نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
یکشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۶
۲ |
۵
تولد دربی مبارک!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

دو تیم آبی پوش و قرمز پوش که در بدو تولد با نام پرسپولیس و تاج مقابل یکدیگر قرار ‌گرفتند اما در گذر زمان هر دو تغییر نام را تجربه کردند، تاج پس از پیروزی انقلاب استقلال شد و پرسپولیس هم پیروزی که البته در سال‌های اخیر دوباره به نام اولیه خود برگشته است.

خبرورزشی - لیگ در ایران دو سال پس از دربی متولد شد، اما مسابقات باشگاهی تهران قدمتی فراتر از این داشت. در سالهای دهه ۳۰ و ۴۰ جنگ دو قطبی در تهران بین تاج و شاهین بود اما با انحلال شاهین در سال ۱۳۴۶ ملی پوشان نامدار این باشگاه محبوب تصمیم به حضور دسته جمعی در یک تیم گرفتند. ابتدا راهی پیکان شده و پس از آن از پرسپولیس سر درآوردند. البته در این مسیر با خود جوانی را هم آوردند که امروز بزرگترین نام این خانواده است، علی پروین. 

۱۶ فروردین ۱۳۴۷ در ورزشگاه امجدیه تهران، تاج بزرگ و پرستاره و نامدار مقابل باشگاهی نوخاسته در مصافی دوستانه به میدان رفت. نه مردان آن روز می دانستند که این مسابقه به زودی چه جایگاهی پیدا خواهد کرد و نه کسی چنین نقشه ای در سر داشت اما سرنوشت چنین خواست و خیلی زود این رقابت به ویترین فوتبال ایران تبدیل شد و امروز سالگرد تولد نخستین رویارویی این دو تیم است. 

به یاد پرویز دهداری و علی دانایی فرد (سرمربیان اولین دربی)
به یاد پرویز خسروانی و علی عبده (مالکان و مدیران دو تیم در اولین دربی)
به یاد همایون بهزادی و کامبیز جمالی (کاپیتان‌های اولین دربی)
و به یاد همه خاطره سازان این ۵۳ سال ....

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • فوتی بالی IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    تاج و پرسپولیس بخشی جدا نشدنی از تاریخ معاصر کشورماهستند این دوتیم در زندگی مردم بخصوص جوانان از روز اولشان تا امروز نقشی کمتر از هنر کمتر از موسیقی یا نقاشی یا سینما نداشتند یعنی سرگرم کننده تر و جذابتر از فوتبال بخصوص کُرکُری های آن مگه داریم ؟
    • میلاد IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      همین گزارش سند دیگریست بر حکومتی و حمایتهای پشت پرده از استقلال در گذشته و حال شاهین رقیب تاج بود و شکستش میداد بهمین دلیل توسط حگومت منحل شد بعد پیکان جای شاهین ر گرفت اونو هم منحل کردن بعد نوبت پرسپولیس شد و بارها تا استانه انحلالش رفتت اما نتونستن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی