عبدی مشکل روحی و روانی دارد/ مهدی باید به همه مسابقات به چشم دربی نگاه کند!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

فرشاد پیوس، پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: به نظر می‌رسد مهدی عبدی از لحاظ روحی و روانی دچار مشکل شده باشد. 

خبرورزشی - یک روز پس از تساوی یک بر یک پرسپولیس برابر پدیده در مشهد بد ندیدیم سراغ فرشاد پیوس برویم. بهترین گلزن تاریخ پرسپولیس که حرف‌های جالبی برای گفتن داشت و... 

آقافرشاد بازی پدیده و پرسپولیس را دیدید؟
بله، پرسپولیس می‌توانست با اختلاف دو یا سه گل برنده این بازی شود اما متأسفانه توپ‌های بچه‌ها تبدیل به گل نشد. 

چرا توپ‌های پرسپولیس تبدیل به گل نشد؟
به نظرم پرسپولیس فوتبال تهاجمی و خوبی ارائه کرد. بازی خیلی خوبی بود اما به نظر می‌رسید روی ضربات آخر یک مقدار عجله، شتاب یا کم‌دقتی کار را خراب می‌کرد. با این وجود پرسپولیس نمایش جذابی داشت. 

دلیل گل نزدن‌های مهدی عبدی چیست؟ آیا او افت کرده است؟
من هنوز هم مهدی عبدی را پدیده پرسپولیس می‌دانم. او گل‌های حساسی زده و نشان داده مایه‌های بزرگی را دارد. همین الان هم دو گل زده به استقلال در کارنامه‌اش دیده می‌شود اما به نظر می‌رسد از لحاظ روحی و روانی این بچه دچار مشکل شده باشد. 

چاره چیست؟
به طور حتم مربیان پرسپولیس بهتر از هر کسی دلیل این موضوع را می‌دانند اما به شخصه فکر می‌کنم مهدی عبدی هم با زدن یک گل به شرایط خوب سابق خودش برخواهد گشت. او باید در هر بازی ولو اینکه ۱۰ یا ۱۵ دقیقه هم فرصت داشته باشد، تمرکز خودش را حفظ کند. باید اعتماد به نفس داشته و با همان روحیه بالایی که در نیمه‌نهایی یا فینال آسیا یا حتی دربی بازی می‌کند به میدان برود. 

یعنی فکر کند همه مسابقات دربی است؟
دقیقاً همین‌طور است. همه ما دیدیم مهدی عبدی جلوی استقلال با چه انگیزه‌ای حاضر شد و باید همین روحیه را هم در سایر بازی‌ها داشته باشد. فوروارد پرسپولیس باید حریص و تشنه گلزنی باشد و ان‌شاءالله مهدی هم با زدن گل برمی‌گردد. 

شهریار مغانلو را چطور دیدید؟
من فکر می‌کنم شهریار مغانلو نباید به کناره‌های زمین برود. او مهاجم نوک است و اگر در محوطه جریمه مترصد فرصت باشد، شرایط گلزنی بهتری پیدا خواهد کرد. 

و عیسی آل‌کثیر؟
طبیعی است بازیکنی که ۶ ماه محروم بوده نیاز به زمان دارد. آل‌کثیر مهاجم توانمند و گلزنی است اما هنوز کار دارد. باید به همین شکلی که یحیی گل‌محمدی او را زمین فرستاده، ۱۰ یا ۱۵ دقیقه بازی کند تا به مرور شرایط خوب گذشته خودش را پیدا کند. آل‌کثیر در لیگ قهرمانان آسیا نشان داد فوتبالش با جنس این پرسپولیس جور است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • فرشاد پیوس IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    چرا به محل تمرین پرسپولیس نمیری ؟ حضور شما م صحبت با مهاجمان تیم و انتقال تجربه شما کمک خوبی می‌تونه باشه
    • شاهرخ خان IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      کامنت اول: واقعیت قضیه اینه که متاسفانه بازیکنان ایرانی از هوش بالایی برخوردار نیستند و ساده‌ترین کارها رو میخوان پیچیده انجام بدن. به نظر من که چند سالی فوتبال بازی کردم گل زدن فوت و فنهای ساده‌ای داره که عبارتند از: ۱. سرعت عمل در نواخت توپ ۲. دقت در نواخت توپ ۳. تیزبینی ۴. چارچوب‌شناسی ۵. شوت زدن بدون استپ و مکث اضافه  ۶. پرهیز از ضرباتی که احتمال بلوکه شدن توپ در اون وجود داره. متاسفانه پرسپولیس مدتهاست از مشکل گلزنی رنج میبره و یحیی گل‌محمدی و کادر فنی تیم اصلا درصدد رفع اون نیستند. آقایون مربی بهتره به بازیکنها یاد بدین که زمان برای یک مهاجم هیچوقت واینمیسه تا هر وقت دلش خواست به توپ ضربه بزنه. تعلل مهاجم باعث میشه دفاع و دروازه‌بان جنع بشن و آرایش تیمی بگیرن و مانع گلزنی مهاجم بشن. یه بازیکن باهوش باید فوتبال تک‌ضرب و شوت سرضرب رو ذاتا بلد باشه و با حذف هرگونه اضافه‌کاری زائد و ور رفتن با توپ، اونو به بهترین جای دروازه هفت متری روانه کنه. متاسفانه بازیکنانی مثل نوراللهی، مهدیخانی، عبدی و پهلوان در این سالها هیچوقت درصدد رفع معایب بازیشون برنیومدن و این برمیگرده به هوش کمشون.
    • شاهرخ خان IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      کامنت سوم: اینکه تیمی چندین موقعیت گل خلق کنه ولی مهاجمینش توپها رو یکی پس از دیگری خراب کنن و به در و دیوار بزنن به لعنت خدا نمی‌ارزه. اگه من جای گل‌محمدی بودم بیشتر تمرین گلزنی میکردم و با مهاجمین و هافبکها روی شوتهای سرضرب و بازی تک‌ضرب بیشتر وقت میذاشتم. پرسپولیس هیچ مشکلی در خط حمله نداره و تنها مشکلش گل نزدن مهاجمین و هافبکهاشه. با عرض معذرت از همه پرسپولیسیای عزیز. در ضمن از خبر ورزشی عزیز میخوام برای کامنتها سقف تعیین نکنه تا مجبور نباشیم یک کامنت رو تو سه کامنت بفرستیم. ممنون
    • شاهرخ خان IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      کامنت دوم: آقایون بعضی وقتا با یه یه پای دو پای معمولی میشه به بهترین دروازه‌بان دنیا هم گل زد ولی مهاجمین ما این همه خلق موقعیت میکنن اما ضربه آخرشونو انقد بد میزنن که اعصاب منه نوعی خرد میشه. آقایون کی میخواین فوتبال یاد بگیرین؟ کی میخواین پیشرفت کنین؟ کی میخواین اشتباهاتتونو اصلاح کنین؟ اینکه چرا وحید امیری و مهدی ترابی نتونستن زیاد توی ترکیه و قطر دووم بیارن و به نوعی دیپورت شدن برمیگرده به هوش کم و درجا زدنشون. به خدا گل زدن راحتتر از چیزیه که بعضیا تصور میکنن. فقط باید از هوش، استعداد و سرعت عمل خوبی برخوردار بود. آقایون مهاجم، ور رفتن بیش از حد با توپ به دروازه‌بان و مدافعین حریف اجازه میده که جمع بشن و روزنه‌ها رو ببندن. آقای گل‌محمدی ظاهرا شما هم مثل برانکو از آموزش این موارد بسیار ساده و بسیار مهم عاجزی و شک دارم اصلا روی این موارد کار کنی. چون مدتهاست این مشکل وجود داره و رفع نشده. به خدا فوتبال ورزش ساده‌ایه که اگه اصولی بازی بشه گلهای زیاد و زیبایی رد و بدل خواهد شد.
  • فری عشقی IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    عشقی آقا فرشاد دوست داریم آخه مهدی عیدی رو گذاشتیم برای دربی و فینال آسیا میدونی که استاد عیدی متخصص گل زدن در دربی و فینال آسیاست
  • مهر آفرین IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    فرشاد آقای گل تا ابد عاشقانه دوستت داریم آقا فرشاد قبل از اینکه تیم بره آسیا لطفا یه سر به بچه ها بزن مخصوصا بچه های نوک حمله . هیچ وقت اون گل های با چشم های بسته شما رو فراموش نخواهیم کرد فرشاد آقای گل.
  • Retired IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    در مورد مغانلو كاملا درسته خيلى از دروازه و حتى محوطه جريمه دور ميشه و گلمحمدى هم وايساده و نگاه ميكنه در صورتيكه بايد مرتب بهش بگه كه عقب نياد ، البته يكى مثل شيرى و پهلوان كه زيادى توپ رو نگه ميدارند و تكروى ميكنند و يك ارسال درست انجام نميدند باعث ميشه كه مغانلو واسه توپ گرفتن بياد عقب .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی