نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
برهانی: مخالفان استقلال را سورپرایز کرده‌ایم/ به شفر هم می‌گفتند پیرمرد کم‌حافظه
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

آرش برهانی، مربی تیم استقلال به خبرورزشی گفت: اتفاقاً اصلاً دشمنان ما فرضی نیستند بلکه خیلی هم حقیقی هستند.

خبرورزشیمحمدرضا مدنی؛ آرش برهانی درباره اتفاقات اخیر تیم استقلال و انتقاداتی که به تیم و خود او می‌شود با روزنامه خبرورزشی حرف زد ولی از صحبت کردن درباره مسائل مرتبط با موضوع اعتراض وریا غفوری و انتقاد بازیکنان از مدیریت باشگاه حرفی به میان نیاورد. 

تیمی که در صدر جدول است باید این همه حاشیه داشته باشد؟
چه بگویم؟ ما همه تلاش‌مان را می‌کنیم که بدون حاشیه تیمداری کنیم ولی به هر حال این حواشی دست از سر ما برنمی‌دارند. 

چرا! مخالفی دارید؟
وقتی تیم موفق می‌شود عده‌ای از این بابت ناراحت هستند و دوست دارند به طریقی چوب لای چرخ استقلال بگذارند. همه تلاش‌شان را هم می‌کنند و در این زمینه کم نمی‌گذارند. 

واقعاً دشمن دارید یا دشمنان فرضی را می‌گویید؟
اتفاقاً این سؤال را خیلی‌ها از من پرسیدند که باید بگویم اتفاقاً اصلاً دشمنان ما فرضی نیستند بلکه خیلی هم حقیقی هستند. من با استقلال ۵ بار جام قهرمانی را بالای سر برده‌ام و هر بار هم که در این تیم بودم به یاد دارم عده‌ای حتی استقلالی از بیرون بودن از تیم ناراحت بودند و برای استقلال حاشیه درست کردند. ظاهراً منافع‌شان با بودن عده‌ای دیگر به خطر می‌افتد و البته در این فصل این مسائل خیلی بیشتر شده است. 

گروهی بر این باورند که آرش برهانی با مدرک B و بدون تجربه مربیگری چه کمکی می‌تواند به فکری بکند؟
اولاً من ۲۰ سال سابقه فوتبال بازی کردن در رده باشگاهی و ملی دارم که در رده‌های پایه هم برای کشورم توپ زده‌ام. در ثانی من در لیگ‌های ۲ و ۳ مربیگری کرده‌ام و از طرفی قرار نیست همه اعضای کادر فنی حرفه‌ای باشند. اگر این‌طور بود که هرگز ۴ تا سرمربی سرشناس را کنار هم بالای سر یک تیم قرار نمی‌دادند. در صورتی که اگر به مربیان بزرگی مانند زیدان و گواردیولا هم نگاه کنید می‌بینید که در دوران مربیگری‌شان ابتدا دستیاران دو و یک بودند و بعد به درجه سرمربیگری رسیدند. پس باید آنها را هم انتخاب نمی‌کردند تا به سطح حرفه‌ای برسند؟ اصلاً چطور می‌رسیدند اگر جایی دستیاری نمی‌کردند؟ اینها همه بهانه‌هایی است که به اشکال مختلف از ابتدای فصل برای کادر فنی استقلال مطرح شده است. من و حنیف هم در این تیم گوشه‌ای از کار را گرفته‌ایم و همه تلاش‌مان را می‌کنیم. ولی سؤال من این است که آیا صمد مرفاوی هم مربی کوچکی است؟ او همین حالا از نصف سرمربیان لیگ برتری تجربه بیشتری در امر مربیگری دارد و اگر مرفاوی را هم قبول ندارند باید گفت صددرصد با تیم استقلال مخالف هستند. 

پس همه به فکری کمک می‌کنید؟
بله! آقایان دفتری و قربانعلی‌پور که به تازگی به کادر فنی اضافه شده‌اند هم هستند. 

درست است که تیم‌تان آنالیزور خوبی ندارد؟
(خنده) این را هم تازه می‌شنوم. لابد این هم یک ایراد جدید است. اگر آنالیزور نداشتیم چطور الان بالای جدول هستیم. فکر کنم مدتی بعد که ایرادها تمام شود باز از ابتدا شروع می‌کنند و سراغ بازیکن و ناهماهنگی و این مسائل می‌روند. مگر یادتان نیست که درباره شفر می‌گفتند او پیرمردی کم‌حافظه است ولی همان شفر تیم را در بهترین وضعیت به زمین می‌برد و اگر فرصت به او داده می‌شد تیم را قهرمان هم می‌کرد. درباره استراماچونی هم می‌گفتند او تاکنون در خاورمیانه مربیگری نکرده و جوان است و کارنامه ندارد. فرهاد مجیدی هم که آمد گفتند او بدون تجربه مربیگری چطور می‌خواهد استقلال را هدایت کند. به هر حال این دشمنان یک چیزی برای مطرح کردن پیدا می‌کنند. فکر کنم چون امسال استقلال با صدرنشینی‌اش مخالفانش را سورپرایز کرده، شدت حملات بیشتر شده است. 

از بازی با نساجی حرفی نمی‌زنید؟
جلالی از مربیان خوب لیگ برتر است که از وقتی به نساجی رفته وضعیت این تیم را به کلی تغییر داده است. بازی‌ای که این تیم در آزادی روبه‌روی استقلال انجام داد مشخص می‌کرد چقدر با این تیم کار شده است. آنها به خوبی اصل پوشش و پرسینگ را رعایت می‌کردند و همه راه‌های نفوذ را روی تیم ما بسته بودند ولی با این همه بازیکنان ما خیلی باحوصله کار کردند و در نهایت گلشان را هم زدند. 

از بازی تیم رضایت داشتید؟
چطور می‌توان از استقلال ناراضی بود وقتی که با ۷۰۴ پاس در یک بازی رکورد قبلی خودمان را شکستیم؟ اگر توپی که سیاوش یزدانی در نیمه اول با سر از دست داد به گل تبدیل می‌شد نساجی از لاک دفاعی بیرون می‌آمد و آن وقت نتیجه بهتری برای ما رقم می‌خورد. ضمن اینکه ما بعد از گل باز هم حملات خوبی را ترتیب دادیم. 

برای بازی با سپاهان چه برنامه‌ای دارید؟
سپاهان با محرم نویدکیا نشان داده تیمی سختکوش و بابرنامه است که تا اینجا هم نتایج خوبی را کسب کرده است. فکر می‌کنم روبه‌روی این تیم باید صبور بازی کنیم و مراقب بازیکنان خوب این تیم باشیم. قطعاً بازی سختی در پیش داریم ولی با تمریناتی که در روزهای آتی انجام می‌دهیم خودمان را آماده می‌کنیم تا بهترین نتیجه را روبه‌روی سپاهان بگیریم. 

... و علی انصاریان؟!
واقعاً باورکردنی نیست. او یک ماه پیش برای دیدن پسرم (شاهان برهانی) به خانه‌مان آمده بود و کلی از دستش خندیدیم. همیشه می‌خندید و دل صافی داشت. از دوستان صمیمی‌ام بود و با هم چند بار هم جلوی دوربین رفته بودیم. روزی که خانه‌مان بود درباره کرونا گفت دیگر از این همه ماسک زدن و دور ماندن از یکدیگر خسته شده و اصلاً باور نمی‌کرد که روزی خودش با این بیماری از دنیا برود. من هنوز هم نتوانسته‌ام این بحث را هضم کنم. روحش شاد. مهرداد میناوند هم از دوستانم بود ولی ارتباط نزدیکی با هم نداشتیم اما سالی ۷، ۸ بار یکدیگر را می‌دیدیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • محمدم IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    والا فعلا که خوده بازیکناتون شمارو قبول ندارن . . . چطور بود اقای عبدیان میلیاردی هزینه بازیکن گرفتن میکرد و گرون ترین تیم لیگ رو میبست پول داشت اما الان پول غذا نداره؟؟ تا دیدین پرسپولیس شده مث قبل و دوباره داره برمیگرده به کورس و هوا حسابی براتو پس شده شروع کردین با اسم رمز #غذای_پرسی که بگین کسی به ما نمیرسه آره؟؟؟هههه..جالب بود
    • مانی IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
      استقلال کلا ۳بار در لیگ برتر قهرمان شده اونوقت چجوری برهانی با استقلال ۵ بار قهرمان لیگ شده
    • مولر از برلین DE ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
      پس اقای برهانی پیرو حرف خودتان چون بیرون نیستی. مثل سال های پیش اعتراض نمی کنی. اقای برهانی هیچ مربی خود اش را تعریف نمی کند. مشک ان هست که ببوید نه انکه عطار بگوید!!!
    • مولر از برلین DE ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
      در جواب مانی......استقلالی ها حذفی چهار جانبه را هم حساب می کنند. ولی حذفی پرسپولیس و خصوصا قهرمانی جام در جام اسیا را حساب نمی کنند. جام در جام بهترین تورنمتی بود که در اسیا برگزار می شد . مرحله گروهی نداشت . حذفی برگزار می شد چون راه رسیده به قهرمانی سریع بود تیم های بزرگ شرکت می کردند. برید ارشیو قهرمان جام در جام را مطالعه کنید ببینید کدام تیم ها این جام را برده اند. اون جام در جام پرسپولیس از همه قهرمانی های چهار جانبه ارزش بیشتری دارد. اقای فکری!!
  • Amir perspolisi IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    یادمه پارسال همین جناب برهانی مدعی بودن که وزیر پرسپولیس رو بالای جدول نگه داشته نه چیزه دیگه ای، خواستم بپرسم آقای برهانی الان که تیمتون صدر جدوله (فعلا) چرا در جواب انتقادات میگین که اگه استقلال بدونه تاکتیک و دانش فنی صدر جدوله ایرانه پس باید فوتبال ایران رو تخته کرد؟؟؟؟ پس به این نتیجه رسیدی که هیچ تیمی تا تاکتیک و دانش فنی نداشته باشه و بازیکناش غیرت نداشته باشن نمیتونه صدرنشین و قهرمان بشه؟؟؟؟
  • Rezaya IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    ۱ اگراستقلال صدرجدوله بدونه زمین تمرین و بدونه باشگاه بدنسازیه ۲چطورشیری ریدبه فینال کسی جرات نداشت درموروش حرفی بزنه و همه میگفتن باید کمکش کنن ولی حسینی با اشتباهی که کرد مربی تیم و سرمربی شدن بی دانش ؟۳ چطور پرسپولیس خواست بره آسیا پنجره نقل و انتقالاتش رو باز کردن و ۲۴ساعته براش مدیر عامل تعیین کردن ولی استقلال پنجرشو فدراسیون خودمون بازنکرد تابدونه بازیکن وسرمربی ومدیر عامل بره توآسیا بازی کنه؟۴ حالا میگن توآسیا استقلال چراحذف شددرحالی که حتی کارشناسا میگفتن تیم بدونه هیچ پشتوانه ای رفته احتمالش هست نتیجه بد بگیره که احتمال ابروریزی هست چطورتیم روبا این شرایط فرستادن غیر از اینه که خواستن هرچه کمک هست به پرسپولیس باشه که موفق بشه ؟؟؟۵ چطور پرسپولیس بازیکنان مد نظرشو گرفت و وقتی تو آسیا باخت شد تیم بدبخت بی پول و مقصر شد استقلال ؟یه تیم۶ماه مدیرعامل نداره یه تیمم ۲۴ساعته برکنار میکنن وجدید میارن چطوربرای رسول پناه هیچکس جوابی ندادن
  • محمدطاها IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    واقعا هر فصل همین بوده تا تیم یه کم رشد میکنه و صدر جدول رو حفظ میکنه به فکر زمین زدن و قطع کردن امکانات تیم میفتن، ما اصلا دنبال جام گرفتن نیستیم دنبال حواشی هستیم تا تیم رو تخریب کنیم..فکری هر چقدر هم مربی بی دانشی باشد هر چقدر هم تیمش بدون تاکتیک و برنامه باشه فعلا داره نتیجه میگیره دلیل نداره تخریبش کنیم بهتره به جای صحبت کردن در مورد مسائل فنی تیم‌ اول این مدیران بی خاصیت و گماشته شده رو با یه تیپا پرتشون کنیم بیرون که دارن تیم رو نابود می کنند..تقریبا تمام بازیکنا از وضع مدیریت ناراضی هستند تیم زمین تمرین و بدنسازی نداره مطالبات بازیکنا پرداخت نمیشه ، تیم سر وعده غذایی مشکل داره غذای بازیکنا رو جیره بندی کردن خب حالا با این شرایط چرا این مدیران بی خاصیت باید باشند؟!
  • سعید IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    اگه تیم دیگه ای جام گرفته بخاطرگماشته های پرسپولیسیه مددی روبندازیدش بیرون،اگه اون عوضی پارسال نمیرفت ایتالیاخوشگذرونی استقلال آسیاهم بهتربود،مامدعی نیستیم ماجام باجعل ودزدی وخلاف نمیخواهیم جام بازحمت باتلاش باخون دل اگه قراربودباجعل جام بدن ۲باربه لنگ درآسیامیدادن دست برداریدکه خدارونمیشه دورزد،یه دفعه یه دست همه دزدیهارو رومیکنه،کاری به مانداشته باشید،امسال قرارنیست۱۵تیم بسوزن بلکه سرمربی رشوه گیر رو رسوامیکنن به امیدحق
  • 6 IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    این بابارو حتا بازیکنای کیسه هم قبولش ندارن.... العین یادت نره ای نچ نچ میرزا خخخخخ
  • مهرداد IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    کاش گوش شنوایی برای این همه آزار واذیتی ک برای استقلال در نظر گرفتن باشد نه صدای هیچ استقلالی ب گوش کسی میرسه ن فریاد رسی هست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی