رویارویی سجادپور جوان در فینال با قهرمان گرجستانی جهان
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

روز نخست پیکارهای اوکراین باحضور دو نماینده کشورمان درفینال، یک کشتی‌گیر در رده‌بندی و یک‌نفر هم در گروه بازنده‌ها به‌پایان رسید.

خبرورزشی - اولین روز ۵ وزن نخست بیست و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی کشتی‌آزاد و فرنگی جام مربیان و کشتی‌گیران برتر اوکراین در کی‌یف برگزار شد که آزادکاران کشورمان در ۳ وزن ۵۷، ۷۴ و ۸۶ کیلو، فرنگی‌کاران هم در ۳ وزن ۵۵، ۷۲ و ۹۷ کیلو به‌مصاف حریفان رفتند. تیم منتخب اعزامی کشورمان در اوزان ۶۵ و ۹۷ کیلوی کشتی‌آزاد، ۶۳ و ۸۲ کیلوی کشتی‌فرنگی نماینده‌ای نداشت. 

آزاد و فرنگی کاران کشورمان با دو فینالیست، یک کشتی‌گیر در رده‌بندی، و یک نفر در گروه بازنده‌ها و شانس مجدد به کارشان در روز نخست خاتمه دادند تا فردا (شنبه) برای کسب دو مدال طلا، یک نقره و احتمالاً یک برنز به‌مصاف حریفان بروند و دو کشتی‌گیر کشورمان هم حذف شدند. 

درپایان دیدارهای روز نخست، سجاد عباس‌پور جوان شایسته، خوش‌آتیه و یکی از مدعیانی که محمد بنا و روح‌اله میکائیلی سرمربیان تیمهای ملی کشتی‌فرنگی بزرگسالان و جوانان، بر روی توانمندیها، قابلیتها، جسارت و جنگندگی او حساب ویژه و جداگانه‌ای باز کرده‌اند، توانست به‌فینال وزن ۵۵ کیلو راه یابد. مهدی بالی در ۹۷ کیلو به دیدار رده‌بندی رسید. محمدرضا مختاری هم در گروه بازنده‌ها و شانس مجدد باید فردا برای کسب مدال برنز شانس خودش را امتحان کند. در کشتی‌آزاد هم محمدصادق فیروزپور راهی فینال ۷۴ کیلو شد، دو نماینده دیگر اعزامی در ۵۷ کیلو و ۸۶ کیلو حذف شدند. 
نتایج نهایی روز اول کشتی‌گیران اعزامی به این شرح است:

* کشتی فرنگی: 

* ۵۵ کیلو: سجاد عباس پور دور نخست ۸ - صفر ویاچسلاو بایراکتار (اوکراین) را مغلوب کرد. دور بعد و مرحله نیمه‌نهایی مقابل الهام بهرام‌اف قهرمان آسیا (ازبکستان) با نتیجه عالی و اختلاف امتیاز ۱۴ – ۴  به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد. عباس پور جوان بری کسب مدال طلا، باید با نوگزاری تسورتسومیا قهرمان جهان (گرجستان) در فینال فرداشب (شنبه) کشتی بگیرد.

* ۷۲ کیلو: محمدرضا مختاری دور اول ۴ – صفر مغلوب مالخاز آمویان قهرمان‌جوانان‌جهان (ارمنستان) شد و با حضور این حریف در فینال به گروه بازنده‌ها رفت. مختاری در گروه شانس مجدد باید ابتدا به‌مصاف آندری کولیک (اوکراین) برود و درصورت پیروزی براین حریف، در رده‌بندی مقابل پرویز نصیب‌اف دیگر نماینده میزبان (اوکراین) قرار می‌گیرد.

* ۹۷ کیلو: مهدی بالی بعد استراحت دور اول، با نتیجه ۱۰ – صفر جهانگیر توردیف دارنده مدال نقره آسیا (ازبکستان) را مغلوب کرد. دور سوم و مرحله یک چهارم‌نهایی آرتور شاهینیان دارنده مدال برنز جهان (ارمنستان) را ۸ – صفر  شکست داد و برخلاف دو دیدار قبلی که حتی یک امتیاز هم به حریفان نداده و یکی از بهترین فرنگی کاران روز نخست بود، در نیمه‌نهایی مقابل  گئورگی میلیا دارنده مدال نقره امیدهای جهان (گرجستان) ۹ – صفر  مغلوب شد و به دیدار رده‌بندی رفت تا فردا شب برای کسب مدال برنز با برنده دیدار ژیهاسوف (اوکراین) و روازی ناداراشویلی دارنده مدال برنز جهان از (گرجستان) کشتی بگیرد.

* کشتی آزاد: 

* ۵۷ کیلو: علی قلی‌زادگان دور اول ۴ – ۲  به محمودجان شاوکاتوف دارنده مدال برنز آسیا از (ازبکستان) باخت و با شکست این کشتی‌گیر در نیمه‌نهایی، قلی‌زادگان حذف شد.  

* ۷۴ کیلو: محمدصادق فیروزپور پس‌از استراحت دور اول، ایشاک بوخورس (الجزایر) را ۱۱ – صفر شکست داد. مقابل اشرف آشیروف از (آذربایجان)هم ۵ – صفر برنده شد. در یک چهارم‌نهایی کاسوم کاسوموف از (اوکراین) را ۳ – ۳ شکست داد. در نیمه‌نهایی در مصاف با مراد کورماگومدوف کشتی‌گیر روسی‌الاصل (مجارستان) ۳ – صفر به پیروزی رسید و تنها فینالیست کشتی آزاد ایران در ۵ وزن اول لقب گرفت. فیروزپور فرداشب در فینال باید با سنور دمیرتاش دارنده مدال نقره جهان و برنز المپیک از (ترکیه) کشتی بگیرد.

* ۸۶ کیلو: امیرحسین فیروزپور دور اول ۸ – ۸ مغلوبِ عثمان گوجن دارنده مدال برنز امیدهای جهان (ترکیه) شد و با شکست این کشتی‌گیر مقابل شاپیف (ازبکستان)، دومین فیروزپور اعزامی ما حذف شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی