نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
حسین اوجاقی: پاس به ووشو لطمه زد
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

نایب‌رئیس فدراسیون ووشو به خبرورزشی گفت: با تعطیلی یک ساله اردوی تیم ملی با شیوع کرونا، فکر می‌کردم ملی‌پوشان از نظر فنی افت کرده باشند اما خوشبختانه این‌طور نبود، ملی‌پوشان با تمرینات انفرادی شرایط ایده‌آلی دارند.

خبرورزشیسیدحسن صفوی؛ حسین اوجاقی، نایب‌رئیس فدراسیون، کناره‌گیری پاس ناجا از فینال لیگ برتر را لطمه به ووشو می‌داند؛ چراکه با غیبت این تیم همه برنامه به هم ریخت. به گفته او با اینکه اعتراض تیم پاس ناجا وارد نبود اما طبق قوانین فدراسیون جهانی رسیدگی شد اما مربی پاس قبول نکرد، با این شرایط حالا باید منتظر کمیته انضباطی باشند. 

چه اتفاقی افتاد که تیم پاس ناجا حاضر به مسابقه دادن در فینال لیگ برتر نشد و به نشانه اعتراض سالن مسابقات را ترک کرد؟
سردار رحیمی، رئیس پلیس تهران برای ما قابل احترام است. تیم پاس ناجا با حمایت‌های او به لیگ برتر ووشو آمد اما یک اتفاق زحمات این تیم را بر باد داد. مسابقات ما دو بخش ساندا و تالو است که جمع امتیازات برنده و یا بازنده را مشخص می‌کند. مسابقات تالو در فینال و پنج فرم برگزار شد که تیم تالوی تیم پاس ناجا مقابل دانشگاه آزاد باخت و به داوری اعتراض داشت. قوانین فدراسیون جهانی درباره اعتراض مشخص است. مربی تالو اگر معترض باشد فقط به ورزشکارش می‌تواند اعتراض کند، یعنی مربی باید به داوران نامه اعتراض برای بازبینی فیلم اجرای تالو ورزشکارش بدهد و حق ندارد برای بازبینی فیلم تالو کار حریف اعتراض کنند اما تیم پاس روی بازی حریف اعتراض داشت. با اینکه قانوان این اجازه را نمی‌دهد اما صدیقی رئیس فدراسیون مرا مسئول کرد تا به اعتراض پاس رسیدگی کنم. مربی تیم پاس ناجا همراه هیئت ژوری، رئیس کمیته داوران، سرداور، رئیس کمیته فنی فدراسیون جمع شدیم تا این ابهام از بین برود، فیلم بازبینی شد و همه بعد از بازبینی فیلم گفتند رأی اولیه تالوکار دانشگاه آزاد درست اعلام شده اما مربی پاس رأی را قبول نکرد، از نظر من مربیان و سرپرست تیم پاس برای اینکه نتوانستند تیم را مدیریت کنند در فینال حاضر نشدند. تصمیم آنها هم به خودشان و هم به ووشو لطمه زد چون ما پخش مستقیم داشتیم و غیبت تیم پاس همه برنامه‌ها را به هم ریخت. 

با این حساب کمیته انضباطی فدراسیون درباره تیم پاس تصمیم می‌گیرد؟
شک نکنید کمیته انضباطی برگزار می‌شود، دوستان هم دعوت می‌شوند و درباره‌شان طبق قانون تصمیم‌گیری می‌شود اما واقعاً نمی‌دانم چه تصمیمی، باید مسئولان کمیته انضباطی پس از جلسه اعلام کنند اما واقعیت این است که تصمیم تیم پاس برای عدم حضور در فینال به ووشو لطمه زده و باید طبق قانون تصمیم‌گیری شود. 

لیگ برتر ووشو بعد از تعطیلی تقریباً یک ساله انجام شد، نظر شما درباره با لیگ برتر امسال چیست؟
لیگ برتر ووشو را از دو منظر دید. اول اینکه کیفیت برگزاری لیگ برتر امسال خیلی شکیل بود، سالن مسابقات خیلی قشنگ بود، نورپردازی جذاب و حرفه‌ای بود. البته کنار آکادمی ووشو یک سالن سیار ۳۵۰ متری برای تمرین تیم‌ها در نظر گرفته شده بود، این کار برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی انجام شده بود تا تیم‌ها بیرون تمرین کنند و داخل سالن مسابقات شلوغ نباشد. اسکان، سالن گرم کردن تیم‌ها و نسبت به سال‌های قبل خیلی بهتر و با کیفیت‌تر بود. دوم‌؛ به دلیل اینکه همه ملی‌پوشان به جز عرفان آهنگریان در همه تیم‌ها پخش شده بودند و به همین دلیل کیفیت مسابقات خیلی بالا بود. 

تعطیلی اردوی تیم ملی از نظر فنی روی مبارزات ملی‌پوشان در لیگ برتر تأثیر منفی گذاشته؟
با تعطیلی یک ساله اردوی تیم ملی با شیوع کرونا، فکر می‌کردم ملی‌پوشان از نظر فنی افت کرده باشند اما خوشبختانه این‌طور نبود، ملی‌پوشان با تمرینات انفرادی شرایط ایده‌آلی دارند. شرایط همه آنها خوب بود و درصد کمی از ملی‌پوشان افت فنی داشتند، در مجموع همه تالو و سانداکاران عالی بودند. البته بعضی از بچه‌ها به دلیل افت خارج از وزن‌شان در لیگ برتر بازی کردند. علی خورشیدی و میلاد عارفی مقام در وزن تیم ملی بودند اما یکی، دو نفر دیگر در وزن بالاتر مبارزه کردند. 

ظاهراً تمرین انفرادی ملی‌پوشان خیلی خوب بوده که درصد آسیب‌دیدگی بین آنها خیلی پایین بوده؟
بله با اینکه با شیوع کرونا باشگاه‌ها تعطیل بودند، در این مدت طولانی، ملی‌پوشان تمرینات خوبی داشتند که در لیگ برتر مصدوم نشدند و درصد آمار مصدومیت خیلی پایین بود. درصد کم آسیب‌دیدگی ملی‌پوشان نشان می‌دهد همه آنها این مدت خوب تمرین کرده‌اند. 

حسین اوجاقی نایب‌رئیس فدراسیون ووشو شده، به همین دلیل پیشنهاد مربیگری در لیگ برتر را قبول نکرد؟
من چندین پیشنهاد هم داشتم اما خودم تمایل نداشتم به گزینه‌های پیشنهادی جواب مثبت بدهم. از نظر اقتصادی برایم خیلی خوب بود اما چون نایب‌رئیس هستم، چشم‌پوشی کردم تا حرف و حدیثی نباشد. البته مسابقات را داوران قضاوت می‌کنند و هیچ حرف و حدیثی پیش نمی‌آید اما صلاح نبود مسولیت تیمی را بگیرم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی