لهستان، آخرین ایستگاه گره‌گشایی تیم‌های کشتی ‌آزاد و فرنگی
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

کادرفنی تیم‌های ‌ملی حساب ویژه‌ای روی نتایج و عملکرد کشتی‌گیران اعزامی به لهستان باز کرده‌اند.

خبرورزشی - با توجه به برنامه اعلام شده محمدبنا و غلامرضا محمدی سرمربیان تیمهای‌ملی کشتی‌آزاد و فرنگی به فدراسیون‌کشتی و موافقت فدراسیون بااین برنامه، باید لهستان را آخرین ایستگاه برای بازکردن گره‌های احتمالی، جهت انتخاب و معرفی ملی‌پوشان اعزامی به المپیک نامید. 

به‌رغم این که بناء و محمدی به‌همراه کادرفنی تیمهای‌ملی، هرکدام به شیوه و روشهای مختلف، برگزاری مسابقه انتخابی درون اردویی، یا بررسی عملکرد نفرات اعزامی به مسابقات برون‌مرزی را برای انتخاب و معرفی ملی‌پوشان مسافر المپیک مد نظر دارند، اما هردو سرمربی و کادرفنی همکارشان، نگاه ویژه و جداگانه‌ای به نتایج و عملکرد کشتی‌گیران اعزامی به لهستان دارند. 

چند روز دیگر آزادکاران در دو مسابقه بین‌المللی به‌میزبانی ایتالیا و اوکراین شرکت کرده و فرنگی‌کاران هم به تورنمنت اوکراین اعزام می‌شوند. آزادکاران همچنین شرکت در مسابقه انتخابی اردویی و ..... را نیز در دستورکار داشته و برگزاری اولین مسابقه درون اردویی وزن ۷۴ کیلو، انتقادات و اعتراضاتی را به دنبال داشت. انتخابی درون اردویی اوزان ۵۷ و ۸۶ کیلو نیز در برنامه بعدی کادرفنی و اردونشینان کشتی‌آزاد است.
فرنگی‌کاران هم با تدابیر محمد بنا باید آزمون و امتحانات مدنظر کادرفنی را طی کنند، اما آن‌چه قطعی و الزامی به‌نظر می‌رسد، این‌که سرمربیان هر دو تیم‌ملی، اعلام لیست قطعی و تصمیم‌نهایی برای معرفی مسافران توکیو را به بعداز حضور در دوجام بین‌المللی پیت لاسینسکی (کشتی‌فرنگی) و زیلکوفسکی (کشتی‌آزاد) موکول کرده‌اند. 

لهستان، آخرین ایستگاه گره‌گشایی تیم‌های کشتی ‌آزاد و فرنگی

به‌ منظور رعایت یک‌اصل منطقی، چند سالی هست، انتخاب و معرفی لیست‌ نهایی ملی‌پوشان اعزامی ‌کشتی به بازیهای‌ المپیک، رقابت‌های قهرمانی‌جهان، بازیهای ‌آسیایی و ..... حدود ۲ماه قبل‌از اعزام و شروع پیکارهای موردنظر، نهایی و اعلام می‌شود. همه مسائل‌فنی و احتمالات، اعم از فرصت برای جایگزینی مصدومان احتمالی، یا هراتفاق غیرمترقبه نیز مورد محاسبه و مدنظر قرار گرفته، به یک روش مثبت و تقریباً دائمی مبدل شده است. درادامه همین راه و روش، امسال نیز راهِ انتخاب ملی‌پوشان المپیکی کشتی از جام‌های بین‌المللی پیت لاسینسکی و زیلکوفسکی لهستان می‌گذرد که خردادماه و حدود ۲ ماه مانده به شروع المپیک برگزار می‌شود. 

البته تکلیف همه کشتی‌گیران برای عضویت در تیم‌ملی و کسب دوبنده حضور در المپیک، قرار نیست حتماً در لهستان، روشن شود، بلکه اوزانی که کادرفنی دچار مشکل شوند یا نتوانند به تصمیم قطعی و جمع‌بندی نهایی برسند، نفرات موردنظرشان را در لهستان محک می‌زنند. 

برهمین‌اساس و باتوجه برنامه‌های اعلام شده، مثلاً تکلیف دو وزن ۵۷ و ۸۶ کیلوی کشتی‌آزاد که سهمیه المپیک را از مسابقات‌جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان در جیب دارند، همین چند روز دیگر روشن می شود. رضا اطری با رحمان عموزادخلیلی در ۵۷ کیلو و حسن یزدانی با کامران قاسمپور در ۸۶ کیلو تکلیف مسافران المپیک این دو وزن را روشن می‌کنند. در ۱۲۵کیلو سومین وزنی که سهمیه المپیک را به‌دست آورده‌ایم نیز قرار بود بعداز بررسی عملکرد امین طاهری نفر اول انتخابی تیم‌ملی، تصمیم‌گیری شود که ملی‌پوش سنگین‌وزن را با کدام ملاک و معیاری انتخاب کنند. اما مصدومیت دست امین طاهری و نرفتن او له جام پلیکوئه ایتالیا، برنامه های کادرفنی کشتی آزاد برای این وزن را برهم زده و فعلاً معلوم نیست تدبیر بعدی آنها برای این وزن چیست؟!

البته حذف بعضی کشتی‌گیران و دادن مجوز به بعضی دیگر مثل وزن ۵۷ کیلو اعتراضات و انتقاداتی را درپی داشت، اما با تمکین و پذیرش موضوع از سوی علیرضا سرلک، نفر دوم انتخابی تیم‌ملی، فعلاً همه حرف و حدیثها به پایان رسیده ولی خدای ناکرده درصورت ناکامی ملی‌پوش اعزامی به المپیک، همانهایی که الان سکوت اختیار کرده‌اند، دوباره فریاد اعتراض سرخواهند داد و تنور حاشیه، تنش و انتقاد به تصمیم غلامرضا محمدی و کادرفنی مبنی بر اجازه شرکت درانتخابی به بعضی مدعیان و حذف نام گروهی دیگر، بازهم داغ می‌شود. قطعا! اگر همین الان کادرفنی، دلایل خودش را برای اتخاذ تصمیماتش اعلام کند، درآینده با مشکلات و حاشیه های کمتری روبرو خواهد شد.

تصمیم‌گیری برای نحوه برگزاری انتخابی در۳ وزن ۶۵، ۷۴ و ۹۷ کیلوی کشتی‌آزاد و ۳ وزن ۶۷، ۸۷ و ۹۷ کیلوی کشتی‌فرنگی نیز به بعداز شرکت در مسابقات گزینشی و کسب سهمیه‌های باقیمانده المپیک موکول شده است. آنچه فعلاً دراین میان برای کشتی‌گیران و مدعیان دوبنده تیم‌ملی، مهم، حائز اهمیت و دلگرم کننده است، موضوع تاکید و اصرار فدراسیون‌کشتی، سرمربیان و کادرفنی تیمهای‌ملی کشتی‌آزاد و فرنگی بر برگزاری مسابقه انتخابی برای عضویت در تیم‌ملی اعزامی به المپیک ۲۰۲۱ توکیو است. هرچند نحوه برگزاری انتخابی موردنظر محمد بنا و غلامرضا محمدی تا حدودی باهم متفاوت است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی