نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲
۰ |
۵
شاهزاده پارسی ترامپ را شکست داد
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

حسین وفایی، اسنوکرباز کشورمان موفق شد، جاد ترامپ نفر اول دنیا را شکست دهد.

خبرورزشی - در رقابت‌های اوپن ولز که در شهر سلتیک در حال برگزاری است، حسین وفایی در دور سوم مقابل ترامپ قرار گرفت. ترامپ رنک یک دنیا در اسنوکر را دراختیار دارد. ترامپ تا قبل از این رقابت ۲۸ برد متوالی به دست آورده بود اما مقابل وفایی شکست خورد.

رسانه‌های انگلیسی زبان از این شکست با عنوان «باخت نامبر وان به شاهزاده پارسی» یاد کردند.

حسین وفایی در رقابت مقابل ترامپ یک بازی درخشان از خودش به نمایش گذاشت و در اواسط مسابقه ۳ بر ۲ پیش افتاد. اسنوکرباز ۲۶ ساله کشورمان با این برد توانست به دور بعدی رقابت‌ها راه پیدا کند.

این برای نخستین ‌بار در فصل جاری است که ترامپ در یک رقابت پیش از رسیدن به دور یک‌چهارم و ۸ نفر برتر کنار می‌رود. آخرین باری که این اتفاق برای او رخ داده بود به ۱۲ ماه قبل و مسابقات جایزه بزرگ جهانی  برمی‌گشت. 

وفایی در حالی توانست در نهایت با نتیجه ۴ بر ۲ از سد جاد ترامپ عبور کند که پیش از این موفق شده بود حریفانی از دو کشور را شکست دهد. وفایی رقابت‌ها را در سکشن ۵ آغاز کرد و در نخستین مرحله با پیتر لینز از کشور انگلستان روبه‌رو شد و توانست این حریف را ۴ بر ۲ شکست دهد. وفایی در دور بعد مقابل ژائو ژینتونگ چینی برنده نشان طلای رقابت‌های داخل سالن آسیا در سال ۲۰۱۷ قرار گرفت. وفایی مقابل این حریف که رنک ۳۰ دنیا را در اختیار دارد، توانست با حساب ۴ بر ۳ در یک بازی جذاب و نفس‌گیر به پیروزی دست پیدا کند. وفایی در دور سوم مقابل جاد ترامپ قرار گرفت و توانست سومین برد خودش را به دست آورد. 

اسنوکرباز کشورمان با برد در این ۳ مسابقه مبلغ ۷۵۰۰ پوند جایزه نقدی دریافت کرد. او در دور چهارم برای رسیدن به جمع ۸ اسنوکرباز برتر مقابل مارک ویلیامز از کشور میزبان قرار گرفت. ویلیامز که نفر ۱۴ دینا به حساب می‌آید در این بازی توانست وفایی را ۴بر۲ از پیش رو بردارد و به دور یک‌چهارم راه یپدا کند.  وفایی نیز با شکست از گردونه رقابت‌ها کنار رفت. 

حسین وفایی در رقابت‌های قبلی رنکینگ اسنوکر که ۲ هفته پیش برگزار شده بود بعد از برتری در دور نخست مقابل اسنوکربازی از کشور پاکستان راهی مرحله بعد شد اما در مرحله دوم باز هم مقابل مارک ویلیامز شکست خورد و حذف شد. به این ترتیب می‌توان گفت این دومین‌بار پیاپی است که ویلیامز ولزی مانع از پیشروی وفایی می‌شود. وفایی در حال حاضر رنک ۳۴  دنیا را دراختیار دارد.  بهترین رنکینگ او ۳۱ بوده که در سال ۲۰۱۹ به دست آمده بود. 

رقابت‌های اسنوکر آزاد ولز که روز دوشنبه آغاز شده و تا فردا(یکشنبه) ادامه دارد دهمین مرحله از رقابت‌های رنکینگ امسال به حساب می‌آید. این برای سی‌امین ‌بار است که سلتیک  در کشور ولز میزبانی این مسابقات را برعهده می‌گیرد. جایزه نفر اول رقابت‌ها ۷۰ هزار پوند درنظر گرفته شده است. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی