نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
آخرین باری که مسی و رونالدو در یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان نبودند، دنیا چه شکلی بود؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

باورش سخت است، اما لیونل مسی و کریستیانو رونالدو را در ادامه راه لیگ قهرمانان اروپا نخواهیم دید. این اتفاق آخرین مرتبه ۱۶ سال پیش رخ داده، وقتی که مسی و رونالدو آنقدرها مطرح نبودند.

خبرورزشی - ۱۶ سال از آخرین زمانی که نه لیونل مسی و نه کریستیانو رونالدو در یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا حضور نداشتند، می‌گذرد. حالا پس از مدت‌ها خیلی زود این دو فوق‌ستاره باتجربه دنیای فوتبال با تیم‌های‌شان بین ۸ تیم برتر تورنمنت معتبر اروپایی حضور نخواهند داشت. فصل ۲۰۰۵-۲۰۰۴ آن فصلی بود که در نهایت هم لیورپول قهرمان شد. در یک‌هشتم نهایی منچستریونایتد با رونالدو به میلان باخت و حذف شد و بارسلونا توسط چلسی از گردونه مسابقات کنار رفت. سال ۲۰۰۵ که آنها در یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان نبودند، چه اتفاقات مهمی در دنیا رخ داده بود؟

راه‌اندازی یوتیوب

بله، درست است. بزرگ‌ترین پلتفرم ویدئویی آنلاین در فوریه ۲۰۰۵ و یک هفته قبل از مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا راه‌اندازی شد. «یوتیوب» را ابتدا سه کارمند «پی‌پال» راه‌اندازی کردند تا مردم را برای به اشتراک گذاشتن ویدئوهای جذاب جلب کنند و به سرعت تغییر شکل داد تا انواع کلیپ‌ها را روی آن ببینیم. ماه می ‌۲۰۱۹ آماری منتشر شد مبنی بر اینکه هر ساعت ۵۰۰ ساعت ویدئو روی یوتیوب بارگذاری می‌شود و هر روز یک میلیارد ساعت بازدید دارد. 

گوگل‌مپس

گوگل که حالا مالک یوتیوب هم هست، همان سال ۲۰۰۵ و در ماه فوریه گوگل‌مپس را راه‌اندازی کرد. این امکانات برای گوگل توسط برادران دانمارکی لارس و ینس ایلستروپ راسموسن طراحی شد و به تدریج امکاناتی مثل مکان فعلی و دوربین‌های کنترل سرعت را هم به آن اضافه کردند. حالا یکی از امکانات پرکاربرد گوگل است. 

فیلم

نسخه سوم فیلم «جنگ ستارگان» که پردرآمدترین فیلم سال ۲۰۰۵ بود منتشر شد. همچنین یکی دیگر از نسخه‌های فیلم «هری پاتر» هم روی پرده سینما نمایش داده شد. فیلم‌هایی مثل «کینگ‌کنگ»، «ماداگاسکار» و «بتمن آغاز می‌کند» را هم این سال مشاهده کردیم اما دومین فیلم پرفروش طبق جدول باکس‌آفیس، فیلم «سرگذشت نارنیا» بود. 

برد پیت و جنیفر آنیسون

شروع سال ناراحت‌کننده بود، برای اینکه برد پیت و جنیفر آنیستون جدایی‌شان را تأیید کردند و ماه مارس طلاق امضا شد. پس از آن بود که برد پیت با آنجلینا جولی ارتباط برقرار کرد و ژانویه ۲۰۰۶ رابطه‌شان را تأیید کردند. 

مایکل جکسون گناهکار نبود

مایکل جکسون فوق‌ستاره موسیقی پاپ برای ۷ مورد کودک‌آزاری و دو مورد مست کردن کودکان خردسال مورد به مدت ۴ ماه مورد محاکمه قرار گرفت. سیزدهم ژوئن ۲۰۰۵ جکسون از همه اتهامات تبرئه شد و پس از آن به ملاقات شیخ عبدالله حاکم بحرین رفت. 

قدرت‌های سیاسی

پنجم ماه می‌ در سومین انتخابات عمومی، تونی بلیر نخست وزیر بریتانیا شد. ۲ ماه بعد هم پس از بمب‌گذاری‌های هفتم ژوئن کشور را رهبری کرد. جورج دبلیو بوش هم دومین دوره ریاست‌جمهوری‌اش در ایالات متحده آمریکا را آغاز کرد، زمانی که طوفان کاترینا ویرانی‌های گسترده‌ای در این کشور ایجاد کرده بود. آنگلا مرکل هم ماه نوامبر در آلمان به عنوان صدراعظم کارش را آغاز کرد. 

ستاره‌های ورزش

در ورزش، رافائل نادال اسطوره دنیای تنیس اولین گرنداسلم خودش را در رولان گروس به دست ‌آورد. او حالا ۲۰ گرنداسلم دارد که شامل ۱۳ گرنداسلم در فرانسه می‌شود. لنس آرمسترانگ پیش از اینکه متهم به تقلب و دوپینگ شود، هفتمین قهرمانی‌اش در توردوفرانس را کسب کرد. بریتانیایی‌ها موفق شدند امتیاز میزبانی المپیک ۲۰۱۲ را بگیرند و لندن میزبان این رویداد بزرگ ورزشی شد. آرسنال با شکست منچستریونایتد در ضربات پنالتی عنوان قهرمانی جام‌حذفی انگلیس را به دست ‌آورد و ژوزه مورینیو در اولین حضورش در انگلیس، چلسی را به قهرمانی لیگ برتر رساند. 

این مطلب را هم بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • امیرحسین IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
    خسته نباشید عالی یادمه اون سال لیورپول قهرمان شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی