نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
افشاگری پزشک معالج انصاریان و میناوند/ چرا باید خبر فوت را دیرتر اعلام کنیم؟
منبع: ایلنا
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

دکتر محمدرضا هاشمیان در پیگیری وضعیت مرحوم علی انصاریان و مرحوم مهرداد میناوند درباره شایعات و ابهامات سطح فضای مجازی صحبت کرد.

خبرورزشیچهره‌ها؛ سید محمدرضا هاشمیان درباره شایعات پیرامون درگذشت مهرداد میناوند اظهار داشت: من بصورت مستقیم پزشک معالج مرحوم میناوند نبودم چون ایشان در یک بیمارستان دیگر بستری بودند ولی با تماس آقای علی پروین و علی کریمی و پیشکسوتان پرسپولیس به این بیمارستان رفتم و تا جایی که از دستم بر می آمد به تیم آقای دکتر لطفی کمک کردم. 

اکسیژن انصاریان را قطع نکردیم
با توجه به نیاز روز افزون ایشان به اکسیژن درمانی بیشتر سیستم‌های بسیار پیشرفته‌تر اکسیژن درمانی را افزایش دادیم و بخاطر درگیری شدید ریوی و فیبروز گسترده با توجه به مشکلات روز افزون ایشان امکانات اکسیژن رسانی را بیشتر کردیم و این اکسیژن رسانی حتی تا بعد از زمان فوت ایشان توسط ونتیلاتور ادامه داشت. 

پزشک معتمد از تمامی روند درمان خبر دارد
پزشک معتمد خانواده مرحوم انصاریان در روند درمان ایشان بودند و از تمام مراحل درمانی خبر دارند. همچنین خانواده ایشان و داماد خانواده یعنی آقای اژدری و دوست ایشان آقا محسن و پزشک معتمد ایشان همراه با سایر کادر درمان آی سی یو تا آخرین لحظه در کنار ایشان بودند. واقعا جای تعجب دارد که چطور به آسانی چنین اکاذیبی منتشر می‌شود. 

من پزشک مدعو بودم
با توجه به درخواست خانواده بیمار و ریاست بیمارستان و پزشک معالج متخصص عفونی بنده در بیمارستان به عنوان پزشک مدعو حضور یافتم این وظیفه من است که به وضعیت بیماران رسیدگی کنم. 

انصاریان دیر به بیمارستان مراجعه کرده بود
بله من این را به عنوان یک بهانه نمی‌گویم. به هر بیماری که دیر به بیمارستان مراجعه کند همین را می‌گویم. هر بیماری که دیر مراجعه کند شانس گرفتاری بیشتر را دارد.  آیا ایشان زمانیکه تحت تهویه مکانیکی غیرتهاجمی بود می‌توانست یک لحظه از تختش پایین بیاید؟ ایشان می‌توانست بدون کمک دو پرستار کاری انجام بدهد؟ مردم عزیز این‌ها را ندیدند ولی تمام کادر درمان بیمارستان در جریان بودند. سی تی اسکن ایشان مورد تعجب بنده و اساتید رادیولوژی و فوق تخصص ریه قرار گرفت زیرا درگیری بسیار شدیدی مشاهده کردیم. مشکل این است که فکر می‌کنند به یکباره اینطور شد؛ خیر. امکانات بسیار پیشرفته برای آقای انصاریان فراهم شد چه از لحاظ امکانات و چه دارو یا کادر درمانی برای علی انصاریان کم نگذاشتیم. 

چرا باید خبر فوت را دو روز دیر اعلام کنیم؟
واقعا چطور می‌شود که چنین چیزی را پنهان کنیم؟ واقعا مگر شدنی است؟ همراهان آن مرحوم و پزشک معتمد خانواده ایشان بصورت مستقیم در روند کار بودند. اگر چنین خبری درست بود پس باید خانواده ایشان تایید می‌کردند. وقتی خانواده‌ای با از دست دادن یک فردی عزادار و سوگوار است چرا با پخش شایعات به دنبال آزرده خاطر شدن آنها هستند؟ اصلا چرا باید فوت ایشان را دیر اعلام می‌کردیم؟ 

ما دستگاهی را خارج نکردیم
چطور می‌شود یک آدمی که پزشک هم نیست، مسائل پزشکی را شرح بدهد و شایعه درست کند که دستگاه تهویه مکانیکی را پیش از فوت ایشان خارج کردیم! باورکردنی نیست که از بروز این شایعات جلوگیری نمی‌شود. چرا باید این کار را بکنیم؟ مگر خانواده و اطرافیان و دوستان و سایر پزشکان در بیمارستان نبودند؟ چرا باید یک شخصی که هیچ کس ایشان را نمی‌شناسد شایعه‌ای بنویسد و مردم آن را باور کنند؟ لطفا صحبت‌های آقای دکتر مختاری را خوب گوش دهید. ایشان هم اعلام کردند که ما یک ساعت بعد از فوت آقای انصاریان هم اجازه ندادیم ونتیلاتور را جدا کنند. 

بعضی جاها نوشتند که دستگاه تنفسی را خارج کردیم و موجب فوت ایشان شدیم؛ آخر چطور چنین چیزی امکان دارد؟ این یعنی قتل عمد! حداقل 20 پزشک بصورت حضوری و یا مشاوره‌ای ایشان را ویزیت کردند. پزشکی قانونی هم ایشان را ویزیت کرد و سپس برای انتقال بیمار به بهشت زهرا کلیه وسایل از ایشان جدا شد. خواهش دارم که از بروز شایعات جلوگیری کنید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • کامران5 IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    ما که بدرستی نمی‌دونیم چه اتفاقی افتاده ولی یه مورد همیشه درباره درگذشت قهرمانان و اشخاص معروفی که در جوانی این اتفاق براشون میفته وجود داره اونم شایعات بعد از درگذشت این افراد هست همین چند وقت پیش در مورد مارادونا همین بود
  • مهدی IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    اون بنده خدا مرد روحش شاد این جناب دکتر اما تا یکسال میخواداین چهارروز بالاسرمریض بودنش برلمون خاطره وداستان تعریف کنه
    • میلادفرزاد IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
      دوست گرامی دکتر هاشمیان از بهترین متخصصان آی‌سی‌یو در کشورمون هستش و سطح سواد علمی و تخصص ایشون بقدری بالاست و ایشون در حوزه تخصصیشون به‌اندازه‌یی شناخته شده هست که نیازی نداره بخاطر شناخته شدن الکی مصاحبه کنه. این متخصص و بسیاری از دکترهای دیگه در طول این مدت چنان زحمتی کشیدن ک جز یک عاشق از عهده کسی دیگه برنمیاد. منصفانه و انسانی نیست بعد از این همه زحمت جامعه پزشکی و پرستاران و دیگر عوامل کادر درمان و بهداشت در طول یکساله پس از شیوع این پاندمی خطرناک و خصوصا تلاش بی‌وقفشون برای مداوای این دو عزیز، با ساخته شایعه نادرست و غیرواقعی از طرف یک شخص مریض و کثیف، خستگی این همه تلاش رو روی تنشون بزاریم. درضمن اگر دکتر پاسخی به شایعه‌ها نده خیلی‌ها ک این شایعه کثیف رو باور کردن، توییت میکنن ک دیدین طرف درست گفت و دکتر هم نمیتونه چیزی بگه ساکت شده. خواهشاً قبل از هر اظهار نظری درباره کار دیگران، برای کمتر از یک دقیقه خودتون رو جای طرف بزارید از نگاه اون به ماجرا نگاه کنید و اون موقع منصفانه‌تر قضاوت کنید.
  • Mohammad IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    بدبختا بعد این همه زحمت باید جواب پس بدن
  • سیدرضا IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    لطفا با حرفامون این طیف شجاع و ایثارگر پزشک و پرستار که حماسه شون در جبهه ی درمان و خط مقدم اون یادآور حماسه آفرینی جوونهای ما در هشت سال دفاع مقدس هست و بعدها ازاین ایثارگران به مانند پهلوانهای اساطیری ما چون رستم و فریدون یاد خواهد شد ، دل آزرده نکنیم ، سال شصت و هشت بود که ریه ی برادر من بخاطر صدماتی که از جنایت صدام در بمباران شیمیایی دیده بود هیچگونه امیدی برای درمانَش نبود و برادر منهم حاضر به درمان در آلمان کشوری که سلاح شیمیایی در اختیار دیوانه ای چون صدام قرارداده بود نمیشد ، بخاطر آمبولی ریه و امکانات پزشکی اونزمان هیچ امیدی نداشتیم تا اینکه دکتر هاشمیان و کادر پزشکی بیمارستان ساسان تونستن برادر منو درمان کنن و ایشون هنوز زنده و سلامت هست . این نخبگانی که در ایران موندن رو با این اراجیف نرنجونیم و فراریشون ندیم از ایران عزیز اسلامی خودمون
  • محبوب IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    انقد شایعه سازی نکنید بنده خدا اقای دکتر چرا باید ی قهرمان ی هم وطن را تنها میگذاشت خداییش میدیدیم ک چقدر زحمت کشیدند اما خدا نخاست ک اقای علی انصاری زنده بماند
  • کسری یکم ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    چه مردم بد و قدر ناشناسی داریم.این همه زحمت کشید.واقعا متاسفم برای این مردم شایعه ساز و قدر نشناس
  • ایمان US ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    واقعا این حرفها جز اراجیف نیست، مگه میشه با بودن اون همه دکتر و پرستار و خانواده آقای انصاریان خبر مرگ رو دیر اعلام کرد، چنین چیزی امکان نداره، واقعا باعث تاسفه، انصاریان ومیناوند عزیزفوت کردن، بعلت بیماری کرونا، و دکترهاشیمان وبقیه پرسنل بیمارستان زحمت زیادی کشیدن، هیچ کس به اندازه دکتر معالج از مداوای این عزیزان، شاد نمیشد، پس بااین اخبار مجهول باعث آزاراین عزیزان وخانواده این دوعزیز نشین. امیدوارم با توجه مسولین وامدن هرچه زودتر واکسن شر این ویروس منحوس ازسرایران عزیزکم بشه.
  • ن DE ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    اونیکه اسیر مرگ بشه دیگه شده، نه برمی گرده ن میشه برگردان . فقط غم غمدیده ها رو زیاد نکنیم.اونیکه اسیرخاک شد اسیر شد
  • منتقد IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    هیچ جای دنیا مثل ایران شایعه سازی تا این حد رواج نداره
  • سربازسرخ IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    من بعنوان یک ایرانی ویک پرسپولیسی از همینجا دستهای پزشکهاوپرستارهاوتمام عزیزانی که تواین چندروزبرای آقایان میناوندوانصاریان زحمت کشیدن رومیبوسم وبه تمامی کادر درمان ایران زمین درود میفرستم این بندگان خداتواین یکسال گذشته مثل فرشته بالای سربیماران کرونابودند وزحمت کشیدن ازمردونگی بدوره که بخوایم این قشر زحمتکش روزیرسوال ببربم ودل این زحمتکشهای بی ادعا روبدرد بیاریم اینا حتی به جرات میتونم بگم ازسربازهای جنگ وجبهه هم قوی ترند چون اصلا دشمن رونمیبینن که باهاش رودررومبارزه کنن درود برشرف کادردرمان من درمقابل شما سرتعظیم فرودمیآورم وبه شرفتون درود میفرستم ای کاش همه مسئولهای کشور نیمی ازغیرت این عزیزهاروداشتن که ایران الان گلسنان بود.
  • F IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    خدا قوت آقای دکتر. شایعات بعد از مدتی فرو میشینه. خدا این دو قهرمان رو رحمت کنه و روحشون با سید الشهداء قرین آرامش قرار بگیره.
  • ساسان IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    به خانواده داغدار فکر کنید اهل قلم پول دوست بگزارید داغ دل سبک کنند عزیز از دست دادگان
  • فاطمه IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    خدا رحمتشون کنه قلبم درد گرفت من و خانوده حتی مادر بزرگ پیرم کرونا گرفتیم در خانه در مان شدیم
  • زهرا کریمی IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    واقعا آقای دکتر زحمت زیادی کشیدن خوب معلومه که اگه آقای انصاریان زنده میموندن وبهبود پیدا میکردن برا خیلی هم خوب بود برای دکتر دیگه دست تقدیر بود ولی دلمون خون شد بعد چند روز هنوزم نمیتونم کنار بیام بهرحال روحشون شاد همنشین خوبان باشند
  • زهرا کریمی IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    واقعا آقای دکتر زحمت زیادی کشیدن خوب معلومه که اگه آقای انصاریان زنده میموندن وبهبود پیدا میکردن برا خیلی هم خوب بود برای دکتر دیگه دست تقدیر بود ولی دلمون خون شد بعد چند روز هنوزم نمیتونم کنار بیام بهرحال روحشون شاد همنشین خوبان باشند
  • ناشناس IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    لعنت خدابرشایعه سازانی که دل پردردخانواده داغدارش و زحمات بی دریغ پزشک وکادردرمان وبادروغ سرایی میرنجونن
  • آبی IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    تو مملکت ما حرف مفت زیاد زده میشه آقای دکتر ناراحت نباشید و به کارتون ادامه بدید قضاوت با خداوند هست
  • آبی IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    تو مملکت ما حرف مفت زیاد زده میشه آقای دکتر ناراحت نباشید و به کارتون ادامه بدید قضاوت با خداوند هست
  • ندا IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    وقتی "خدا" نخواد،هیچ کاری از دست بنده برنمیاد ... اتفاقا کادر درمان همه تلاششون رو انجام دادن،بندگان خدا چه خصومتی با این عزیز داشتن!! فقط چون این دو مرحوم برای ما خیلییییی عزیز بودند،نمیخوایم رفتنشون رو باور کنیم... خداوند روحشون رو قرین رحمت کنه ...جاودانه شدند.
  • عماد IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    دست کادر پزشکی درد نکنه.
  • هموطن IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    بنده خدا چه جوری باید به این ملت بفهمون کرونا شوخی نداره.خدابیامرز دیر مراجعه کرد.ما از اشناهامون دختر ۳۰ساله که کسی باور نمی‌کرد سر یه هفته که مقاومت کرد و نرفت بیمارستان تموم کرد .کرونا شوخی نداره ،خیلی ها هم که گرفتن و خوب شدن مشکل بویایی دارن .با اینکه شاید ماهها گذشته .اگر جان سالم بدر ببرید بازم عوارض زیادی داره ،ریزش شدید موها ،خستگی همیشگی ،ضعف بینای ،یکی از همکاران در مدت قرنطینه به مدت سه روز کور شدن خدارحم کرد که برگشت.و سردرد زیاد .دعا کنید این‌ویروس نابود بشه و حداقل این بساط غم برچیده بشه.
  • نسیم IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    هیچ پرستارو پزشکی از مردن مریضش خوشحال نمیشه و آرزوی بهبودی مریضشو داره و این انرژی مثبت که خوب شن باعث شادی پرسنل میشه یکم با انصاف صحبت کنید
  • زهرا IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    ۲۰ پزشک اونم از بهترین پزشکای تهران نتونستند کاری بکنن پس تو رو خدا نرید بیمارستان
  • صادقی IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    مثلا دکتر چه غرضی می تونن داشته باشن همه برا فوت اقای انصاریان داغداریم لطفا این دیده شدن هاتون ذو بذارید برا یه وقت دیگه
  • ناشناس IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    همه تلاش کردن خدانخواست بااین شایعه سازی هیچ چیزبرنمیگرده فقط خانواده انصاریان به شک میفتن نکنه کم کاری شده درحق علی تورابه خدادست بردارید فقط طلب صبرکنید برای خانوادشون که تواین روزهاجگرشون داره میسوزه...خداخیردکترها بده که جونشون به خطر انداختن تاشایدتونستن کاری کنن که نشد.
  • حنا IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    لطفا با این شایعات خستگی رو به جان دکتر هاشمی و کادر درمان نذاریم.از شما ممنونیم و خسته نباشید میگیم.خدا علی انصاریان رو رحمت کنه و به مادرش صبر بده.
  • یاسین IR ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    چزا شایعه درست میکنید آخه چرا کادر پزشکی این کارو باید بکنند با این حرفها فقط داغ دل خانواده علی آقا رو تازه میکنید ترو خدا انقدر شایعه پراکنی نکنید
  • بهار DE ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    آقای دکتر هاشمیان عزیز و بقیه پزشکان و کادر درمان خسته نباشید من فکر می کنم اصلا نیازی نیست که آقای دکتر جوابگوی این شایعات و یه سری افرادی که جو سازی می کنن باشن . تمام تلاششون رو کردن . لطفا این کار رو با پزشکانی که احساس مسولیت می کنن و جان و زندگیشون رو فدا کردن نکنید .
  • علی US ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    آقای سید محمدرضا هاشمیان یه ملت را دو هفته به بازی گرفتی و سر کار گذاشتی و شو آف کردی حالا دو قورت و نیم هم از مردم طلبکاری؟
  • ساسانی IR ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    دوستان عزیز و گرامی، مرگ راهی هست که همه میرن، آخه چرا عادت کردیم، به یه چیز هی دامن میزنیم؟ ما تا الان حدود59 هزار عزیز رو از دست دادیم، همگی انسان بودند و برای خانواده هاشون عزیز، کافیه لطفا، دو نفر رو بولد میکنین که چی مثلا؟ پزشک‌ها و پرستاران و مهندسان و نخبه های علمی زیادی رو از دست دادیم که نوعا، نبودنشون و فقدانشون فاجعه هست. همه عزیزن، ولی برخی‌ها برای نجات یک مملکت مفیدترند و عزیزتر، پس لطفا واقع بین باشیم و بیخودی دو نفر یا چند نفر انگشت شمار که علمی و مایه نجات یک جامعه نبودند رو بیخود بزرگتر از واقع نشون ندیم. اونا هم یکی بودن مثل میلیونها جوان ایرانی
  • حمیدرضا IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    خجالت نمیکشین؟ شما معنی افشاگری روهم نمی‌فهمیم؟ خودتی
  • علیرضا جهانشاهی IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    دکتر هاشمیان پزشک پدر من در بیمارستان تهرانپارس هم بودن واقعا تمام تلاششون رو برای نجات مریض انجام میدن مطمئن باشید ایشان هم میتونستند مثل خیلی از پزشکان دیگر از مملت کوچ کنند به یه کشور دیگه خواهشا کاری نکنید ایشان با این همه زحمت دل ازرده بشن
  • علی IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    .نا سپاسی تا چه حد.اگر عوامل درمان بیش از حد پاسخگو بودند بخاطر فشار ما بود که میخواستیم لحظه به لحظه از حال این دو عزیز مطلع باشیم.
  • نام IR ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    هاشمیان متخصص بیهوشیه این کاره نیست
  • مهدی فولادی IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    دست و بازوی کادردرمان وقهرمانان جبهه ی سلامت کشورم رومیبوسم وازشون عاجزانه میخوام که این مردم لااقل بی انصاف روبه بزرگی قلبهای عاشق خودشون ببخشند چراکه باشایعات این شکلی فقط دل ملت رومیرنجونن. خداوندبه دانش وتلاشتان برکت دهد قدردان غیرت شما سیم.☆ یاعلی ☆
  • ایمان IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    درودوعرض ادب بهلول رادرقبرستان دیدند. گفتند:چرااینجانشسته ای. گفت:درمیان جمعی نشسته ام که غیبت همدیگررانمی کنند،به یکدیگردروغ نمیگویند،ازتهمت وافترادورندو... غمگین مباش آقای دکتر! ازاهل دنیابخصوص بی فرهنگ هابیشترازاین انتظاری نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی