سیدجلال‌؛ مردی برای تمام فصول!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

سیدجلال حسینی اگر بهترین مدافع تاریخ فوتبال کشورمان نباشد بدون شک و تردید یکی از دو دفاع وسط تاریخ این مرز و بوم است.

خبرورزشی/ لیگ برتر ایران؛ بحث داغ تحریریه خبرورزشی پس از بازی تراکتور و پرسپولیس «سیدجلال حسینی» بود. یکی، دو نفر از بچه‌ها معتقد بوده و هستند که کاپیتان فعلی پرسپولیس بهترین مدافع میانی تاریخ فوتبال کشورمان است و اغلب موافق بودند. البته چند نفری هم ضمن احترام به سیدجلال حسینی از نفراتی همچون‌؛ حسن حبیبی، محمد پنجعلی، سهراب بختیاری‌زاده و...  اسم بردند اما موافقان سیدجلال بیشتر بودند. 

سیدجلال حسینی بدون شک یکی از بهترین مدافعان میانی نسل خود است. در تاریخ فوتبال کمتر مدافعی قدرت حضور رهبرمآبانه، توانایی بازیخوانی و دقت سرزنی او را داشته است. مدافع پرسپولیس در حال حاضر با ۸ قهرمانی در لیگ برتر پرافتخارترین بازیکن تاریخ این رقابت‌هاست و حتی اغراق نیست سیدجلال حسینی را یک اسطوره بخوانیم. 

کدام مدافع ایرانی را سراغ دارید که مثل سیدجلال حسینی به ۱۰۰ بازی ملی رسیده باشد؟ در همین بازی اخیر پرسپولیس مقابل تراکتور در تبریز نیز او نقش یک کاپیتان، یک صخره، یک گلزن، یک قهرمان و یک امید را توأمان بازی کرد. بار دیگر این پرسش را مطرح می‌کنیم‌؛ بهترین مدافع میانی تاریخ فوتبال ایران کیست؟

جواب دادن به این سؤال شاید کمی سخت باشد اما برخی بازیکنان در قالب زمان و مکان نمی‌گنجند. کارلس پویول، فرانکو بارزی یا فرانتس بکن‌بائر در دنیای فوتبال یا سیدجلال حسینی در فوتبال ایران بازیکنانی به شمار می‌روند که می‌توانستند یا می‌توانند در هر دهه و زمانی بازی کنند. این قبیل بازیکنان از زمان خود جلوتر بوده و هستند. همان‌طور که نوشتیم سیدجلال حسینی نیز در زمره همین بازیکنان است. او در ۳۹ سالگی نه تنها مقابل مهاجمان جوان، سرعتی، تکنیکی و حتی سرزن حریف کم نمی‌آورد بلکه گل‌های ۳ امتیازی برای تیمش می‌زند. گل‌هایی که نشان دهنده اوج هوشمندی و قدرت او در آستانه ۴۰ سالگی است. نزدیکان پرسپولیس خوب به خاطر دارند برانکو ایوانکوویچ چگونه در فصل نقل و انتقالات لیگ پانزدهم برای خرید سیدجلال حسینی مقاومت کرد. مرد کروات اصرار داشت لوکا ماریچ به مراتب بهتر و محکم‌تر از سیدجلال است و از قدرت رهبری بالاتری برخوردار است اما...  

برانکو زمانی متوجه اشتباه بزرگ خودش شد که در پایان لیگ پانزدهم قهرمانی را به خاطر تفاضل گل به استقلال خوزستان عبدا... ویسی واگذار کرد. بلافاصله پس از پایان لیگ پانزدهم سیدجلال حسینی خریداری شد تا فوندانسیون قهرمانی‌های متوالی سرخپوشان در لیگ برتر ریخته شود. پرسپولیس با کاپیتان سیدجلال ۴ سال پی‌درپی قهرمان لیگ برتر شد و دو بار به فینال آسیا رسید تا خیلی چیزها ثابت شود. بهترین مدافع میانی تاریخ فوتبال ایران کیست؟

سیدجلال حسینی اگر هم بهترین مدافع تاریخ فوتبال کشورمان نباشد بدون شک و تردید یکی از دو دفاع وسط تاریخ این مرز و بوم است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مردم تاج سرنگون کردند NL ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    کاش میشد از سید یه کپی گرفت.
  • ارتش سرخ IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    سید عزیز عشق بی چون و چرای ما هست خدا برا ما پرسپولیسی ها نگهش داره
  • صامت US ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    عشق همه پرسپولیسی ها :سوپرمن
  • آنتی لنگ IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    اثرش خیلی قوی بوده طوری که هرچی مو میکاره بازم میریزه
    • ارتش سرخ IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
      شما که سایه یک اقا و سوپرمن بالا سرتیمتون نبوده و از دیدین سید میسوزین حرف نرن
    • آنتی لنگ IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
      ما سایه پورحیدری و حجازی رو سرمون بود جفتشونو از دست دادیم شما سایه بابا مسعود رو سرتونه
  • پیام پرسپولیسی CA ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    کاپیتان ما از جمله کسانی است که نمیشه قدر و ارزشش رو اندازه گیری کرد چون هنوز علم اونقدر پیشرفت نکرده تا فرمولی برا اینکار پیدا کنه ....

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی