نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
رقابت در جام‌تختی، به‌نفع کشتی‌گیران المپیکی و پشتوانه‌ها
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

چهل و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی کشتی‌آزاد و فرنگی جام جهان‌پهلوان تختی به‌میزبانی چابهار برگزار می‌شود.

خبرورزشی/ کشتی؛ باتوجه به مشکلات عدیده بویژه مسائل مالی و اقتصادی در ایام تحریم و گرانی‌دلار که فدراسیون‌کشتی با آن دست به گربیان است، حضور در میادین بین‌المللی برای کشتی‌گیران کشورمان بسیار سخت، دشوار و بعضاً بعید و دور از امکان برای تحقق اهداف و اعزام اکثر نفرات موردنظر است. هرچند فدراسیون‌کشتی با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته و سعی دارد از کمبودها و مشکلات مالی خود کمتر بگوید و درحد امکان بدهی‌های قبلی به طلبکاران داخلی و خارجی را نیز تسویه کند، تا جایگاه و اعتبار کشتی ایران همچنان محفوظ بماند ولی قطعاً بعضی مشکلات نظیر تامین ارز برای اعزام کشتی‌گیران به مسابقات معتبر برون‌مرزی، را نمی‌توان نادیده گرفت.  
حالا که قرار است چابهار میزبان مسابقات بین‌المللی جام جهان‌پهلوان تختی باشد، قطعاً مسئولان منطقه آزاد چابهار نیز آستین همت بالا زده و می‌خواهند یار و یاور ورزش اول‌کشور در این امر مهم باشند. بدون شک حضور کشتی‌گیران مطرح و ملی‌پوشان کشورمان حدود دو ماه قبل از سوت شروع بازیهای‌المپیک در یک میدان بین‌المللی به‌عنوان مسابقه‌ای تدارکاتی، می‌تواند محک خوبی برای کشتی‌گیران و مربیان ما باشد. نه تنها ملی‌پوشان و نامداران ما می‌توانند از حضور در مسابقات چابهار بهره‌مند شوند، بلکه پشتوانه‌ها و کشتی‌گیران مستعد و توانمند رده‌های سنی امید و جوانان ما نیز می‌توانند به‌خوبی از فواید برگزاری مسابقات بین‌المللی در سال المپیک بهره‌مند شوند. البته اگر پای کشتی‌گیران و مطرح دنیا را به جام‌تختی ۱۴۰۰ باز کنیم.
اگر مثل ادوار گذشته قرار است هزینه حضور بعضی تیمها را میزبان پرداخت کند، چه بهتر که از کشتی گیران کشورهای صاحب نام و معتبر کشتی دنیا در هر دو رشته آزاد و فرنگی نظیر روسیه، ترکیه، گرجستان، قزاقستان، ازبکستان، اوکراین و حتی درصورت امکان کشتی‌گیران آمریکا را نیز به این رقابتها دعوت کرده و زمینه حضورشان در جام تختی سال المپیک را فراهم کنیم تا به‌جای این‌که فقط کشورهای مهمان جام‌تختی از محسنات رویارویی با نامداران کشتی ایران بهره‌مند شوند، این‌بار در آستانه شروع المپیک، کشتی‌گیرانِ ما قبل از رویارویی در المپیک، این فرصت را داشته باشند تا در مصاف با نامداران خارجی خودشان را محک بزنند. حتی اگر یکی، دونفر از کشتی‌گیران خوب ما نیز به هر دلیلی مقابل حریفان شکستی هم داشته باشند، قطعاً خیلی بهتر است تا خدای ناکرده این اتفاق در المپیک رخ دهد و تا آن زمان کشتی گیران و مربیان ما فرصت دارند با آنالیز مناسب از تکرار آن اتفاق در توکیو جلوگیری کنیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی