نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
منچستریونایتد – میلان؛ ۱۱ سال و یک روز بعد
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

منچستریونایتد و میلان در نبردی حساس در اولدترافورد امشب به مصاف هم خواهند رفت که می‌توان گفت فینالی در یک‌هشتم نهایی لیگ اروپا است.

خبرورزشی - نبرد بزرگ مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ اروپا بین منچستریونایتد و میلان خواهد بود. امشب از ساعت ۲۱:۲۵ در اولدترافورد، دیدار رفت برگزار خواهد. پس از ۱۱ سال و یک روز، بزرگان انگلیس و ایتالیا به مصاف هم خواهند رفت.

منچستریونایتد؛ این جام مهم
اوله‌گنار سولشائر می‌داند که دیگر رؤیای قهرمانی لیگ برتر را نباید در سر بپروراند، حتی اگر تیمش دربی منچستر را برده باشد. از طرفی در جام حذفی هم رقبای بزرگی هنوز حضور دارند. لیگ اروپا هم دستکمی ندارد، ولی برای یونایتد می‌تواند ارزش بیشتری داشته باشد. تیم‌های بزرگ و قدرتمند در لیگ اروپا حضور پررنگی دارند و می‌تواند جام گرفتن در این تورنمنت هم مهم و باارزش باشد. فعلاً در یک‌هشتم نهایی رقیبی دارند که حذف کردنش آسان نخواهد بود. می‌توان گفت دیدار شیاطین‌سرخ مقابل میلان یک فینال زودهنگام در لیگ اروپاست.

میلان؛ بعد از ۱۴ سال
تیم استفانو پیولی هم شرایطی تقریباً مشابه با منچستریونایتد. البته فاصله امتیازی آن‌ها با صدر جدول سری A کمتر از یونایتد با صدر جدول لیگ برتر است. میلان بازی‌های بزرگی را باخته و برای همین هم شانس قهرمانی‌اش در ایتالیا کم شده. با این حال لیگ اروپا همچنان باقی مانده. میلان جام حذفی‌اش را هم ندارد که برای دلخوشی جامش را بگیرد. اتفاق تلخ برای میلان این است که ۱۴ سال هیچ جامی در اروپا نگرفته. آن قهرمانی با کارلو آنچلوتی در لیگ قهرمانان، آخرین مرتبه‌ای بود که طعم موفقیت در اروپا را چشیدند.

آخرین جدال
دقیقاً ۱۱ سال و یک روز پیش منچستریونایتد در دیدار برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با ۴ گل میلان را مغلوب کرد. رونی (۲ مرتبه)، پارک و فلچر گل‌های شیاطین‌سرخ را زدند.

آمار بازی
۰۱) نبردهای منچستریونایتد و میلان هیچ‌وقت مساوی نشده است. در ۱۰ مصاف‌شان، هر تیم ۵ بازی را برده. ۱۳ گل منچستریونایتد زده و ۱۶ گل میلان.
۳۷) شیاطین‌سرخ ۳۷ مرتبه مقابل ایتالیایی‌ها بازی کرده‌اند. ۱۸ بازی را برده‌اند، ۵ بازی مساوی شده و ۱۴ بازی را باخته‌اند.
۳۹) روسونری مقابل انگلیسی‌ها ۳۹ مرتبه بازی کرده. ۱۲ برد، ۱۲ تساوی و ۱۵ شکست حاصل کار میلان در این بازی‌ها بوده.
۶) منچستریونایتد این فصل خارج‌ازخانه بهتر از اولدترافورد نتیجه گرفته. ۶ شکست در تمامی رقابت‌ها در خانه داشته‌اند.
۰) میلان این فصل در لیگ اروپا خارج‌ازخانه شکست نخورده است. در ۴ بازی، ۲ برد و ۲ تساوی برای‌شان ثبت شده.
۱) این نخستین نبرد منچستریونایتد و میلان در تورنمنتی به غیر از لیگ قهرمانان اروپا است.

مصدومان و محرومان
هردو تیم مصدومان پرشماری دارند. پل پوگبا، فیل جونز، دونی فان‌دی‌بیک، مارکوس رشفورد و خوان ماتا قطعاً به بازی امشب نمی‌رسند. ادینسون کاوانی و لوک شاو هم شاید غایب باشند. اسماعیل بن‌ناصر، ماریو مانژوکیچ، دانیله بونرا، هاکان چالهان‌اوغلو، آنته ربیچ، تئو هرناندس و زلاتان ایبراهیموویچ هم مصدومان میلان هستند.

ترکیب احتمالی دو تیم
منچستریونایتد:
هندرسون، وان‌بیساکا، بایی، مگوایر، تلس، مک‌تامینی، فرد، گرینوود، فرناندس، جیمز و مارسیال
میلان: دوناروما، کالابریا، توموری، رومانیولی، دالو، میته، کسیه، سائلمیکرس، کرونیچ، کاستیخو و لیائو

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی