نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
هادی عقیلی: اول مسائل فنی را در نظر بگیرید بعد به پرسپولیس بگویید «تیم خاص»/ انتخاب فوتبالیست‌ها علی کریمی است
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

کاپیتان سال‌های نه چندان دور سپاهان حالا در آمریکا در حال گذراندن دوره‌های مربیگری حرفه ای و شرکت در کلاس‌ها است تا با بهترین حالت ممکن دوباره به فوتبال، جایی که متعلق به آن است برگردد.

خبرورزشی - برای سوژه این روزها به خصوص انتخابات فدراسیون فوتبال به سراغ هادی عقیلی رفتیم تا نظرش را بدانیم، گفت و گو ما با او را در زیر بخوانید:

قهرمانی نیم فصل پرسپولیس قابل پیش بینی بود
همان طور که پیش بینی هم می شد یکی دیگر از تیم‌های مدعی موفق شد در نیم فصل اول  قهرمانی را به دست بیاورد و البته پیش بینی بیشتر افراد این بود  که یکی از دو تیم استقلال و سپاهان قهرمان نیم فصل شود ولی پرسپولیس خیلی خوب توانست از فرصتی که به دست آمده بود و از دست رفتن امتیازها توسط تیم‌های بالای جدول  در هفته های مختلف استفاده کند و بعد از چند برد پیاپی به صدر جدول بیاید. قابل پیش بینی بود که یکی از سه تیم استقلال، پرسپولیس یا سپاهان قهرمان نیم فصل شوند.

تیم ملی؛ ملاک عملکرد فدراسیون برای خیلی از افراد است
در مورد اینکه چه کسی باید به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب شود باید بگویم  اساسنامه هست و مورد تایید همه است و  اگر قرار است به آن عمل شود هرکسی می‌تواند انتخاب شود و فرقی نمی‌کند. معمولا انتخابات و یا موفقیت فدراسیون را خیلی ها در  موفقیت تیم ملی یا صعود به جام جهانی یا نتایج خوب تیم ملی بزرگسالان مورد سنجش قرار می دهند اما تیم های پایه هم مهم هستند. توجهی که به لیگ داخلی و لیگ خارجی(بازی های آسیایی) می شود نیز  مهم است. اگر اساس نامه مناسبی باشد و اگر اصول اساس نامه رعایت شود خیلی فرقی نمی کند چه کسی رئیس باشد. چه بهتر که یک فرد فوتبالی و توانا روی کار باشد.

انتخاب فوتبالیست‌ها علی کریمی است
در بین چهار کاندیدای ریاست فدراسیون دو نفر از آنها یعنی آقایان کیومرث هاشمی و عزیزی خادم  به غیر از آقای آجرلو که تازه او هم کار های اجرایی در فوتبال کرده است در فدراسیون فوتبال سابقه داشتند و آقای علی کریمی هم بازیکن و مربی بوده و در بدنه اجرایی فدراسیون نبوده است، البته برای اولین بار  نیست که یک فوتبالیست در انتخابات شرکت می کند زیرا قبلا آقای دادکان هم این کار را کرده و پیش از او نمی دانم کسی بوده یا خیر ولی می دانم که آقای دادکان دوره نسبتا موفقی داشته است. علی کریمی هم به عنوان یک فوتبالیست وارد این عرصه شده البته آقای مهدوی کیا به  عنوان نایب رئیس اول همراه او شده است. هر دو این عزیز  از مفاخر فوتبال ایران هستند و آقای مهدوی کیا که من فکر می کنم با سرمایه گذاری و روند پیشرفتی که در آکادمی داشتند به فوتبال پایه آشنایی دارند و این بسیار مهم است. قرار نیست همه کارها به روی دوش این دو نفر باشد و همین طور که دارند با برنامه جلو می آیند خیلی خوب است، از کار آقای مهدوی کیا و گفته‌های آقای علی کریمی مشخص است که برنامه ریزی دارند. آن سه عزیز دیگر هم در فدراسیون فوتبال و یا حالا در کارهای اجرایی دیگر فوتبال بودند و قطعا مشکلات را می دانند، امیدوارم یکی از این چهار نفر که انتخاب می‌شوند فوتبال ایران را  رو به جلو ببرند. مطمئنا همه فوتبالیست ها دوست دارند یکی از بین خودشان انتخاب شود و آن شخص علی کریمی باشد چون با بیشتر فوتبالیست ها نزدیکی سنی دارند. از زمانی که از فوتبال هم خداحافظی کرد همچنان  پیگیر بود و کاملاً با فوتبال ایران آشنایی دارد و می تواند به همراه تیم اجرایی اش مشکلات فوتبال ایران را رفع کنند. آن سه عزیز دیگر هم آشنایی دارند و باید دید  انتخاب آن مجمع چه کسی است ولی مطمئناً انتخاب  فوتبالیست ها علی کریمی است.

امیدوارم شخصی انتخاب شود که به حل شدن مشکلات فوتبال کمک کند
من اول صحبت هایم گفتم اساس نامه اگر درست باشد فرقی نمی کند چه کسی می خواهد انتخاب شود. چون اگر به آن اساس نامه عمل شود خیلی خوب است. اینکه چه کسی می‌تواند رای بدهد جای سوال است؟  در آن اساسنامه گنجانده شده که چه افرادی میتوانند رای بدهند که می‌توانند روسای فدراسیون، روسای هیات فوتبال، کاپیتان های ملی و ... باشند، به قول شما یکی شش ماه است و یکی شش ماه دیگر نیست ولی بالاخره تمام اعضا باید رای بدهند و این چیزی است که خارج از کنترل آن اشخاصی است که برای ریاست فدراسیون فوتبال حاضر شده‌اند. امیدوارم هر کدام از این چهار نفری که انتخاب می‌شود  بتوانند به فوتبال کمک کنند و  باعث خوشحالی مردم می شوند چون مردم کسی را می خواهند که به فوتبال کمک کنند و از دردسرهای همیشگی فوتبال ایران خارج شویم برای مثال نمونه‌اش تیم های پایه فدراسیون هستند که داریم می بینیم همیشه مشکل اسپانسرینگ، لباس و پرداخت به مربی های پایه وجود دارد و از این دست مشکلات همیشه هست و این یک بخش از مشکلات فدراسیون است و امیدواریم با نفر جدید این مشکلات حل شود.

صعود تیم ملی به جام جهانی غیر ممکن نیست
این که تیم ملی برای صعود به جام جهانی کار سختی دارد را همه می دانند و نیازی به گفتنش نیست، اما کار غیر ممکنی نیست. بار اولی که کی روش با تیم ملی به جام جهانی صعود کرد خیلی غیر ممکن بود زیرا  اگر یادتان باشد باید کره‌جنوبی و قطر را در خانه خودشان شکست می‌دادیم و یک بازی داخل خانه هم با لبنان داشتیم و باید هر سه بازی را می بردیم که بردنشان هم اصلا راحت نبود. الان هم شرایطمان از آن زمان خیلی بد تر نیست ولی تفاوتش با آن زمان این  است که به خاطر شرایط کرونا نمی‌توانیم بازی‌های دوستانه دلخواه را انجام دهیم. اردوها را نمی شود برگزار کرد و کار برای مربی تیم ملی بسیار سخت است. تا زمانی که کرونا هست  اجازه خیلی کار ها را نمی دهند و کسی نمی‌تواند برنامه ریزی درستی داشته باشد  و این اتفاق برای تیم ملی افتاده و هر لحظه یک تصمیم از سوی AFC گرفته می شود که خارج از تصمیم فدراسیون فوتبال است و نمی توانند تصمیم گیری مناسبی داشته باشند و از عهده همه خارج است.

باید زحماتم به ثمر بنشیند
من پیشنهاداتی برای کار مربیگری داشتم و شاید در آن مقطع پیشنهادی را رد کردم که اشتباه کردم. من خودم منتظر یک پیشنهاد مناسب هستم تا بتوانم آن طوری که دلم میخواهد کار کنم، تا تلاش هایی که دارم میکنم مثل شرکت در کلاس ها و وبینار ها  به ثمر بنشیند. خودم را تا روزی که قرار است دوباره کارم را آغاز کنم بروز نگه می دارم.

باید به قهرمانی‌های پرسپولیس احترام گذاشت درست مثل سپاهان
شما به عنوان کاپیتان سابق  سپاهان قبول دارید که یکسری تیم ها خاص هستند یا خیر؟آن زمان هم از این بحث ها وجود داشت؟ ببینید تیم سپاهان سه سال پشت سر هم قهرمان شد. این اتفاق الان برای پرسپولیس افتاده که ۴ سال  پشت سر هم قهرمان شود. اعتقاد من این است که اول باید مسائل فنی تیم را در نظر بگیرند و بعد باید به حمایت گروهی خاص اشاره کنند. اکثر تیم های ایرانی دولتی هستند. ولی در  این بین دو تیم پرسپولیس و استقلال هر دو زیر نظر وزارت ورزش هستند و این موضوع خودش یک معضل بزرگ ایجاد کرده است. چون این دو تیم از وزارت تغذیه می شوند و همه تصمیمات آنجا گرفته می شود. ما در این چند ساله بارها دیده ایم که مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره این دو تیم از سمت وزارت ورزش تغییر میکند و خیلی راحت تصمیم گیری های این چنینی می شود برای همین شاید اسم تیم خاص را می آورند ولی من می گویم باید اول از همه عملکرد فنی تیم مورد ارزیابی قرار بگیرد. ما باید به چهار قهرمانی کسب شده  توسط پرسپولیس احترام بگذاریم، درست مثل سه قهرمانی سپاهان. به هر حال این موضوع نمی تواند بی جهت  تداوم داشته باشد. آن سال ها سپاهان خیلی مقتدرانه عمل می کرد و علاوه بر اینکه قهرمانی پشت سر هم داشت در  لیگ قهرمانان آسیا هم خوب کار می کرد و الان دقیقا پرسپولیس همین گونه عمل می‌کند. این اتفاق برای استقلال هم می تواند بیفتد ولی حالا تیم های دیگر اگر اعتراض می کنند دلیلش را نمی دانم. قبول دارم یکسری جاها تصمیمات مغرضانه ای گرفته می شود مثل برنامه ریزی بازی ها، محرومیت هایی که پیش می آید و ... این مسائل است که برای مردم سوال ایجاد می کند ولی من همچنان معتقد هستم باید عملکرد فنی را در نظر گرفت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • تیم مظلوم لنگ IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    تو همونی نیستی که کی روش نفر اول گذاشتت کنار؟؟؟
    • کیسه حکومتی IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      خوبه که چی؟؟الان این کامنت تو چه ربطی به موضوع مصاحبه عقیلی داشت عیار فنی بودن تیم های ایرانی تو این چندسال مسابقات لیگ آسیا نشون داده پرسپولیس ظرف سه سال ۲ بار فینالیست آسیا شد قدرتمندترین تیم غرب آسیا فراتر از لیگ درپیتی ایران هست
    • تیم مظلوم لنگ IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
      یه لحظه یاد اون اتفاق تاریخی افتادم! چه دلیلی داره به حرف اسطوره سپاهان که بسیار در دوران بازیش بداخلاق بوده اعتماد کنیم؟؟ درضمن کیروش کار درستی کرد این و نویدکیا رو کنار گذاشت.. باعث شد تیم ملی آرامش بگیره
  • پوکر و دو فینال واقعی آسیا IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    پرسپولیس واقعا تیم خاصیه! کدوم تیم میتونه 70 درصد بازیکنان اصلی و فوق ستاره های خودش را از دست بده و بازم با اقتدار صدرنشین بشه و بره فینال واقعی آسیا. تیم خاص پرسپولیس 70 درصد ستاره های خودش را از دست داد اما بازم بالاتر از کیسه مولتی میلیاردی ایستاد که گرانترین و پرمهره ترین تیم تاریخ ایران را داره.
  • دوچرخه سواران هوچی IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    هر چی آدم حسابی و باسواده از پرسپولیس تعریف میکنه مثل حاج رضایی و نویدکیا و عقیلی و پیروز قربانی و ...و یه کسایی هم هستن مثل محمد نوری و برهانی و مرحوم امیرحسین صادقی که علیه پرسپولیس حرف میزنن دیگه هممون میدونیم که از لحاظ سواد و عقل در چه سطحی هستن
    • امیرحسین IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      محمد تقوی یادت رفت با اینکه استقلالیه اومد از پرسپولیس تعریف کرد و گفت فنی ترین تیم ایران تیمی که بهونه نمیاره این همونی بود که گفت تیم دسته سومی هم به استراماچونی پیشنهاد نمی ده و واقعا که پیشبینی درست از آب در اومد
  • کیوان ارجمند GB ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    حمید علوی خوشحال میشود چون طرفدار فکریه
  • کیوان ارجمند GB ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    آقای عقیلی در ابوظبی گرفتار بودی بخاطر تصادف همین فرهاد شاه فرهاد مجیدی نجاتت داد حالا لنگی شدی
  • ناشناس IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    زجر بکش چون هیچ وقت نتونستی بازیکن پرسپولیس بشی جز رده جوانان بهتر اضهارنظر نکنی بهت نمیاد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی