نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
نوله؛ پادشاه بی‌رقیب دنیای تنیس
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

نواک جوکوویچ با کسب نهمین گرنداسلم در استرالیا که هجدهمین قهرمانی‌اش در گرنداسلم‌ها بود، به یکه‌تازی‌اش در تنیس ادامه داد.

خبرورزشی - نوواک جوکوویچ با نمایشی در کلاس جهانی بار دیگر قدرت خود را به عنوان مرد اول تنیس جهان به رخ کشید و در فینال گرنداسلم استرالیا مقابل دنیل مدودف به برتری رسید تا هجدهمین قهرمانی خود در گرنداسلم‌های تنیس را به دست آورد. 

در این مسابقه مدودف روس در ست اول عملکردی عالی از خود ارائه داد و فوق ستاره صربستانی را به دردسر انداخت هر چند که در نهایت نوله با نتیجه ۷-۵ برنده شد. اما دو ست بعدی با قدرتنمایی جوکوویچ همراه بود و هر دو ست با نتایج مشابه ۶-۲ به سود او تمام شد تا او در کمتر از دو ساعت عنوان قهرمانی را از خود کند. 

جوکوویچ با این پیروزی نهمین قهرمانی خود در اوپن استرالیا را به دست آورد و در این زمینه بی‌رقیب باقی ماند. او در مجموع گرند اسلم ها هم فقط دو قهرمانی با رکورد رویایی ۲۰ قهرمانی رافائل نادال و راجر فدرر فاصله دارد. با آمادگی ای که نوله در شرایط فعلی دارد کمتر کسی است که در توانایی او برای رسیدن به این رکورد و حتی رد شدن از آن شک داشته باشد. 

من شاگرد جوکوویچ بودم

بعد از بازی فینال، جوکوویچ و حریف روس خود به یکدیگر ادای احترام کردند. ابتدا مدودف گفت: «می‌خواهم یک داستان کوتاه برای شما تعریف کنم دوستان. من زمانی که رتبه ۵۰۰ یا ۶۰۰ در جهان بودم در موناکو با جوکوویچ که همان زمان هم رتبه یک تنیس دنیا بود تمرین می‌کردم. پیش خودم گفتم او اصلاً مرا تحویل نمی‌گیرد و حتی با من حرف هم نخواهد زد. زمانی که پیش او رسیدم به خاطر اینکه خجالتی بودم حرفی نزدم، بنابراین او شروع کرد به سئوال پرسیدن از من و مثل یک دوست با من برخورد کرد. واقعاً شگفت زده شدم بودم و این روند چه زمانی که رتبه ۶۰۰ دنیا بودم و چه زمانی که نفر چهارم جهان شدم فرقی نکرد. تو یک انسان فوق‌العاده و یک ورزشکار بی‌نظیر هستی، قهرمانی را به تو تبریگ می‌گویم.»

نواک جوکوویچ و دانیل مدودوف

تو دوست خوبی هستی
در این لحظه جوکوویچ هم اینطور پاسخ مدودف را داد: «دوست دارم کلمات محبت آمیز دنیل را پاسخ دهم. اول اینکه، تو کلاس بالای خودت را نشان دادی. تو یک دوست خوب و یک آدم عالی هستی، ما زمان‌های زیادی را با هم گذراندیم و در موناکو با هم خیلی تمرین کردیم. البته چند سالی است که دیگر به من زنگ نزده‌ای! اما خوشحالم که می‌بینم من در مورد من اینقدر خوب فکر می‌کنی. ممنونم. من واقعاً از شخصیت دنیل خارج از زمین خوشم می‌آید. او همیشه خوش برخورد است اما درون زمین مسابقه قطعاً یکی از سخت‌گیرترین بازیکنانی است که تا به حال در زندگی‌ام با آن روبه‌رو شده‌ام. نوبت قهرمانی او هم خواهد رسید به شرطی که صبور باشد و به تلاش خودش ادامه دهد.»

نواک جوکوویچ (قهرمانی اپن استرالیا 2021)

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی