نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳
۱ |
۵
پشت پرده واگذاری یک تیم ریشه‌دار تهرانی پس از ۱۴ سال
منبع: مهر
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

کاظم اولیایی مدیرعامل پیشین باشگاه پاس همدان در واکنش به اظهارات یکی از کاندیداهای ریاست فدراسیون، توضیحاتی در خصوص انتقال تیم پاس از تهران به همدان ارائه داد.

خبرورزشی - اظهارات یکی از کاندیداهای ریاست فدراسیون فوتبال و اشاره او به انتقال تیم پاس از تهران به همدان در سال ۸۶، کاظم اولیایی مدیرعامل وقت باشگاه پاس همدان را به واکنش واداشت و او توضیحاتی پیرامون چگونگی واگذاری این باشگاه قدیمی ارائه داد:

*پس از گذشت چند سال از حرفه‌ای شدن لیگ فوتبال، باشگاه‌های نظامی و انتظامی فعالیت‌های خود را در فوتبال حرفه‌ای با تقویت مالی و امکاناتی گسترش می‌دادند و مبالغ قابل توجه و بالایی از محل نیروهای مسلح برای بازیکنان طراز اول و حتی مربیان خارجی چون مصطفی دنیزلی هزینه می‌کردند.

*بعد از بررسی موضوعات و ریشه‌یابی مسائل تصمیمی به درستی اتخاذ شد که اعتبارات سازمان‌های نظامی و انتظامی تنها مربوط به امور تعیین شده و حراست و حفاظت از جان و مال مردم و امنیت کشور است. امکان هزینه برای فوتبال حرفه‌ای از طریق این اعتبارات میسر نیست و ضمناً در برنامه‌های ۵ ساله توسعه ممنوعیت پرداخت هزینه از منابع دولتی تصویب شده بود.

*بر اساس دستور صریح فرمانده کل قوا تمام نیروهای مسلح اعم از نظامی و انتظامی از فوتبال حرفه‌ای خارج شوند که در آن زمان تیم‌های پاس، صبا باتری، فجر شهید سپاسی، ملوان بندر انزلی و نیروی زمینی طبق دستورالعمل مذکور از فوتبال حرفه‌ای منع شدند. این دستور موجب شد تا هر یک از اینها به طریقی فعالیت خود را در ورزش حرفه‌ای به خصوص فوتبال متوقف کنند.

پشت پرده واگذاری یک تیم ریشه دار تهرانی پس از ۱۴ سال

*در این بین به دلیل ارتباط نزدیک آقای احمدی مقدم فرمانده وقت نیروی انتظامی با آقای مرادی استاندار وقت همدان موضوع تیم پاس تهران مورد مشورت قرار گرفت. انحلال یا واگذاری تنها راه‌های پیش رو بود که در جمع بندی به دلیل سابقه و قدمت باشگاه پاس موضوع واگذاری را بهتر از انحلال آن تشخیص دادند تا حیات این باشگاه ریشه دار تداوم پیدا کند.

*علاوه بر جمعی از پیشکسوتان پاس، نهادهایی چون سازمان تربیت بدنی، اداره کل تربیت بدنی استان تهران و هیئت فوتبال تهران و از جمله آقای کیومرث هاشمی هم مخالف انتقال پاس از تهران به همدان بودند. حتی کیومرث هاشمی برگه انتقال را امضا نکردند و به جای ایشان آقای احمد گواری امضا کردند و استاندار همدان تنها به عنوان استان پذیرنده این تیم برگه انتقال را امضا کرد. یعنی مسئولیت اداره تیم فوتبال پاس را پذیرفتند که به نظرم کار درستی بود چرا که اگر همدان این مسئولیت را نمی‌پذیرفت باشگاه پاس منحل می‌شد و امروز دیگر وجود خارجی نداشت.

*امیدوارم این اتفاق موجب روشنگری و آگاهی اذهان عمومی گردد که مجری انتقال تیم پاس از تهران به همدان نیروی انتظامی به واسطه دستور فرماندهی کل قوا بوده و فرد خاصی توان و امکان این انتقال را نداشته است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • MGH IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    در مورد تراکتور چی؟ تا همین چندسال قبل زیر نظر یک ارگان نظامی فعالیت میکرد. بعدشم، چرا اگر میخواستن فعالیت ورزشی را تمام کنن، تیمو به بخش خصوصی نفروختن؟ این جمله که دستور از بالا بود راحت ترین کار برای شونه خالی کردن از زیر مسئولیته. باز دم کیومرث هاشمی گرم که امضا نکرد و توی این ننگ شریک نبود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی