیل انگیزه دارد به عنوان قهرمان لیگ قهرمانان آسیا حفظ آبرو کند.

خبرورزشی/ جام جهانی باشگاه‌ها؛ اولسان هیوندای پس از قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا برای دومین مرتبه روانه جام جهانی‌ باشگاه‌ها شده است. قهرمان آسیا که بعد از کسب جام سرمربی‌اش را هم تغییر داد، ۸ سال و چند ماه پیش در جام جهانی‌ باشگاه‌ها همان گام اول را باخت و این مرتبه می‌خواهد از اعتبارش دفاع کند. ببرهای اولسان در اولین دوره کارشان را با نبرد با تیگرس مکزیک، قهرمان لیگ قهرمانان کونکاکاف شروع خواهند کرد. 

چگونه به تورنمنت رسیدند؟
اولسان در لیگ قهرمانان آسیا عملکرد مقتدرانه‌ای داشت. در مرحله گروهی با ۵ برد و یک تساوی بالاتر از اف‌سی توکیو، شانگهای شنهوا و پرت‌گلوری صدرنشین گروهش شد. در یک‌هشتم نهایی ملبورن‌ویکتور را با ۳ گل شکست داد. سپس در یک‌چهارم نهایی با ۲ گل از سد بیجینگ گوان گذشت. با شکست ویسل‌کوبه در وقت‌های اضافی روانه فینال شد. در فینال هم پرسپولیس را ۲ بر یک برد تا برای دومین مرتبه قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شود و جواز حضور در جام جهانی‌ باشگاه‌ها را کسب کند. 

سابقه
این دومین حضور اولسان هیوندای در جام جهانی‌ باشگاه‌هاست. دوره قبلی در ژاپن همان بازی اول را باختند. نکته جالب اینکه دسامبر ۲۰۱۲ هم شکست‌شان مقابل دیگر تیم مکزیکی یعنی مونتری بود. با آن باخت مجبور به حضور در دیدار رده پنجمی شدند. رقیب‌شان در آن بازی هم سانفرنس هیروشیما قهرمان ژاپن بود که به آنها هم ۳ بر ۲ باختند تا تیم آخر تورنمنت شوند. 

بازیکنان کلیدی
احتمالاً ایرانی‌ها جونیور نگرائو را خوب یادشان هست، بازیکنی که ۲ گل به پرسپولیس زد. با این حال ستاره باتجربه برزیلی اولسان جدا شده و در جام جهانی‌ باشگاه‌ها حاضر نخواهد بود. جانشینش بیورن مارش یانسن نروژی است که امید دارند او گلزن اول تیم‌شان باشد. یون بیت گارام هافبک توانای شماره ۱۰ اولسان را می‌توان مغز متفکرشان نامید. به وون دو جائه بهترین بازیکن سال کره هم دل بسته‌اند. لی چونگ یونگ وینگر باتجربه‌ای که سال‌ها در انگلیس و آلمان بازی کرد هم می‌تواند مهره کلیدی اولسان باشد. 

مربی
کیم دو هون بعد از اینکه به نایب‌قهرمانی‌های اولسان خاتمه داد و این تیم را قهرمان لیگ قهرمانان آسیا کرد، قراردادش را تمدید نکرد. باشگاه اولسان هیوندای هم تصمیم گرفت اسطوره فوتبال کره‌جنوبی را استخدام کند که ریسک بزرگی محسوب می‌شود. هونگ میونگ بو که هیچ‌گاه در دوران بازی هم در اولسان بازی نکرده، بعد از ۳ سال و چند ماه به مربیگری برگشت و هدایت قهرمان آسیا را در دست گرفت. حالا او که سابقه مربیگری تیم ملی کره‌جنوبی را هم داشته باشد کارش را در تورنمنت مهمی مثل جام جهانی‌ باشگاه‌ها شروع کند. 

نکته جالب
باشگاه‌های کره‌ای معمولاً اسم زیاد عوض کرده‌اند. نام باشگاه اولسان هیوندای در بدو تأسیس در سال ۱۹۸۳ «هیوندای هورانگ‌آی» بوده است. هورانگ در زبان کره‌ای معنی «ببر» می‌دهد. سهام باشگاه هم همان‌طور که از نامش پیداست به شرکت خودروسازی هیوندای تعلق دارد. 

آمار در جام جهانی‌ باشگاه‌ها
تعداد حضور: ۱
برد: ۰
باخت: ۲
گل‌زده: ۳
گل‌خورده: ۶
بهترین عملکرد: ششمی در سال ۲۰۱۲

 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی