نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
اولین واکنش سمیرا زرگری به خبر ممنوع الخروج شدن توسط همسرش
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

تیم ملی اسکی آلپاین کشورمان صبح دیروز برای حضور در رقابت‌های جهانی ایتالیا راهی این کشور شد.

خبرورزشی - ملی‌پوشان جمهوری اسلامی ایران با ترکیب پوریا ساوه‌شمشکی، سیدمرتضی جعفری، بهنام کیاشمشکی، نیما بها عاطفه احمدی، مرجان کلهر، فروغ عباسی و صدف ساوه‌شمشکی و با سرمربیگری باقر کلهر عازم رقابت‌های قهرمانی جهان شدند.

پژمان مزینانی، سرپرست کمیته اسکی آلپاین در این مسابقات به عنوان سرپرست کاروان اعزامی جمهوری اسلامی ایران حضور دارد. با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا و قوانین سختگیرانه کشور میزبان، تیم ملی اسکی ایران پس از رسیدن به محل مسابقات فرصت بسیار محدودی برای تمرین و آشنایی با شرایط مسابقات دارد. رقابت‌ها از امروز ۳۰ بهمن آغاز و تا ۳ اسفند ادامه پیدا می‌کند.

آنچه در این میان خبرساز شد، غیبت سمیرا زرگری، مربی تیم ملی زنان بود. دیروز رسانه‌ها از ممنوع‌الخروجی زرگری به خاطر عدم اجازه همسرش نوشتند. روزنامه شرق در این رابطه نوشت:«ماجرای ممنوع‌الخروجی سرمربی تیم ملی اسکی آلپاین بانوان نیز مثل موارد قبلی به اختلاف‌های خانوادگی برمی‌گردد.»  

طبق اعلام فدراسیون اسکی در نبود خانم زرگر، مرجان کلهر که یکی از ملی‌پوشان به حساب می‌آید قرار است مسوولیت فنی تیم را برعهده بگیرد. آنچه به گوش رسیده این است که مدیران فدراسیون اسکی تلاش خود را تا لحظه آخر برای اعزام سرمربی تیم به کار بستند اما موفق نشدند.

این برای چندمین بار است که ورزشکاران زن کشورمان به دلیل عدم اجازه همسر از حضور در رقابت‌های برون‌مرزی باز می‌مانند. نیلوفر اردلان کاپیتان تیم ملی فوتسال زنان و زهرا نعمتی قهرمان تیراندازی معلولان دو نمونه بارز این مساله هستند.  

سمیرا زرگر، مربی تیم ملی اسکی زنان که از اعزام باز مانده و طبق گفته خودش هم اکنون در شمشک حضور دارد ضمن تایید تلویحی ممنوع‌الخروجی‌اش در پاسخ به سوال اعتماد در رابطه با اتفاقات رخ داده، گفت:«نمی‌خواهم مسائل شخصی و خانوادگی‌ام بازگو بشود.»

او افزود: «منتظرم ببینم بعد از مسابقات جهانی آیا همچنان سرمربی تیم ملی برای رقابت‌های المپیک باقی می‌مانم یا نه و آن وقت صحبت خواهم کرد.»  

حال باید دید واکنش مدیران ورزش کشور به چنین اتفاقی چیست. از زمانی که بحث ممنوع‌الخروجی ورزشکاران زن مطرح شد بسیاری از فعالان مدنی، مدیران سیاسی و ورزشی و افکارعمومی خواستار سر و سامان دادن به این معضل شدند. با این حال گویا هنوز مشکلاتی در این زمینه وجود دارد. با این حال گفته می‌شود دادستان شهرستان محل اقامت هر فردی می‌تواند در موارد اضظراری اجازه خروج را بدون اذن همسر صادر کند که در مورد خانم زرگری این اتفاق رخ نداد. 

در این زمینه بیشتر بخوانید:

‌ممنوع‌الخروجی سرمربی تیم ملی اسکی از سوی همسرش

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مانی IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    اینم یکی دیگه راه های جذب فالوئر هستش . خیلی از هنرمندان برای جذب فالوئر دنبال این هستن که یک ممنوع الکار یا محرومیتی بهشون بخوره چون گرفتن تبلیغات تو اینستا درامدش خیلی بیشتره
    • در جواب به مانی IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
      خود فدراسیون اسکی هم این موضوع تایید کرده
    • مجهول الهویه IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
      بدبینی در این حد؟! خب ممنوع الخروجش کرده دیگه مثل هزاران زن ایرانی دیگه. منتها ولسه بعضی ها بولدتره. این یک آبروریزی بین المللی محسوب میشه.
    • مانی IR ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
      پاسخ به دوستان منتقد بنده . یک سئال ازتون دارم : وقتی اوضاع خانوادگی ایشون اونقدر مشکل دار هستش که کار به شکایت همسر کشیده چرا ایشون دنبال به اجرا گذاشتن مهریه ش نرفته تا به زور رضایت رو بگیره و یا چرا از دادگاه درخواست نکرده که اجازه خروج از کشور رو بهش بده . با گذاشتن وثیقه خیلی راحت و ظرف یکی دو روز اجازه خروجش رو دادگاه صادر میکرد . با توجه به چیزایی که از سلیبریتیها دیدم بازم میگم این فقط یک بازیه از طرف ایشون و همسرش هست
  • آزاده IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    همسر خانم زرگر وقتی تو دعوای خانوادگی کم میاری ،میری خانومتو ممنوع الخروج کردی خاک تو ✋
    • غضنفر IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
      خواهر من ما که از چند و چون ماجرا خبر نداریم، شایدم این خانم اول رفته مهریه شو گذاشته اجرا بعدم شوهرش از تنها حربه ای که داشته استفاده کرده!!! البته شاید یه لجبازی دیگه در مقابل یک لجبازی دیگه؛ اینا نشون میده که قوانین ایراد داره، یعنی مهریه و هزار مسئولیت قانونی را روی دوش مرد گذاشته در مقابلش دوتا اختیار این شکلی را به مرد میده که ۹۹ درصد مردها ازش استفاده نکرده و نمیکنند اما هشتاد نود درصد زنها میبینیم که از حقوقشون به خوبی و راحتی استفاده میکنند.
  • فاطی تی تی IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    ممنوع الخروج شدن توسط همسر چقدر زور داره این تیتر انگار مجرم سیاسیه،این قانون عمرا برداشته شه خیالتون تخت مثل خیلی از قانونا دیگه
  • علیرضا IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    این خانم بارها خارج شده برای مسابقات الان صددرصد مشکل ایجاد کرده رفت و آمدهاش که کار به اینجا کشیده قضاوت نکنیم
  • زنان ایرانی محکوم به ستم مردان IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    حالا خوب مال این همه دنیا فهمیدن و از کشور به کشور ممنوع شد من بیچاره از رفتن از شهرم به شهر مادرم ممنوع رفتن واسم خوشحالم حداقل ستم همسرش را همه فهمیدن اما ما گمنام ها چی چی
  • م IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
    تا از چند و چون ماجرا و جزییات و حقیقت با خبر نشدیم حق قضاوت نداریم...همینو بس
  • ناشنس IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    به قول اون نماینده مجلس، عوضش آزادی داره. خخخ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی