نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
نائومی اوساکا: جاه‌طلب نیستم اما به قهرمانی بعدی فکر می‌کنم
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

نائومی اوساکا، ستاره ژاپنی تنیس جهان بعد از قهرمانی در استرالیا اعتراف کرد آدم جاه‌طلبی نیست، با این حال باز هم به قهرمانی فکر می‌کند.

خبرورزشی - پیش‌بینی‌ها درست از کار درآمد و نائومی اوساکا، ستاره جوان ژاپنی دومین قهرمانی خود در تنیس زنان گرنداسلم استرالیا را به دست‌ آورد. حالا او این دو قهرمانی را در کنار دو قهرمانی در اوپن آمریکا در کارنامه دارد تا نام خودش را در تاریخ این رقابت‌ها به عنوان یک فوق‌ستاره خیلی زود ثبت کرده باشد. 

اوساکا بعد از پیروزی شنبه در فینال استرالیا مقابل جنیفر بردی آمریکایی گفت ترجیح می‌دهد که از لحظه لذت ببرد تا اینکه بخواهد جاه‌طلبانه از همین حالا به فتح گرنداسلم‌های بیشتر فکر کند. 

او در بازی فینال نمایشی قدرتمندانه در ورزشگاه راد لیور داشت و با نتیاج ۶-۴ و ۶-۳ در دو ست پیاپی، جنفیر بردی را در هم کوبید و نامش را در کنار بزرگان تنیس جهان قرار داد. 

نائومی فقط ۲۳ سال دارد و دوران حرفه‌ای او تازه در حال شکوفا شدن و پیشرفت است و انتظار می‌رود که جام‌های بیشتری در آینده پیش ‌روی او باشد به ویژه اگر اوساکا بتواند قدرتی که در زمین‌های سخت دارد را در زمین‌های خاک رس نیز نشان بدهد. 

او بعد از بیست و یکمین برد متوالی خودش که در فینال انجام شد به خبرنگاران گفت: «در حال حاضر، تلاش می‌کنم که به پنجمین قهرمانی در گرنداسلم‌ها فکر کنم. من دوست دارم که خیلی به آینده دور نگاه نکنم. دلم می‌خواهد که در لحظه زندگی کنم. البته اصلاً تمایلی ندارم که فشار و انتظاراتی که از من وجود دارد را دست‌کم بگیرم. می‌دانم افرادی که مقابل‌شان بازی می‌کنم بهترین بازیکنان در جهان هستند و اگر وقتش برسد که در یک گرنداسلم دیگر برنده شوم حتماً این اتفاق رخ خواهد داد.»

اوساکا با این قهرمانی به جمع نام‌های بزرگی مثل راجر فدرر و مونیکا سلس پیوست که هر ۴ فینال ابتدایی خود در گرنداسلم‌ها را با پیروزی پشت‌سر گذاشته‌اند. او گفت اعتماد به نفسی که در مسابقات بزرگ دارد ریشه در دوران کودکی او دارد که از همان ابتدا هم مقابل اندک تماشاگرانی که بازی او را می‌دید انگیزه بیشتری داشت و بهتر بازی می‌کرد: «وقتی بچه بودم، در تورنمنت‌های زیادی بازی نکردم اما هر وقت مقابل تماشاگر بازی می‌کردم نمایش بهتری ارائده می‌کردم و انگیزه بیشتری داشتم. بنابراین شاید به خاطر همین باشد که هنوز هم بازی مقابل جمعیت بیشتر به من هیجان بیشتری می‌دهد و باعث می‌شود بهتر کار کنم. البته یک دلیل دیگر موفقیت‌هایم این است که از بچگی خیلی از مسابقات گرنداسلم را تماشا می‌کردم و با فضایی که تماشاگران در ورزشگاه‌ها به وجود می‌آوردند، آشنا می‌شدم.»

نائومی اوساکا (قهرمانی اپن استرالیا 2021)

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی