نظر عجیب عزیزی خادم درباره سلب میزبانی ایران/ شیخ سلمان از واگذاری میزبانی به بحرین بی‌خبر بود!
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

شهاب‌الدین عزیزی خادم، رئیس فدراسیون فوتبال مدعی شد شیخ سلمان رئیس بحرینی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) از واگذاری میزبانی بازی‌های مقدماتی جام جهانی به کشور متبوعش بی‌خبر بوده است!

خبرورزشیشهاب‌الدین عزیزی خادم در حاشیه تمرین امروز (شنبه) تیم ملی فوتبال کشورمان درباره مسئله مربوط به میزبانی تیم ملی ایران در مقدماتی جام جهانی قطر: ما از همه پتانسیل خود استفاده می‌کنیم و به دنبال راهی برای برون‌رفت از این چالش و ظلمی هستیم که بر فوتبال ایران مترتب شده است. این کار هم در بخش دیپلماتیک، هم از طریق مراجع مرتبط، هم خودم و هم تیم همکار حقوقی ما با قوت پیگیری می‌شود و امیدوارم این حقانیت به فوتبال ملی برگردد.

میزبانی حق تیم ملی ماست

رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه میزبانی تیم‌های ملی با لیگ قهرمانان آسیا متفاوت است، خاطرنشان کرد: میزبانی حق تیم ملی ماست و شرایط آن با میزبانی لیگ قهرمانان آسیا تفاوت دارد. لیگ قهرمانان اسپانسرهای متعددی دارد و نوع برخورد متفاوت است. متأسفانه این اتفاق از قبل بر فوتبال ایران مترتب شده و درگیر آن هستیم. ما از تمام ظرفیت‌های خود استفاده می‌کنیم و دفاع از حقانیت فوتبال را حق قانونی و منطقی خود و مردم عزیزمان می‌دانیم.

شیخ سلمان بی خبر بوده؛ زمان زیادی برای برای تحکیم روابط فدراسیون فوتبال و AFC داریم

عزیزی خادم با اشاره به نشست خود با رئیس AFC بیان کرد: جلسه‌ای با شیخ سلمان برنامه‌ریزی شده که منتظر جواب نهایی هستیم. مکاتبات نشان می‌دهد شیخ سلمان در جریان واگذاری میزبانی به بحرین نبوده و دبیرکل AFC این کار را انجام داده است. به دوستان گفتیم زمان زیادی برای جلسه میان فدراسیون فوتبال و AFC برای تحکیم روابط داریم. قرار است جلسه‌ای برگزار شود و آنچه مهم است، میزبانی و دفاع از حقوق به‌حق فوتبال ایران و کشورمان است.

وی با اشاره به تلاش‌های تیم حقوقی فدراسیون فوتبال تصریح کرد: دکتر رفیعی بخش زیادی از کار را راهبری می‌کند و از تمام ظرفیت‌های وزارت امور خارجه، دولت و مجلس استفاده شده است. پس از میزبانی، پرونده ویلموتس میراث بدی بوده که تیم حقوقی بسیار قدرتمندی با حضور وثوق احمدی، رفیعی و براتی برای آن تشکیل شده و جلسات متعددی داریم. این میراث بد برای فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش، وزارت رفاه، فیفا و نتایج تیم ملی گرفتاری ایجاد کرده و امیدواریم گام به گام برای حل این مشکلات قدم برداریم.

رئیس فدراسیون فوتبال ایران با ابراز امیدواری از اینکه آنچه که حق فوتبال ملی است، به کشورمان بازگردد، اظهار داشت: نتیجه تجدید نظر در پرونده ویلموتس تا پایان اردیبهشت می‌آید و ما پیگیر میزبانی هم هستیم. امید فراوان داریم که این حق تضییع شده به فوتبال و ملت ایران بازگردد. از تمام ظرفیت‌ها استفاده کرده و از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنیم. ده‌ها روزمرگی بر فوتبال ایران حاکم بوده و امیدوارم این فضای بی‌ساختاری و بی‌برنامگی را برای همه باز کنیم.

در فدراسیون فوتبال به روی اسطوره‌ها و فوتبالیست‌ها باز است

عزیزی خادم در ادامه بیان کرد: در برنامه‌ها و در مذاکرات با فوتبالی‌ها به این اشاره کردم که درهای فدراسیون فوتبال به روی افراد متبحر، اسطوره‌ها و فوتبالیست‌های خوب باز است. دست آنها را به گرمی می‌فشاریم و از همه می‌خواهیم در جایی که مشکل داریم، همه بیایند کمک کنند. فدراسیون فوتبال تحمل خود را بالا می‌برد و شتاب‌زده عمل نمی‌کند. تلاش می‌کنیم در انتخاب‌ها مشورت‌پذیر باشیم. تلاش و خط قرمز ما این است که در هیچ انتخابی توصیه‌پذیر نخواهیم بود.

وی مهمترین گلوگاه فدراسیون فوتبال را توسعه فنی آن عنوان کرد و گفت: در ادوار گذشته، این مسیر به هر دلیلی کانالیزه و برنامه‌ریزی شده نبوده است و در ادامه تمام انتخاب‌ها از حوزه فنی بیرون خواهد آمد. در حال مذاکره با بسیاری از افراد صاحب‌نظر، خوشنام و صاحب‌تحلیل هستیم و جامعه فوتبال هم این افراد را قبول دارد. این افراد از جنس حوزه فنی هستند و به ما اضافه می‌شوند. هر تصمیمی که از توسعه فنی بیرون بیاید، پس از تصویب در هیئت‌رئیسه اجرا خواهد شد. این برنامه‌ها را در فدراسیون آتی، کارویژه خود قرار دادیم.

بیشتر بخوانید:

رضایت مردم را بر نارضایتی اقلیت ترجیح می‌دهیم

وی رضایت افکار عمومی را مهمترین نکته دانست و تصریح کرد: تلاش می‌کنیم هر تصمیم را در مجموعه فوتبال با مشورت بگیریم و توصیه‌پذیر نباشیم. طبیعی است که مقابل هر انتخابی، مقاومت باشد و عده‌ای ناراضی باشند. ما رضایت مردم را بر نارضایتی اقلیت ترجیح می‌دهیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در پایان بیان کرد: امیدوارم انسجام ملی و  اتحادی را که برای تیم ملی ایران و حمایت از این تیم، به عنوان سمبل فوتبال ملی کشور شکل گرفته است، مدیریت کنیم. من بی‌نهایت به لطف خدا امید دارم. با توکل به خدا و توسل به خوبان عالم، ان‌شاءالله با این شرایط اقتصادی ظالمانه و تحریم‌هایی که بر بخشی از اقتصاد و فوتبال کشور مترتب شده است، تیم ملی را در جام جهانی ببینیم، به آن افتخار کنیم و اعتبار را به فوتبال ملی برگردانیم. می‌بینم که این یکرنگی در تمام عرصه‌های کشور اتفاق می‌افتد و برای شما آرزوی بهترین‌ها را دارم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • محمود IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
    آره احتمالا شیخ سلمانم صبح جمعه خبردار شده.نتیجه انتخاباتی که اعضاش با افتخار اعلام میکردن چون علی کریمی بلد نیست لابی کنه و سابقه مدیریت نداره ،شد فدراسیون فعلی.یکی کپی همون فدراسیون های قبلی که اوج هنرشون این بود که با امثال بلاتر و اینفانتیو و شیخ سلمان جلسه بزارن و بهشون فرش و پسته و زعفران کادو بدنو و بعدش با یه چشم مخلصانه بدون کوچکترین دست آوردی برگردن ایران.اوج افتخارشونم شده دعوت از بلاتر و اینفانتیو و بردنشون تو زورخانه عکس گرفتن با دلقک بازیای این آدما با کباده و میل زورخانه. نتیجه اش شد یه آدم بی سوادو و ترسو مثل عزیزی خادم که حتی جرات نمیکنه بر علیه ای اف سی حرف بزنه و شده سخنگوی شیخ سلمان.
  • م US ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
    چه انسان باوفایییه اقای خادم... کشورخودتوفوتبال جونارافدای شیخ کنی کفاشیان دوم!!!!! ماگفتیم تاج وکفاشیان وساکت پشتیبان شیخن نمیدونستیم جناب خادم قراره نقش دلالشوبازی کنه.... هنوز مهرت خشک نشده دروغ تحویل میدی!!! آخ تاکی فوتبالمودست خادماست
  • Payam US ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
    شروع شد لاپوشانی، دروغ و سفسطه. عزیزانی که به ایشون رای دادن هم باید جوابگو باشند. مخصوصا کاپیتان حاج صفی. خدا به فریاد تیم ملی و دوست داران فوتبال برسه.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی