نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۵
۶ |
۴
 حواشی خرید احتمالی پرسپولیس/ او یک سوپراستار نیست
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

فارغ از هیاهوی رسانه‌ای نگاهی به کارنامه مغانلو نشان می‌دهد هواداران پرسپولیس نباید گمان کنند تیم‌شان در حال قرارداد بستن با یک سوپراستار است.

 خبرورزشی -  این روزها بحث پیوستن شهریار مغانلو به پرسپولیس بسیار داغ است. در این زمینه به نظر می‌رسد همه‌چیز آماده شده و فقط مانده امضای نهایی قرارداد تا دومین گلزن برتر لیگ در فصل گذشته که ابتدای فصل راهی لیگ پرتغال و تیم سانتاکلارا شد، لباس سرخ بر تن کند.

پرسپولیس این خرید را برای تقویت خط حمله‌اش انجام می‌دهد. جایی که عیسی آل‌کثیر با محرومیت مواجه شد، آرمان رمضانی جواب نداد و پرسپولیس را ترک کرد، مهدی عبدی با وجود زدن گل‌های حساس غیرقابل اتکا نشان داد و مهدی‌خانی بسیار ناامیدکننده ظاهر شد.

حالا مغانلو که خودش به دلیل عدم تطابق با لیگ پرتغال و نیمکت‌نشینی‌های زیاد قصد کرده به ایران برگردد قرار است مشکل خط حمله یحیی را برطرف کند تا او و همکارانش مجبور نباشند از ترکیب بدون مهاجم هدف استفاده کنند.

فارغ از هیاهوی رسانه‌ای نگاهی به کارنامه مغانلو نشان می‌دهد هواداران پرسپولیس نباید گمان کنند تیم‌شان در حال قرارداد بستن با یک سوپراستار است. شهریار مغانلو در فصل قبل که بهترین عملکرد دوران فوتبالش را در سن ۲۵ سالگی نشان داد ۱۳ تا گل زد که ۶ تای آن از روی نقطه پنالتی بود. در حالی که دیاباته که با ۱۵ گل آقای گل شد بخش قابل توجهی از فصل مصدوم بود و تنها ۳ گل پنالتی به ثمر رساند.

تعداد گل از روی نقطه پنالتی برای علی علیپور که ۱۲ گل زد و سوم شد یکی بود. شاید اگر علیپور فصل گذشته مقابل ماشین‌سازی پنالتی‌اش را چیپ نمی‌زد و توپ را به تور دروازه حریف می‌دوخت و پنالتی‌زن اول تیم می‌ماند، می‌توانست بالاتر از مغانلو و حتی دیاباته قرار بگیرد.

مغانلو دو فصل قبل و در حالی که پیراهن تیم ملوان در دسته یک را برتن داشت نیز موفق شد با ۱۶ گل عنوان آقای گلی مشترک با پیمان رنجبری را به دست آورد.  

مغانلو تا پیش از این دو سال هیچگاه خودش را در قامت یک گلزن موفق ثابت نکرده بود. با این حال نمایش او در فصل ۹۸-۱۳۹۷ لیگ دسته یک و ۹۹-۱۳۹۸ لیگ برتر و پیشرفت قابل ملاحظه‌اش باعث شد مورد توجه قرار بگیرد. این نشان می‌دهد که مغانلو هنوز یک مهاجم تاپ‌لول نیست و جا برای کار زیاد دارد. حتی اگر در رزومه‌اش حضور در یک تیم پرتغالی و بازی در لیگ برتر آن کشور نیز به چشم بخورد.

آنچه در این میان می‌تواند مشکل‌ساز باشد جو رسانه‌ای حاکم بر انتقال مغانلو به پرسپولیس است؛ جوی که می‌تواند روی این مهاجم پیش از آمدن به پرسپولیس تاثیر منفی بگذارد. کافی است او که از شرایط آرمانی به دور است در نخستین بازی‌ها برای پرسپولیس عملکرد موفقی ارایه ندهد. آن وقت است که هواداران با توجه به انتظاری که از او در ذهن‌شان داشتند حسابی از خجالتش در خواهند آمد. این شرایط ممکن است مغانلو را به شکل دیگری به شرایط آرمانی برساند. یعنی شرایطی شبیه به آرمان رمضانی! مهاجمی که با کلی امید و آرزو راهی پرسپولیس شد ولی خیلی زود فهمید که نمی‌تواند خودش را با شرایط این باشگاه و فشار هواداران  تطبیق  دهد. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ناشناس NL ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    هر چه هست یا نیست ازاون شیخ دیلاق بهتر بوقچی دوپینگی ها
    • حبیب IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
      سوزش شدید خبر کیسه . پماد برسونم خدمتتون
  • ناشناس NL ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    شما مشغول پاچه خواری جک تری دی باش نظر شما برای هوادار پرسپولیس ارزشی نداره
  • ناشناس CH ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    بوقچی کیسه کش ها می سوزی ؟؟؟؟؟؟ یا همون عبدی هم می توانیم تیم ناپاک ادب کنیم
  • یه عشقه و یک پرسپولیس IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    به خدا خرید مغانلو اصلا اجباری نیست ما این همه گلزن داریم عیسی عبدی مهدی خانی نورالهی سید جلال نعمتی عالیشاه امیری.بیاد این پولی که قراره به مغانلو بدید رو بدید به طلبکار ها تا پنجره زودتر باز شه تا فرشاد فرجی بیاد
  • عباد IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    مطلب نگاشته بعنوان یک هشدار قابل پذیرش اما پیش داوری و فضا سازی نا امید کننده ممنوع مگر هوادار پرسپولیس در این مدت درباره عبدی یا مهدی خانی اظهار نظر ناراحت کننده ای داشته که جنابتان را نگران کرده { اساتید میشه درمورد پرسپولیس بی خیالی طی کنید}!!!؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی