نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
سعید فائقی: معلوم است کریمی و دایی را از ما بیشتر قبول دارند
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

معاون فنی پیشین سازمان تربیت بدنی می‌گوید فردی که بتواند ظرفیت بالاتری برای فوتبال داشته باشد، باید رئیس فدراسیون شود.

خبرورزشی/ مدیریت ورزش؛ سعید فائقی معاونت فنی اسبق سازمان تربیت بدنی درباره انتخابات فدراسیون فوتبال و انتخاب یک مدیر ورزشی توضیحات مفصلی داد.

*با توجه به ثبت نام نفرات، به چند نفر محدود شده‌ایم در حالی که ظرفیت فوتبال ما بیش از این است. شاید یکی از دلایل عدم حضور برخی‌ مسئله بازنشستگی باشد و برخی مسائل دیگر هم مربوط به حواشی می‌شود که روی این موضوع تأثیر گذاشته است.

*در بسیاری از فدراسیون‌های ورزشی که پرطرفدار و حتی المپیکی هم نیستند، تعداد نفرات بیشتری برای ریاست یک فدراسیون کاندیدا می‌شوند و به همین دلیل جای سؤال دارد که چرا برای فدراسیون فوتبال با این همه ظرفیت، کاندیداهای کمتری حاضر شده‌اند. همانطور که گفتم این تمام ظرفیت فوتبال ما نیست، با این حال باید ببینیم از میان همین چند نفر کدام یک به درد فوتبال می‌خورد و به اصطلاح از همه زوایا ظرفیت بیشتری برای فدراسیون فوتبال ایجاد خواهد کرد.

*زمانی از امیررضا خادم خواهش کردیم که بیاید و برای ریاست فدراسیون کشتی نامزد شود و او هم کاندیدا شد، به ریاست رسید و دوران موفقی را هم در این فدراسیون پشت سر گذاشت. هرچند وقتی مهرعلیزاده به سازمان تربیت بدنی آمد، نخواست با او کار کند و به همین دلیل این دوران خیلی طولانی نشد. با این حال خادم از نظر عملکرد بسیار خوب بود و با اینکه فدراسیون را در آن زمان با 300 میلیون تومان بدهی تحویل گرفت اما توانست در یک سال و چند ماه، با 800 میلیون تومان مثبت تحویل بدهد که هم بدهی‌ها را تسویه کرده بود و هم هزینه‌های جاری انجام شد.

*از یک تجربه مثال بزنم که در المپیک سیدنی رقم خورد. به عنوان معاون سازمان تربیت بدنی در سیدنی بودم و اگر می‌خواستیم از جایی به جای دیگری برویم، باید کلی هماهنگی به عمل می‌آمد تا مثلاً داخل یک سالن شویم، اما همان موقع در سالن کشتی بودیم که وقتی یکی از کشتی‌های امیررضا خادم تمام شد و برای دیدن سایر کشتی‌ها به روی سکوها می‌آمد، هیئت ژوری، هیئت رئیسه فدراسیون جهانی کشتی و میلان ارسگان که آن زمان رئیس وقت فیلا بود، به پای او بلند شدند. این بلند شدن به پای خادم، اعتبار یک ورزشکار و قهرمان بود.

*حالا ما می‌خواهیم برای فدراسیون فوتبال رئیس انتخاب کنیم و علی کریمی را داریم که در بایرن مونیخ بازی کرده، توپ طلای آسیا را برده است، در جام جهانی بوده و در فوتبال دنیا جایگاه دارد، نام و برندی داشته و همه او را می‌شناسند. این اعتبار باعث می‌شود که خیلی راحت بتواند ارتباط برقرار کند، اما به طور مثال تا من فائقی بیایم، ارتباط برقرار کنم، من را بشناسند و بخواهیم مسئله‌ای را مطرح کنم، دوره ریاستم به اتمام می‌رسد و دوره جدیدی آغاز می‌شود. برای یک رئیس فدراسیون اعتبار و جایگاه بین‌المللی بسیار بحث مهمی است و وقتی به علی کریمی لقب جادوگر فوتبال را داده بودند یا القاب و عناوین دیگری داشته، یعنی او در دنیای فوتبال شناخته شده و هم جامعه ایران و هم جامعه بین‌الملل این افراد را می‌شناسند.

*تا چه زمانی می‌خواهیم مدیرانی خارج از مجموعه فوتبال را وارد فدراسیون کنیم تا آنها رئیس فدراسیون شوند؟ رئیس آینده فدراسیون باید فوتبالی، از جنس فوتبال، خاک خورده آن و یک قهرمان فوتبالی باشد که تجربه و دانش فوتبالی هم داشته باشد. اگر همه برای این مسئله حرمت قائل شویم، مطمئن باشید که سود خواهیم کرد.

*وقتی شما یک قهرمان را دارید، او بهتر از همه می‌تواند این ارتباط را برقرار کند. وقتی یک فرد فوتبالی به مجلس برود، خیلی سریع ارتباط برقرار می‌کند و همه دوست دارند با او ارتباط برقرار کنند. گاهی هم می‌بینید این نفرات هستند که برای برقراری ارتباط به دنبال قهرمانان می‌آیند.

*امروز شما تصور کنید علی دایی کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال باشد، آیا او می‌تواند راحت‌تر راهی دولت و مجلس شود یا من؟ مشخصاً علی دایی را بیشتر از من قبول دارند و اگر رئیسی از جنس همان رشته ورزشی باشد، ارتباط گرفتنش روان‌تر و ساده‌تر خواهد بود. جامعه مدیریتی کشور هم به قهرمان‌های خود احترام می‌گذارند و مسئله مهم که می‌تواند باعث تعامل مجلس و فوتبال شود و بخشی از مشکلات رفع شود، با همین ارتباط شکل می‌گیرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مولر از برلین DE ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    مدیریت شما را هم دیدیم!! استقلالی دو اتشه بود!!
  • شاهین IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    اینایی ک سر سفره نشستن بآسانی بیخیال نمی شن تا وقتی ورزش ما دست ورزشیا نیفته ما همینطور درجا و عقبگرد می زنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی