نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
میلان – اینتر؛ جنگ بزرگ دلامادونینا
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

نبرد بزرگ میلان و اینتر بر سر جام. دربی دلامادونینا این فصل فوق‌العاده حساس شده و سومین بازی فصل را می‌توان نبردی دانست که شاید سرنوشت قهرمان را تعیین کند.

خبرورزشی - امروز ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه سن‌سیرو یکی از حساس‌ترین دربی‌های یک دهه اخیر برگزار خواهد شد. میلان و اینتر در حالی در این دیدار از هفته بیست‌وسوم سری A به مصاف هم خواهند رفت که نتیجه نبردشان تأثیر بزرگی روی سرنوشت اسکودتو خواهد گذاشت. در آستانه دربی دلامادونینا، میلان صدر را به اینتر واگذار کرده و می‌خواهد آن را پس بگیرد. 

میلان‌؛ جام اینجاست
بدترین زمان و بهترین زمان. اینکه میلان در آستانه دربی دلامادونینا شکست خورد و صدر جدول را به رقیب همشهری واگذار کرد، در بدترین زمان رخ داد. با این حال دربی بهترین زمان ممکن فرا رسید و روسونری خیلی زود شانس جبران دارد. میلان هفته‌های اخیر کمی افت کرده و ثبات قبل را نداشته. ۳ باخت در ۹ بازی و از دست دادن برد مقابل ستاره‌سرخ در لیگ اروپا بیانگر این اتفاق است. اگر روسونری در دربی برگشت لیگ مثل دربی جام‌حذفی لغزش داشته باشد، جام را هم راحت از دست خواهد داد. شاگردان استفانو پیولی باید بدانند که جام امروز در سن‌سیرو به آنها چشمک می‌زند. نتیجه این بازی می‌تواند سرنوشت‌شان را تغییر دهد. 

اینتر؛ جایگاهت را محکم بچسب
آنتونیو کونته برای اینکه اینتر را به چنین جایگاهی برساند طعنه‌های زیادی را شنید. حتی گفته می‌شد پیش از شروع این فصل از کار برکنار می‌شود. تیمش به ۲ جام فصل پیش نزدیک شده بود اما به هیچ جامی نرسید. حالا می‌توانند امیدوار باشند ۳ جام بگیرند که مهم‌ترین آنها اسکودتو خواهد بود. نراتزوری نشان داده وقتی روی دور برد بیفتد، متوقف کردنش آسان نیست. همان مقطعی که در نوامبر و دسامبر ۸ برد متوالی کسب کردند، مدعی قهرمانی شدند. حالا باید جایگاه‌شان را محکم بچسبند. یک برد آنها را تبدیل به مدعی اول قهرمانی خواهد کرد. فعلاً شرایط اینتر در آستانه دربی به شکلی است که می‌توانیم شانس بیشتری برای برد آنها ترسیم کنیم. 

آخرین جدال
کمتر از یک ماه پیش، اینتر در یک‌چهارم نهایی جام‌حذفی موفق شد میلان را ۲ بر یک شکست دهد. لوکاکو و اریکسن برای نراتزوری و ایبراهیموویچ برای روسونری گلزنی کردند. 

آمار بازی
۲۲۷) دربی دلامادونینا تابه‌حال ۲۲۷ مرتبه برگزار شده که سهم میلان ۷۷ برد و سهم اینتر ۸۳ برد بوده، ۶۷ بازی هم مساوی شده است. 
۱۷۳) در تاریخ سری A ایتالیا ۱۷۳ دربی برگزار شده. میلان ۵۲ برد داشته و اینتر در ۶۶ بازی برنده شده، در حالی که ۵۵ بازی با تقسیم امتیازات به پایان رسیده است. 
۱) در دربی رفت میلان طلسم نبردن در سری A مقابل اینتر را شکست. در ۹ دربی اخیر روسونری فقط یک برد داشته است. 
۱۰) از آخرین مرتبه‌ای که میلان موفق شد اینتر را دبل کند ۱۰ فصل می‌گذرد. نکته جالب اینکه فصل ۲۰۱۱-۲۰۱۰ این اتفاق برای آخرین مرتبه رخ داد و آخرین قهرمانی میلان به دست آمد. 
۱) تنها شکست اینتر در این فصل در سن‌سیرو مقابل میلان در دربی دلامادونینا رقم خورده است. در ۱۱ بازی خانگی، اینتر ۹ برد داشته. 
۳) در ۹ بازی اخیر میلان به‌طور منظم بعد از یک باخت، ۲ برد داشته، یعنی به ازای هر ۳ بازی یک باخت. بعد از شکست مقابل اسپتسیا حالا وقت پیروزی روسونری است. 
۱۰) زلاتان ایبراهیموویچ نشان داده مرد دربی‌هاست. او در ۳ دربی آخر ۴ گل زده و تعداد گل‌هایش در دلامادونینا را به عدد ۱۰ رسانده. زلاتان شانس دارد به رکورددار گلزنی در دربی که آندری شوچنکو ۱۴ گله است، برسد. ۲ گل ستاره کهنه‌کار سوئدی با پیراهن اینتر به میلان زده شده است. 

مصدومان و محرومان
اسماعیل بن‌ناصر، براهیم دیاس و دانیله بونرا مصدومان میلان هستند که به دربی نمی‌رسند. اینتر فقط یک مصدوم دارد که استفانو سنسی است. 

ترکیب احتمالی دو تیم
میلان:
دوناروما، کالابریا، کیائر، رومانیولی، هرناندس، تونالی، کسیه، سائلماکرس، چالهان‌اوغلو، ربیچ و ایبراهیموویچ
اینتر: هاندانوویچ، اشکرینیار، دی‌فرای، باستونی، حکیمی، بارلا، بروزوویچ، اریکسن، پریشیچ، مارتینس و لوکاکو

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ياس IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    چرا پخش مستقيم نداره؟مسخره كردن.
  • امیرحسین IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    خودم دوست دارم میلان ببره ولی اینتر می بره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی