نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
کی‌روش درباره مردم ایران به عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال چه گفت؟
منبع: همشهری
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

محمود اسلامیان عضو سابق هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: ما نباید بگذاریم دولت در امور فدراسیون دخالت کند. خدا را شکر می‌کنم که در انتخابات اخیر فدراسیون، دولت دخالتی نداشت.

خبرورزشی - محمود اسلامیان در مصاحبه ای، ضمن حمایت از دوره‌های مدیریتی علی کفاشیان و مهدی تاج در فدراسیون فوتبال، به داستان کارلوس کی‌روش و مارک ویلموتس در تیم ملی ایران اشاره کرد. های‌لایت مصاحبه اسلامیان را در زیر می‌خوانید:

*فدراسیون و باشگاه‌های ایران مشکل مالی دارند. مثلا اگر حق‌ پخش را می‌دادند و فدراسیون پول داشت، دیگر پرونده ویلموتس پیش نمی‌آمد. به صراحت می‌گویم اگر مسئله حق پخش حل نشود، فوتبال ایران با سرعت به سمت آماتور شدن می‌رود.

*شما ببینید تلویزیون از فوتبال چقدر پول تبلیغات می‌گیرد. کلی از ساعت‌های تلویزیون با فوتبال پر می‌شود. ده‌ها برنامه فوتبالی در تلویزیون داریم اما وقتی تلویزیون به‌ خاطر حق پخش پول ندهد، این فوتبال است که ضعیف می‌شود و در نهایت آن قدر ضعیف می‌شود که دیگر به درد خود تلویزیون هم نمی‌خورد.

*فوتبال الان از نظر علاقه‌مندی مردم، ورزش اول کشور است. آقای کی‌روش همیشه می‌گفت در ایران علاقه‌ای که مردم به فوتبال دارند، بی‌نظیر است و جزو ۵ کشور اول دنیاست.

*دوره آقای تاج با کفاشیان یکی بود. به‌ نظر من در این سال‌ها ثبات در فدراسیون حاکم بود. یعنی فدراسیون از آن برخوردهای دولتمداری بیرون آمد و ثبات پیدا کرد. ۲ بار هم تیم ملی پی‌درپی به جام جهانی صعود کرد. بانوان ساحلی رتبه کسب کردند. به هر حال در سطوح مختلف رضایت ایجاد شد و بازی‌های لیگ در همه رده‌ها، در بدترین شرایط، حتی با وجود کرونا برگزار شد. البته زحمت آن را آقای بهاروند کشید. در کل من فکر می‌کنم دوره مثبتی بود. اگر آن مشکلات مالی و به‌خصوص مشکلات حق پخش را نداشتیم، اتفاق‌های بهتری هم می‌افتاد. امیدوارم تیم جدید بتواند بهتر کار کند.

کی روش درباره مردم ایران به عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال چه گفت؟

*ما نباید بگذاریم دولت در امور فدراسیون دخالت کند. خدا را شکر می‌کنم که در انتخابات اخیر فدراسیون دولت دخالتی نداشت. دخالتی نشد یا شاید هم نتوانستند دخالت کنند. دولت در کار فدراسیون دخالت کند. دولت اگر وقت و پول دارد برود یک استادیوم مانند آزادی بسازد. الان استقلال و پرسپولیس دست دولت است، چه کاری برایشان کرده؟ سالی ۲ مربی و ۶ مدیر برایشان می‌گذارند. وقتی شما ۲ باشگاه را این طوری اداره می‌کنی، چه اصراری داری که همین بلا را سر فدراسیون هم بیاوری؟

*قرارداد ویلموتس اشکالی نداشت. آن چیزی که فیفا در نامه خود به ما داد، این را نشان می‌دهد. ما فقط نتوانستیم پول او را به موقع بدهیم. تحلیل‌های زیادی در صداوسیما روی آن شد ولی چیزی که در نامه رسمی فیفا بود، علت این حکم به ظاهر سنگینش این بود که فدراسیون ایران نتوانست پولش را بدهد. هیچ مورد دیگری در آن نبوده است. ضمن این که ویلموتس جزو مربیان خوب دنیاست؛ جزو ۹ - ۸ نفر اول دنیاست. شما با هر مربی قرارداد امضا کنی و نتوانی به موقع حق و حقوقش را بدهی، می‌تواند برود و علیه‌ات شکایت کند. این قانون فیفاست و نمی‌توان کاری کرد.

*ما کی ۲ بار پی‌درپی به جام جهانی صعود کرده‌ایم‌؟ این کار انجام شد. آیا کم اتفاقی است؟ بانوان‌مان در آسیا با حداقل امکانات قهرمان شدند ولی هنوز هم پاداش خود را دریافت نکرده‌اند. ساحلی هم رتبه خوبی گرفت. لیگ هم خوب برگزار شد. بعد هم فیفا و AFC ما را در رنکینگ اول آسیا اعلام می‌کنند اما عده‌ای گفتند AFC بی‌خود می‌گوید. یعنی ما به جای این که موارد مثبت را بیان کنیم فقط به مسائل حاشیه‌ای می‌پردازیم. مقام معظم رهبری در جریان جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه ۲ بار برای تیم ملی پیام دادند. یک‌ بار وقتی مراکش را بردیم، یک‌ بار هم وقتی به اسپانیا باختیم فرمودند شما اگر به مسئولیت‌هایتان خوب عمل کنید، حتی اگر شکست بخورید، مردم از شما حمایت می‌کنند. این کار تاکنون برای کدام فدراسیون ورزشی اتفاق افتاده است؟

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • محمود IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    خط به خط حرفهاشو خوندم و برای هر پاراگرافش میخواستم یه چیزی بگم که رسیدم به جایی گفتن ویلموتس جز ۸،۹ سرمربی برتر دنیا هستن.واقعا به این آدم چی میشه گفت؟عزیزی خادمم همکار ایشون بودن،من از دوستانی که معتقد بودن علی کریمی مناسب ریاست نبود سوال میکنم امثال اسلامیان با این اظهار نظرهایی که ملتو ....... فرض کرده مناسب این پست بوده؟خلایق هرچه لایق.ایشونم لایق ما آدم های دورو و سیاست زده ،فوتبال بی کیفیت و افتضاحممونم لایق ما طرفدارای رنگ زده
    • SAM CA ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
      دقیقا. من هم به اونجایی که گفت ویلموتس جز هشت مربی برتر دنیاست رسیدم گفتم عجب آدم .....
  • حسین IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    فقط اونجا که گفته ویلموتس جزو 8-9 مربی برتر دنیاست. بقیه شو بیخیال.
  • gaber IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    خیلی برای خودت فلسفه بافتی . کفاشیان و تاج همینکه یک مربی اروپایی را بیاورند در پوست خود نمی‌گنجیدند کی روش آبرویشان را خرید ویلموتس بی آبرویشان کرد فدراسیونی که پول نداره بیخود می‌کنه به امیدهای واهی مربی میاره که اینگونه خسارت بزنه شاید متمول باشی و پول ویلموتس برای شماها چیزی نباشد ولی دردمندانی هستن که بالای تیر چراغ برق میسوزند تا شکم زن و بچه سیر کنند .با کدام معیار این دو نفر خوبن . شما دارای معیار هستی یا حقیقت و زندگی مردم .نه اشتباه میکنید تا سالها ویلموتس مربی هیچ تیم حرفه ای و خوبی نخواهد شد . نه فنی خوب بود نه کسانیکه حلوا حلوایش کردند .ویلموتس اگر در جام جهانی درخشید بر اثر سالها برنامه ریزی کشورش بود . او جمع کننده بود نه تامین کننده . سالهاست مربی خوب اروپایی به ما نه گفته اند اگر پول و ریخت و پاش احمدی نژاد نبود کی روش هم نمی آمد در کل کلاه گشادی سرمان رفت والسلام
  • کامی IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    کی روش عشق است شما خبرنگارها هم خوب میدونین چی تیتر بزنین مردم بیان خبرو بخونن، اسم کی روش که بیاد تمامه
  • محمدرضا IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    من شصت سال سن دارم از ده سالگی در کوجه و خیابان وچمن فوتبال بازی کرده ام ویلموتس کار بلد نبود او دنبال بهانه ای بود که پولش را بگیرد و برود او شارلاتانی حرفه ای بود همین ، وگرنه مثل کی روش میماند و خودش را اثبات میکرد و بعد میرفت تا همه حسرت نبودش را بخورند
  • وحید IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    کی روش خوب شروع کرد و بد تمام کرد. بیرون نوشیدن طارمی بازی با چین که باعث دوگانه شدن طارمی شد. و نداشتن هیچ برنامه جایگزین و باخت افتضاح به ژاپن همه از خودکاری و لجبازی کی روش بود. این لجبازی از شروع جام جهانی شروع شد با خط زدن سید جلال و بازی ندادن قوچنژاد داد برای ۵ دقیقه. و کارهای دیگه. ویلموتس هم خودش و زنش جزو ناتو بودند خوب میدونستند باچه احمقهای روبرو هستند.( کفاشیان و تاج) فقط به فکر پورسانت و کمیسونشاشون بودند.
  • احمدرضا NL ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    در جواب دوستانه که میگن مبنای حرف اسلامیان چی بوده برای ویلموتس.. https://www.varzesh3.com/news/1731679/%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D9%87%D9%87-%D9%88%DB%8C%D9%84%D9%85%D9%88%D8%AA%D8%B3-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%DA%A9%DB%8C-%D8%B1%D9%88%D8%B4

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی