یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۴
۵ |
۴
سندرم پنجره بی‌قرار پرسپولیس
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

پنجره نقل و انتقالات پرسپولیس در ابتدای فصل با شکایت برانکو بسته شد که با پرداخت طلب برانکو آن را باز کردند تا پرسپولیس در نیم‌فصل بازیکن بخرد اما بودیمیر از راه رسید و این پنجره را دوباره بست و مصلح و مکانی آن را چندقفله کردند.

خبرورزشی - برخلاف دیگر تیم‌های لیگ برتری که مشکل جذب بازیکن دارند، پرسپولیس با گزینه‌های خود به توافق رسیده و حتی با آنها قرار امضا کرده اما مشکل آنها ثبت این قراردادهاست که به دلیل بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس امکان جذب بازیکن جدید وجود ندارد. پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس بعد از شکایت ماریو بودمیر بسته شد و هنوز هم باز نشده اما در این بین خبر شکایت شایان مصلح از راه رسید که حکم بسته شدن پنجره نقل و انتقالات پرسپولیس را در دست داشت و هنوز یک هفته از این خبر نمی‌گذشت که پرسپولیس به پرداخت قراردادهای سوشا مکانی، شاهین عباسیان و ابوالفضل درویشوند هم محکوم شد. 

طبق اعلام‌های رسمی رقمی که با آن می‌توان شکایت‌های داخلی را پرداخت کرد، حدود ۱٫۵ میلیارد تومان است. سوشا ۸۰۰ میلیون و مصلح ۵۰۰ میلیون تومان طلب دارند و طلب عباسیان و درویشوند هم از ۲۰۰ میلیون تومان تجاوز می‌کند. با این حساب پرسپولیس برای باز کردن پنجره نقل و انتقالات خود باید حداقل حدود ۱٫۵ میلیارد تومان نقد به حساب بازیکنان سابقش واریز کند. 

حمید رضا طاهرخانی یکی دیگر از شاکیان پرسپولیس است که علیه باشگاه حکم پرداخت طلبش را گرفته اما قصد اعلام عمومی ندارد و سعی دارد در سکوت پولش را دریافت کند. طاهرخانی ۱۲۰ میلیون تومان از باشگاه طلب دارد که این عدد را هم به آن ۱٫۵ میلیارد تومان باید اضافه کرد تا پنجره نقل و انتقالات پرسپولیس باز شود. البته ۲۵ درصد جریمه دیرکرد پرداخت کل این پول را هم پرسپولیس باید به فدراسیون بدهد که در مجموع با حدود ۲ میلیارد تومان می‌توان پنجره پرسپولیس را موقت باز کرد تا قرارداد مهدی ترابی و دیگر بازیکنان جدید پرسپولیس ثبت شود. 

مدیریت جدید باشگاه پرسپولیس دردسرهای مالی فراوانی پیش‌روی خود می‌بیند و هر روز با شکایتی جدید روبه‌رو است و باید گفت این روند با پرداخت طلب این چند بازیکن تمام نمی‌شود چون پرونده‌های مهمتری هم وجود دارد که بازیکنان داخلی از پرسپولیس طلبکار هستند. مهدی شریفی به تازگی از این باشگاه شکایت کرده و خواهان پرداخت مطالباتش شده اما هنوز حکم این شکایت صادر نشده و به محض اعلام نتیجه، پنجره پرسپولیس مجدد بسته می‌شود. یعنی اگر پنجره نقل و انتقالات بعد از پرداخت طلب مکانی، مصلح، درویشوند، عباسیان و طاهرخانی باز شود، با شکایت شریفی باز هم بسته خواهد شد. ادعای مهدی شریفی در طلبش از پرسپولیس عدد قابل توجهی است که از تمامی شکایت‌های قبلی بیشتر به نظر می‌رسد. شریفی مدعی شده فقط ۱۰ درصد از قرارداد خود را دریافت کرده است. اگر قرارداد مهدی شریفی همان ۵/۱ میلیاردی که در زمان ثبت قراردادش به گوش ما رسید، باشد، طلب او بیش از یک میلیارد و سیصد و پنجاه میلیون تومان خواهد بود. البته باشگاه پرسپولیس این ادعا را رد می‌کند و طلب شریفی را عدد کمتری می‌داند اما بعد از حکم کمیته تعیین وضعیت همه چیز روشن خواهد شد. 

تا به اینجای ماجرا طلب‌هایی را بررسی کردیم که قطعی هستند و دیر یا زود باید پرداخت شوند اما در این بین علیرضا بیرانوند هم از باشگاه پرسپولیس شکایت کرده و مدعی شده ۴ میلیارد تومان از قراردادش را به او پرداخت نکردند. همان اختلاف حسابی که باعث درگیری لفظی رسول‌پناه با بیرانوند روی آنتن زنده تلویزیونی شد. پرداخت این رقم قطعی نیست چون بیرانوند مدعی شده متمم قراردادش را با انصاری‌فرد امضا کرده که هیئت‌مدیره آن را قانونی نمی‌داند اما در مورد این ادعا هم بعد از بررسی کمیته تعیین وضعیت مشخص می‌شود که حق با کدام طرف است و در صورت برنده شدن بیرانوند باز هم پنجره پرسپولیس بسته خواهد شد. 

پنجره نقل و انتقالات پرسپولیس در ابتدای فصل با شکایت برانکو بسته شد که با پرداخت طلب برانکو آن را باز کردند تا پرسپولیس در نیم‌فصل بازیکن بخرد اما بودیمیر از راه رسید و این پنجره را دوباره بست و مصلح و مکانی آن را چندقفله کردند. حالا برای خرید بازیکن در نیم‌فصل باید پنجره پرسپولیس مجدد باز شود و بعد از این کش و قوس‌های احتمالی مجدد پنجره پرسپولیس با احکام شکایت شریفی و بیرانوند بسته می‌شود که رقم آنها فراتر از ارقام فعلی پرداختی است و باید بیش از ۵ میلیارد تومان به این بازیکنان پرداخت شود. در مجموع شکایت‌های بازیکنان داخلی پرسپولیس دست کمی از خارجی‌ها ندارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • کیسه مافیا ورزش IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    کاربر تیم مظلوم میشه بگی چرا زیر قولت میزنی . داخل خبر مهدی ترابی که خبر پرسپولیس هست تو کامنت گذاشتی . تیم مظلوم تو خودت زیر قولت زدی و به قولت پاینده نبودی . تیم مظلوم تو برای دومین داخل خبر پرسپولیس بعد ار توافق کامنت گذاشتی تو توافق را نقض کردی کاربر تیم مظلوم لنگ . تیم مظلوم میشه بگی چرا توافق را نقض کردی و به قولی که دادی پاینده نبودی . تیم مظلوم جواب بده که چرا داخل خبر پرسپولیس برای دومین بار کامنت گذاشتی
    • تیم مظلوم لنگ IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      آقا من نیستم........... یه نفره داره به جام کامنت میزاره... خواهش میکنم انتشار بدین تا ایهام زدایی بشه
    • تیم مظلوم لنگ IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      آقا یکی داره به جای من تو اخبار شما حرف میزنه که فلانی چقد گرفته و.... من در اخبار پرسپولیس نیستم. اون فیک هست.. ممنون میشم انتشار بدین. درضمن خود شما هم سر خبر تجمع استقلال کامنت زدی و زیر حرفت زدی ولی این من نبودم.
    • کیسه مافیا ورزش IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      تیم مظلوم درخبر تجمع استقلال . هواداران استقلال بنر هایشان فقط درباره پرسپولیس بود . کامنت های هواداران استقلال هم فقط درباره پرسپولیس بود اون خبر یک خبر مشترک بود نه خبر استقلال
  • گودرز(تاج کبیر-تیم اول ایران) IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    نباید رضایت بدن تا لنگیها بسوزن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی