نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
ملوان با «هواپیما» می‌رود، نمی‌برد/ شهرداری آستارا با «اتوبوس» می‌رود، می‌برد!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

در پایان هفته پانزدهم لیگ دسته اول ایران، چند نتیجه عجیب و غریب رقم خورد.

خبرورزشی - شکست بادران مدعی در خانه، تساوی فجرسپاسی و هوادار و پیروزی مهم شهرداری آستارا از حوادث مهم هفته بود. ضمن آنکه حالا مس کرمان صدرنشین یک مدعی جدید به نام شهرداری آستارا را در یک‌قدمی خود می‌بیند. تیمی که هیچ‌کس روی آن حساب نمی‌کرد اما این تیم تازه لیگ یکی شده، حالا برای همه حریفان خط و نشان می‌کشد. شاگردان پایان رأفت با ۲۷ امتیاز پشت سر تیم ۲۸ امتیازی مس کرمان قرار دارند و سه تیم فجرسپاسی، هوادار و بادران ۲۵ امتیازی هستند.

غافلگیری بادران
بادران بعد از ۳ برد متوالی در تهران غافلگیر شد و برابر ضدحملات زهردار قشقایی شیراز تن به باخت داد. قشقایی روی ضربات ایستگاهی بسیار حرفه‌ای بود و روی همین ضربات به بادران ضربه زد.
دروازه‌بان و خط دفاعی بادران در برابر ضدحملات قشقایی آسیب‌پذیر نشان دادند و تیم شیرازی را یک تیم فیزیکی خوب دیدیم که اغلب جنگ‌ها را از بادرانی‌ها برده بود.

تساوی بی‌خاصیت
تساوی فجرسپاسی و هوادار به ضرر هر دو تیم و به نفع دیگر مدعیان شد. هوادار در سه بازی اخیر فقط یک امتیاز گرفته و فجری‌ها طی چند بازی گذشته پرنوسان ظاهر شدند. گویا شاگردان علی‌اصغر کلانتری در خارج از خانه راحت‌تر بازی می‌کنند و نتیجه می‌گیرند. کلانتری و فجری‌ها باید قدر امتیازات خانگی را بدانند.

شاهکار آستارایی‌ها
شهرداری آستارا، تیم تازه صعودکرده به لیگ یک تا اینجای کار شاهکار کرده است. تیمی که مشکل مالی دارد و حتی بعضی سفرهای طولانی را به جای هواپیما با اتوبوس می‌رود! برعکس ملوان که یک زمانی به تیم «ندار» معروف بود و حالا که هم پول دارد و هم چند اسپانسر، تمام سفرهایش را با پرواز هوایی انجام می‌دهد. اما همین ملوان حالا ۸ امتیاز کمتر از آستارایی‌ها دارد و این موضوع باعث نگرانی هواداران انزلی‌چی شده است. پایان رأفت می‌گوید: «هفته پیش برای سفر به خرم‌آباد سفر ۱۴ ساعته داشتیم و بازی را هم بردیم. این کار بچه‌های ما جای تحسین دارد.»

روزهای خوب خوشه و شاهین
در میان تیم‌های میانه جدولی، خوشه طلایی ساوه با زدن ۳ گل به آرمان‌گهر سیرجان، بار دیگر خودی نشان داد و شاهین بوشهر هم دو هفته است که روی نوار برد گام برمی‌دارد. نود ارومیه در خانه حریف رایکای بابل نشد و ملوان انزلی هم برابر استقلال ملاثانی تن به تساوی داد.

تیم‌هایی که نمی‌برند!
ملوان انزلی، چوکا، آرمان‌گهر، خیبر خرم‌آباد، رایکا، استقلال ملاثانی و گل‌ریحان از جمله تیم‌هایی هستند که هفته‌هاست نمی‌برند. این تیم‌ها یا مساوی می‌کنند و یا می‌بازند! در این میان، تیم ریشه‌دار و محبوب ملوان که همچنان مازیار زارع را روی نیمکت خود دارد، ۷ هفته است که نمی‌برد و از روزهای خوب هفته‌های آغازین بازی‌ها فاصله زیادی گرفته است. اگر ملوان در بازی‌های آینده به خود نیاید، بعید نیست که مثل پارسال برای بقا بجنگد! اگر این اتفاق بخواهد برای ملوانان بیفتد، فقط افسوس برای انزلی‌چی‌ها باقی می‌ماند!

بهترین‌های هفته
تیم هفته؛ قشقایی شیراز (با تقدیر از شهرداری آستارا)
کار قشقایی شیراز در تهران با شکست بادران، بسیار مهم و باارزش بود. شهرداری آستارا هم اگرچه تیم خوب استقلال خوزستان را شکست داد ولی این برد در خانه‌اش به دست آمد و دست کمی از پیروزی قشقایی نداشت.

مربی هفته؛ پایان رأفت (شهرداری آستارا)
بازیکن سابق ملوان و پرسپولیس که خودش آستارایی است، به‌رغم مشکلات مالی که تیمش دارد، تاکنون در هدایت این تیم موفق عمل کرده و سه هفته است که با شهرداری ۹ امتیاز گرفته. اگرچه رأفت یک مربی آرام و بی‌حاشیه است اما مربی قشقایی یعنی داریوش هرمزی در مصاف با بادران، چیزی نمانده بود تیمش را به حاشیه ببرد!

بازیکن هفته؛ محمد ابراهیمی 
بازیکن پا به سن گذاشته شاهین بوشهر هر دو گل تیمش را زد و سجاد اژدر نیز ۲ گل از ۳ گل خوشه‌طلایی را به ثمر رساند تا هر دو نقش اول را در پیروزی‌های تیم‌شان داشته باشند و مردان اول هفته پانزدهم لقب بگیرند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • انزلیچی IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    تا وقتی که مدیریت باشگاه ملوان رفیق بازی رو ترجیح بده به نام بزرگ ملوان و همچنان زارع رو به عنوان سرمربی حفظ کنه ملوان هر هفته یا میبازه یا مساوی میکنه تمام کارشناسان میگن تیم ضعف فنی داره اما آقایون اصرار به حفظ زارع به حتی به قیمت سقوط ملوان دارند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی