مهران شاهین‌طبع: شاید نتیجه غافلگیرکننده‌ای رقم بزنیم
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

سرمربی تیم ملی بسکتبال گفت: تجربیات کمپ‌ها و بازی‌های تدارکاتی به ما کمک می‌کند و می‌توانیم از آن در المپیک به ‌نحو ‌احسن استفاده کنیم.

 خبرورزشیپریسا غفاری؛ تیم ملی بسکتبال ایران برای المپیک توکیو درگروه مرگ افتاد، با همگروهی با تیم‌های آمریکا، فرانسه و تیم اول گروه کانادا. رقابت‌های بسکتبال مردان المپیک توکیو دیروز قرعه‌کشی شد که تیم ملی ایران طبق قرعه‌کشی در گروه A حریف آمریکا قهرمان، فرانسه و قهرمان مسابقات انتخابی به میزبانی کانادا شد. جایی که تیم‌های یونان، چین، کانادا، اروگوئه، جمهوری چک و ترکیه که اردیبهشت‌ماه به میدان می‌روند. رقابت‌های بسکتبال المپیک طبق برنامه از سوم تا ۱۶ مرداد در توکیو برگزار می‌شود. 

شاهین‌طبع: شاید نتیجه غافلگیرکننده‌ای رقم بزنیم
مهران شاهین‌طبع، سرمربی تیم ملی بسکتبال بعد از گروه‌بندی سخت تیمش می‌گوید: «۱۱ تیم برتر جهان همراه میزبان که جواز این رقابت‌ها را گرفته‌اند از بهترین‌های دنیا هستند. من احساس می‌کنم بازی با تیم‌های قدرتمندی چون فرانسه و آمریکا می‌تواند تجربه خوبی برای تیم ما باشد. درست است که با بهترین تیم دنیا بازی داریم اما برای بسکتبال ما می‌تواند تجربه و تماشاگران بیشتری داشته باشد.»

او شانس ایران برای صعود به دور دوم بازی‌ها را بستگی به تیم چهارم گروه می‌داند: «به نظرم هر اتفاقی ممکن است بیفتد. باید منتظر تیم چهارم گروه خود باشیم. شاید نتیجه غافلگیرکننده‌ای رقم بزنیم.»

سرمربی تیم ملی در ادامه تأکید می‌کند: «تجربیات کمپ‌ها و بازی‌های تدارکاتی به ما کمک می‌کند و می‌توانیم از آن در المپیک به ‌نحو ‌احسن استفاده کنیم. تجربیات چنین بازی‌هایی در المپیک را باید در اتاق فکر مطرح کنیم تا در زمینه استعدادیابی به ما کمک کند. فکر می‌کنم در المپیک قبلی نتوانستیم خوب از این مسائل استفاده کنیم.»

کاپیتان صمد: می‌توانیم یادگاری خوبی در المپیک ۲۰۲۰ به جا بگذاریم
صمد نیکخواه‌بهرامی، کاپیتان ۳۷ ساله تیم ملی برای دومین بار در میدان بزرگ المپیک به میدان می‌رود. او بعد از مشخص شدن گروه‌بندی تیم ملی می‌گوید: «قرعه تیم ما سخت است و اصلاً خوب نیست. هر ۱۲ تیم المپیکی از بهترین‌های جهان هستند. مهم این است که روی خودمان کار کنیم. اگر دیدمان را بازتر کنیم و با تدارکات خوب برویم، می‌توانیم یادگاری خوبی از خودمان در المپیک ۲۰۲۰ به جا بگذاریم.»

او به صعود ایران به دور دوم هم امیدوار است: «در یکسری رشته‌ها مثل کشتی و وزنه‌برداری ما جزو بهترین‌ها هستیم. اگر آنها مدال طلا نگیرند مشکل می‌شود اما از بسکتبال کسی انتظار بیشتری ندارد که روی سکو برود. من فکر می‌کنم اگر در جمع ۱۲ تیم برتر هستیم پس توانش را هم داریم. باید خاطره به جا خوب بگذاریم.»

کاپیتان تیم ملی همچنین درباره بازی با آمریکا می‌گوید: «این مسابقه می‌تواند برای ما هم جنبه تبلیغاتی داشته باشد. بسکتبالیست‌های آمریکایی محبوب‌ترین بازیکنان در المپیک هستند و همه برای دیدن مسابقات آنها لحظه‌شماری می‌کنند. پس برای ما جالب است که دیده می‌شویم. بازیکنان ما باید قدر خود را بیشتر بدانند. همان‌طور که بازی‌های خوبی را مقابل فرانسه در المپیک قبلی و اسپانیا در جام جهانی داشتیم پس باید به نحوی آماده شویم که همه را غافلگیر کنیم.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی