ادامه تصمیم‌گیری‌های عجیب AFC/ میزبانی ایران در انتخابی جام جهانی به بحرین رسید!
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بیانیه نهایی کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره میزبانی بازیهای باقی‌مانده رقابت‌های انتخابی جام جهانی اعلام شد.

خبرورزشیدر شرایطی که ادعا می‌شد ایران و در کشمکش‌های انتخاب رئیس جدید، فعالیت‌های لازم برای گرفتن میزبانی چهار بازی نهایی دور اول انتخابی جام جهانی انجام شده است، اما این میزبانی به صورت رسمی به کشور بحرین رسید؛ این در حالی بود که ایران طبق برنامه بازی‌ها، اگر این مسابقات به صورت نرمال برگزار می‌شد میزبان سه مسابقه از چهار مسابقه دور برگشت بود.

براساس اطلاعیه‌ای که دقایقی پیش در اختیار روزنامه‌نگاران آسیا قرار گرفته است، میزبان‌های مسابقات باقیمانده از دور اول مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به شرح زیر انتخاب شده‌اند:

میزبان مسابقات دور اول مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 قطر

*کشور چین میزبان گروه A مسابقات خواهد بود که شامل سوریه، فیلیپین، مالدیو و گوآم است.

* کشور کویت میزبان گروه B است که شامل استرالیا، اردن، نپال و چین‌تایپه است.

* گروه C که ایران در آن حضور دارد، بحرین میزبان این مسابقات در خردادماه خواهد بود؛ در حالی‌که این کشور رقابت سختی با عراق و ایران برای صعود دارد؛ هنگ‌کنگ و کامبوج نیز دو تیم دیگر این گروه هستند. این تصمیم نامنصفانه در شرایطی گرفته شده که ایران در هر دو مسابقه دور رفت، میهمان بحرین و عراق بوده است.

* در گروه D عربستان میزبان ازبکستان، سنگاپور، یمن و فلسطین خواهد بود.

* هم‌چنین در گروه E این مسابقات کشور قطر میزبان عمان (با سرمربیگری برانکو ایوانکوویچ)، افغانستان، هند و بنگلادش است؛ البته قطر به صورت نمادین در این مسابقات حضور دارد.

* ژاپن هم در گروه F میزبان قرقیزستان، تاجیکستان، میانمار و مغولستان خواهد بود.

* امارات در گروه G به عنوان میزبان انتخاب شده و از ویتنام، مالزی، تایلند و اندونزی میزبانی خواهد کرد.

* بازی‌های آخرین گروه انتخابی آسیایی نیز به میزبانی کره جنوبی برگزار می‌شود؛ در گروه H کره جنوبی با ترکمنستان، لبنان، کره شمالی و سریلانکا مسابقه خواهد داد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • سعید DK ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    اقای وزیر طبق معمول برای انحراف افکار عمومی فرمودن‌ که ما نامه زدیم فیفا و تاکید کردیم باید میزبانی به ما داده بشه! امیدوارم که جواب نامه فیفا هم منتشر بشه تا معلوم بشه علت این تصمیم چه بوده ! ولی خوب مطمئن باشید اقای وزیر علت رو میدونه و نمیگه....خیلی ساده ست: وضعیت کرونا و واکسیناسیون
    • حسن پرسپولیسی قوژد DE ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
      وقتی رئیس یه بحرینی باشه انتظار داری میزبانی رو به ما می دادن تو فکر میکنی کسی اصلا نامه ی ایران جدی میگیره اینجور وقتها باید قدرت داشته باشی اونا هر چی گفتن گفتیم چشم حالا هم داریم نتیجش میبینم واقعا به عنوان یه ایرانی وقتی اینجور حرکت‌ها رو از اعراب خلیج فارس میبینم خونم به جوش میاد
    • سعید DK ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
      آقا حسن، منظور از نوشتهٔ من دفاع از کنفدرسین اسیا نبود! الان شما میبینی برای لیگ قهرمانن اسیا حتی قطر که حتما نفوذ داره رو میزبان نکردند! اونها حالا برای این تصمیم توجیه کرونا و واکسن رو برای فیفا بهانه میکنند. منظور من این بود که وزیر این موضوع رو خوب میدونه ولی میخواد به صحرای کربلا بزنه
  • کیسه کشون IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    جالبه که حتی تو مسائلی که فارغ از سیاسته ایران رو ادم حساب نمیکنند!دیگه وای بحال وقتی مسائل سیاسی باشه !البته حق دارن.
  • مولر از برلین DE ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    وقتی فدراسیون ایران دو سال بدون ریس اداره می شود . اخر جز این توقعی نیست.. الان بهاروند بیاید توضیح دهد. چه عاملی باعث بود فیفا به اساسنامه ما گیر بدهد. دو سال بر مسند به جای ریس نشستی. و با بهانه ای خطر تعلیقی ادامه راه تاج و کفاشیان را رفتی. مگر اعراب خلیج فارس در فوتبال دخالت ندارند. چرا فیفا به انها گیر نمی دهد.؟ اقای بهاروند این رد میزبانی ها مقصر اش شما هستید. ریس جدید را هم شما و تاج کفاشیان اوردید.. فوتبال ایران از روزی که این باند امد روز خوش به خود ندید.!!
  • یه آدم همینجوری IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    آئینه تمام نمای کارگردانی محفلی فوتبال ما،میزبانی هند،عربستان و حالا بحرین،باند پرسپولیسی حاکم بر فوتبال ما در این آخرین ماههای تپه کاری خود باید هم شاهد چنین گل کاریهایی باشه،سلطانیفر،نبی،شکوری،بهاروند وغیره حالا سرسفره ای نشستن که پلو و چلوش رو خودشون آبکش کردن،راستی از تغییر داور بازی امروز پرسپولیس چه خبر؟طرف تبعاتشو هم بعهده گرفته!نوش جونتون!فینالیست ۲ دوره تو ۳ دوره اخیر درآسیا حالا باید بره هند بازی کنه!راستی از فینال سوپر جام چه خبر؟پرسپولیس هنوز با بازیکنای جدید مچ نشده؟ببینم کسی جرات داره بگه ما نمیایم؟نوش جونتون!
    • تیم هندبال سپاهان IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
      فینال سوپرجام؟نه هنوز اون سوپرجامی که فرار کردید رفتید ترکیه بد میسوزوندتون نه خوب فرار نمیکردید بعدش cas هم که بهتون موز داد خوب به ما چه فکر کردید مثل زمان بابا محمودتون میتونید هرکاری بکنید و کسی بهتون چیزی نگه؟مثلا دوپینگ کنید همه بفهمن ولی بازم کاری نکنن نه؟
  • ستارگان سرخ ایران و آسیا IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    چرا به مسئولین گیر می دین این جا چهارتا بچه هوادار داشتیم که می گفتن نباید علی کریمی رای بیاره دیگه رای اعضای مجمع و.... بماند!!!! دلیلشون دلیل کوته بینانه تمایلات رنگی بود من گفتم و میگم اگه نکونام هم بود رای من هم همین آقای نکونام بود چون ای اف سی از امثال این فوتبالیست هامون حساب می بره نه امثال آقای تاج و..‌‌ این چهارتا بچه هوادار مطمئن باشید اگه علی دایی هم کاندید می شد می گفتن نباید رای بیاره و بازهم تفکرات کوته بینانه تمایلات رنگی و.... غافل از اینکه می گفتیم منظورمون از رای اوردن علی کریمی به خاطر اینه که حقمون رو از ای اف سی بگیریم این یک موردشه که می بینید به نظرم امکانات ما از بحرین و هند بیشتره مشکل اینجاست که این ندادن میزبانی ها سیاسیه و امکانات و‌‌....که بعضی ها میارن بهانه است ما در حد بحرین و هند هستیم که میزبان شیم ولی میگم که از ماست که بر ماست خیلی به مسئولین گیر ندین خیلی ها تا پارسال آرزوی اومدن فوتبالی ها رو داشتن ولی ظرف یکسال توی کانال هاشون به علی کریمی تیکه می اندازن و.....
  • آبادان IT ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    ما اگه خودمون باشیم و با تمام وجود هم در زمین و هم تدارکات تلاش کنیم قطعا درخاک بحرین هم پیروز میشیم.بحرین اصلا درحد ما نیست. عراق هم پایینتر از ماست . پس به جای حرص خوردن ، فقط باید تلاش کرد. باید بازیکنانمون حرفه ای باشن. اتفاقاتی مثل بازی با عراق در جام ملت های دو دور قبل با پولادی ، برابر ژاپن در دور قبل، اتفاق ال کثیر و اتفاق چند شب پیش طارمی باعث میشه ما نتونیم در بازی های حساس ، پیروز بشیم. ما همون تیمی هستیم که پرتقال را تا آستانه شکست پیش بردیم بحرین که دیگه عددی نیست. ای کاش کیروش مانده بود و ما دور رفت برابر عراق و بحرین نمی باختیم اما ظاهرا اسکوچیج هم مربی خوبی هست. فقط امیدوارم دلال‌ها و بدخواهان تو کارش دخالت نکنند چون قطعا اسکوچیج صلابت کیروش را ندارد.
    • حسن پرسپولیسی قوژد DE ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
      آبادان جان اینکه ما از بحرین وعراق سر تریم جای خودش ولی من با همین نظرت مشکل دارم بریم بحرین بازی کنیم آخه کشوری که به اندازه یه شهر کوچک ما نیست بازی دور رفتش تو خاک خودش انجام داده حالا هم با سیاسی بازی دارن حق مارو میخورن یعنی ما اون روزی که به پرچم ما توهین کردن و ای اف سیرک هیچ کاری نکرد حالا هم قشنگ دارن عزت مون رو به سخره میگیرن اگه نه همین پارسال تیم پرسپولیس تو تهران‌ یه بازی کرد وبقیش تو قطر میزبان بود وبه فینال رسید ولی وقتی اسم قطر میاد آدم میگه لااقل یه کشوریه امکانات ش تو جهان حرفی واسه گفتن داره.، آخه بحرین!
  • عامیرزا IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    لیاقتمون همینه، خودمون کردیم که لعنت بر خودمون باد.بیخود به دیگرون گیر ندیم این آموزشی یه که خودمون به دنیا دادیم تا ما رو اینجوری بشناسن. هرکسی باد بکارد طوفان درو خواهد کرد.هرکسی شان وشخصیت چن هزارساله خودشو ارزون بفروشه باید انتظار رسوایی وحقارتهای بیشتری هم داشته باشه.انگشتاتون رو برای فرو کردن در استامپ وجاهای دیگه اماده کنین ای ملت همیشه در صحنه وزیر صحنه.الخ
  • سرخ ابدی NL ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    یه مشت عقب مونده که بعید میدونم بخاطر این میزان عقده و نادانی و بلاهت،کسی گردنشون بگیره این رو هم به پرسپولیس ربط میدن! درحالی که اگر درست فکر کنیم،می بینیم که فاجعه اصلی رو فدراسیون 5ستاره مورد علاقه و حمایت خودشون رقم زده! زمانی که بعد ازون مناظره معروف سال 97، ترکیب لباس و تپق زدن های کریمی رو مسخره میکردن فکر این روزا رو نمیکردن! .. یه روزی گفتین ساکت کریمی رو ترکوند و به به راه انداختین،درحالی که در گذر زمان ثابت شد که تک تک حرفای ساکت دروغ بود! سال 97 کریمی گفت اساسنامه به تایید فیفا نرسیده،ساکت جواب داد،رسیده و شما اطلاعات کافی ندارین و شما ساکت ساکت راه انداختین(مصداقش پست های همین سایت و پیج هاتون) و امسال ثابت شد که حرف کریمی راست بوده،و همون اساسنامه تایید نشده و تاخیر در انتخابات،در این فاجعه نقش داشت! یه روزی کریمی گفت تا امثال تاج هستن،فوتبال ما روز خوش نمی بینه،اما گفتین چون داره سقوط میکنه،زورش گرفته! اما تیمشو نگه داشت و سیاهش موند به روی شما و تاج و ساکت حالا هم مثل اون وقتا باشین! تیپو حرف زدن کریمیو مسخره میکردین و ساکت و تاج و فدراسیون 5ستاره دکلتون بودن! و حالا
    • ستارگان سرخ ایران و آسیا IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
      آفرین دقیقا درست گفتی راستی از اون سه تا بچه هواداری که ‌علی کریمی رو به درد نخور وی دونستن خبری نیست فکر کنم راضین ما میریم بحرین بازی کنیم !!!!!!!!
  • مردم تاج سرنگون کردند IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    باز خوبه حداقل استقلال رو وزیر براش میزبانی گرفت
  • ناشناس IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    یادمون نره اولویت ورزش نیست حالا هرچی دوست دارید بنویسید ...یه عده بمن وشما میخندن فوتبال فقط سرگرمی میگن واز کنارش پول پارو کردن ولی بما میخندن
  • چرچيل IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    نبودن امنيت و عدم ورود خانمها به استاديوم دومانع اصلي ميزباني ايران در ليگ آسيا و بازيهاي ملي اعلام شده.
  • ابادان IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    یه نکته که باید بهش دقت بشه . اینه که زمان استراحت بین بازی ها کم هست . و از طرفی در هر بازی پنج تعویض میشه انجام داد. پس تیمی موفقتر هست که نفرات هم سطح زیادی داشته باشه. این مزیت را نه عراق دارد و نه بحرین. ما به راحتی میتونیم دوتا تیم ملی هم سطح داشته باشیم و در بازی با هنگ کنک و کامبوج از تیم دوم استفاده کنیم که بازیکن های تیم اول انرژی زیادی برای دوندگی برابر عراق و بحرین داشته باشند. در ضمن باید درنیمه دوم بازی با بحرین و عراق حتما از ظرفیت پنج تعویض استفاده کنیم. پس باید آقای اسکوچیج حدودا چهل بازیکن را به تیم ملی دعوت کند و زیر نظر داشته باشد .
  • تاریخ تمدن افتخار IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    اینا همش،از لطف تیم کیسه کش،هست وقتی سال قبل هر روز ایمیل میدادن و ابروی کشور را بردن
  • بینام IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    سلام خدمت مردم ایران امروز بحث ما سیاسی نیست که به آقایون بر بخوره چهل اندی سال ورزش این کشور به بدترین شکل ممکن مورد توهین ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کشورهای قرار میگیره که حتی برای صحبت کردن درمورد آنان نیز برای عزت مردم این دیار باعث شرمساریست خواهش میکنیم ایران مارا بیش ازاین غمگین نکنید
  • مهیار GB ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    خب بحرین مگه غریبه ست؟! واس ماس.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی