نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
بارسلونا – پاری‌سن‌ژرمن‌؛ انتقام کامبک قرن؟
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

پاری‌سن‌ژرمن دوباره به نوکمپ برگشته، جایی که خاطرات خوبی در آن نداشته و می‌خواهد کامبک بارسلونا را به نوعی تلافی کند.

خبرورزشی - امشب سوت آغاز مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به صدا درخواهد آمد. از ساعت ۲۳:۳۰ نبردی جذاب در نوکمپ بین بارسلونا و پاری‌سن‌ژرمن. حیف که تماشاگران از نزدیک نمی‌توانند این بازی را ببینند. 

بارسلونا؛ روزهای خوب نزدیک است
بارسلونا به آرامش رسیده؟ هنوز به طور قطعی نمی‌توانیم بگوییم، چراکه با چند برد فصل‌شان شیرین نمی‌شود. در لالیگا خیلی از صدر عقب هستند و در کوپادل‌ری هم احتمال حذف‌شان می‌رود. حالا به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا رسیده‌اند و برای ادامه روزهای خوب باید نتیجه خوبی مقابل پاری‌سن‌ژرمن بگیرند. سابقه بازی‌های دو تیم نشان می‌دهد حداقل در سال‌های اخیر و در لیگ قهرمانان، کاتالان‌ها خاطرات خوبی از این رقیب داشته‌اند. رونالد کومان خوب می‌داند در روزهایی که با شش‌گانه بردن بایرن، خاطره شش‌گانه بارسا با پپ گواردیولا برای هواداران زنده شده، توقع از او و تیمش خیلی بیشتر از اینهاست. بارسلونا از اوایل دسامبر در لالیگا نباخته اما در رقابت‌های حذفی مثل جام‌حذفی و سوپرجام شکست داشته. آمارشان در نوکمپ خوب است اما بازی‌های بزرگی را همین فصل در خانه باخته‌اند. آیا باز هم پاری‌سن‌ژرمن را در خانه به دام می‌اندازند؟

پاری‌سن‌ژرمن‌؛ شروع یک دوران تازه
عملکرد پاری‌سن‌ژرمن فصل قبل راضی‌کننده بود، با این حال عجایب در این باشگاه زیاد است. از رکوردشکنی برای خرید بازیکن و ولخرجی تا انتخاب‌های دور از انتظار برای مربیگری و مصدومیت‌های پرحاشیه نیمار! مائوریسیو پوچتینو خیلی وقت نیست کارش را در پاریس شروع کرده اما او اشتیاق زیادی برای موفقیت در تیمی دارد که قبلاً کاپیتانش هم بوده. پاریسی‌ها با پوچتینو هم همان راه توماس توخل را رفته‌اند ولی این فصل تیم قدرتمند فصول گذشته نبوده‌اند. در لیگ فرانسه که مدعی قهرمانی کنار خودشان زیاد می‌بینند. در لیگ قهرمانان هم که مسیر سختی خواهند داشت. حالا باید به ورزشگاهی بروند که آخرین مرتبه در آن ۶ گل خورده‌اند. پوچ که برای نتیجه‌گیری تیمش ناامید نیست، حتی اگر ستاره‌اش نیمار را با آن مصدومیت عجیب و غریب در اختیار نداشته باشد. در هر صورت پاریسی‌ها تیم کم‌ستاره‌ای نیستند. 

آخرین جدال
آخرین نبرد دو تیم همان کام‌بک معروف ۶ بر یک بارسلونا بود. در دیدار برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان در فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۶ این برد برای بارسا رقم خورد و شکست ۴ بر صفر بازی رفت را تلافی کردند. سوارس، کورزاوا (گل‌به‌خودی)، مسی، نیمار (۲ مرتبه) و روبرتو گل‌های بارسا را زدند و کاوانی تک‌گل پاریسی‌ها را به ثمر رساند. 

آمار بازی
۱۰) در ۱۰ بازی اروپایی بین بارسلونا و پاری‌سن‌ژرمن، کاتالان‌ها برنده ۴ بازی بوده‌اند و ۳ بازی را پاریسی‌ها برده‌اند. ۳ بازی هم مساوی شده است. 
۴) ۴ برد بارسلونا مقابل حریف فرانسوی در ۵ بازی اخیر رقم خورده. تنها بازی‌ای که نبردند، همان شکست ۴ بر صفر در پاریس بود. 
۱۶) بارسلونا با ۱۶ گل زده در مرحله گروهی پس از بایرن دومین خط حمله خوب را در اختیار داشت. 
صفر) پاری‌سن‌ژرمن در این فصل لیگ قهرمانان اروپا تساوی نداشته، ۴ بازی را برده و ۲ بازی را باخته. 
۱۲) کاتالان‌ها در حالی به استقبال مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا می‌روند که از اوایل دسامبر ۱۲ بازی متوالی لالیگایی را نباخته‌اند. 
۲) آخرین حریف فرانسوی بارسلونا، لیون بود که ۲ فصل پیش در همین مرحله در مجموع ۵ بر یک شکستش دادند و صعود کردند. 
۵) در ۵ نبرد بارسا و پاریس در نوکمپ، کاتالان‌ها هیچ‌گاه نباخته‌اند. ۳ برد و ۲ تساوی حاصل کارشان بوده است. 
۲) بارسلونا این فصل ۲ شکست خانگی داشته که در دیدارهای مهمی بوده است، یکی در ال‌کلاسیکو مقابل رئال‌مادرید و دیگری در لیگ قهرمانان مقابل یوونتوس. 
۸) آخرین برد پاری‌سن‌ژرمن در فرانسه به ۸ سال قبل برمی‌گردد. فوریه ۲۰۱۳ در یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان والنسیا را در مستایا ۲ بر یک بردند. 

مصدومان و محرومان
بارسلونا برای این بازی کم مصدوم ندارد، از جرارد پیکه و سرژی روبرتو باسابقه‌های تیم تا فیلیپه کوتینیو، مارتین بریت‌ویت و جوان‌های تیم آنسو فاتی و رونالد آرائوخو. مطرح‌ترین غایب این بازی نیمار خواهد بود. علاقه بر ستاره پاری‌سن‌ژرمن، آنخل دی‌ماریا و خوان برنات هم به این دیدار حساس نخواهند رسید. مارکو وراتی و رافینیا هم شاید نتوانند بازی کنند. 

ترکیب احتمالی دو تیم
بارسلونا: تراشتگن، مینگسا، دی‌یونگ، لانگله، آلبا، پیانیچ، بوسکتس، پدری، دمبله، مسی و گریزمن
پاری‌سن‌ژرمن: ناواس، فلورنتسی، مارکینیوس، کیمپمبه، کورزاوا، پاردس، گِیه، وراتی، کین، امباپه و ایکاردی

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ستارگان سرخ ایران و آسیا IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    امسال اکثر تیم های مدعی چمپیونز لیگ شرایط خوبی ندارن الا من سیتی که تجربه ثابت کرده سیتی حتی توی دوران اوجش هم قهرمان نمیشه به امید برد بارسا کبیر ❤ و سوزش ذغالیا
    • امیرحسین IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
      گلادباخ تیم قوی هست و مربی خوبی داره هم بایرن برد هم دورتمند هم شاختار هم اینتر با رئال هم مساوی کرد
    • ستارگان سرخ ایران و آسیا IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
      درسته گلادباخ خوبه ولی واقعا خیلی نمیشه روی قهرمانیش حساب کرد
    • امیرحسین IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
      بله قهرمان که نمیشه ولی شاید بتونه سیتی حذف کنه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی