هشدار جدی مهدی طارمی به بازیکنان تیم ملی/ در لیگ ایران لی‌لی به لالای بازیکنان می‌گذارند
منبع: همشهری
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مهاجم تیم ملی ایران گفت: ما هفت هشت سال در رده اول آسیا بودیم اما الان با این شرایطی که در مرحله رفت بازی‌ها داشتیم اعتبارمان کمتر شده است. باید ایران را به جایگاه اصلی‌اش برگردانیم.

خبرورزشی - مهدی طارمی در مسیری صعودی و جالب توجه با پشت سر گذاشتن اتفاقات مثبتی اکنون در پورتو پرتغال هم به ستاره‌ای تاثیرگذار تبدیل شده است. ستاره‌ای که امیدهای ایران را برای حضور در جام جهانی بالا می‌برد و در تازه‌ترین صحبت‌هایش به شرایط حساسی که تیم ملی درگیر آن است می‌پردازد.

*متأسفانه بازی‌های دوستانه‌مان یک مقدار کم بود ولی تحت شرایط فعلی بازی مقابل سوریه خیلی خوب بود. در جریان بازی هم چند موقعیت گل داشتیم که نتوانستیم گل بزنیم اما در نهایت توانستیم پیروز شویم. ان‌شاءالله بتوانیم همین روند را در بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی ادامه بدهیم.

*وقتی ساختار فدراسیون درست نباشد طبیعتا نتیجه هم نمی‌تواند ایده‌آل باشد. در زمان بازی‌های رفت، نه رئیس فدراسیون داشتیم و نه مشخص بود که در فوتبال این مملکت چه اتفاقاتی دارد می‌افتد! متأسفانه خیلی برهه بدی بود. حالا امیدوارم با این روندی که وجود دارد و با کمک رئیس جدید فدراسیون در آینده با برنامه‌ریزی منظم بتوانیم راه را برای خودمان هموار کنیم و ان‌شاءالله که بتوانیم به مرحله بعدی مقدماتی جام‌جهانی صعود کنیم.

*وقتی مسئولان بحرین و عراق در AFC اهداف و برنامه‌هایشان را دنبال می‌کردند تا میزبانی بازی‌ها را بگیرند ما متأسفانه اینجا درگیر یکسری مسائل پیرامون انتخاب رئیس فدراسیون فوتبال و ... بودیم. مطمئن باشید کشور بحرین امکاناتش بیشتر از ما نبوده است. شک نکنید. نه بحرین، نه عراق و نه کشورهای دیگری که در گروه ما هستند. چون ما حداقل یک ورزشگاه آزادی داریم، یک ورزشگاه در اصفهان داریم، یک ورزشگاه خوب در مشهد داریم. حداقل سه چهار جا داریم که بتوانیم میزبانی این بازی‌ها را بگیریم و در حد خوب و مطلوب برگزار کنیم. حالا خواهیم دید میزبانی بحرین هم چطور خواهد بود!

*ما بیست سی سال از فوتبال دنیا عقب هستیم. حالا اگر این جام‌جهانی هم نرویم فکر کنم ۸ سال عقب می‌افتیم. شما توجه کنید ۴سال منتظر ماندیم تا این جام‌جهانی برسد و ۴سال هم باید بمانیم که جام‌جهانی بعدی برسد. در این شرایط واقعا یک نسل فوتبال ایران می‌سوزد. تنها ما هم نیستیم، این مسئله برای کل فوتبالیست‌های لیگ برتر و سایر رده‌ها هم هست. همه و همه ضربه می‌خورند. دیگر پول هم به فدراسیون فوتبال نمی‌آید. اگر تیم‌ملی به جام‌جهانی برود یک پول خوبی گیر فدراسیون می‌آید. اگر همان پول هم گیر فدراسیون نیاید واقعا شرایط سخت‌تر می‌شود. این چند سال که پول خوبی گیرشان آمد، توانستند یک زخم‌هایی را از این فوتبال برطرف کنند. البته شاید هم نکردند که اوضاع بدتر شد! ولی باز هم صعود به جام‌جهانی اعتبار است. همین که اعتبارمان را بتوانیم حفظ کنیم خیلی مهم است. ما هفت هشت سال در رده اول آسیا بودیم اما الان با این شرایطی که در مرحله رفت بازی‌ها داشتیم اعتبارمان کمتر شده است. باید ایران را به جایگاه اصلی‌اش برگردانیم. باید ارزش و جایگاه پیراهن تیم‌ملی را روزبه‌روز بالاتر ببریم. حرف مهم دیگری هم دارم.

*بازیکنانی که به تیم‌ملی دعوت می‌شوند باید بدانند کجا می‌آیند. اینجا تیم‌ملی است و با رده باشگاهی خیلی فرق دارد. هیچ بازی دوستانه‌ای در تیم ملی وجود ندارد. باید بدانند کجا آمده‌اند و تفکرشان را از لیگ ایران بیرون بیاورند. به‌نظر من در لیگ ایران خیلی بیش از حد، لی‌لی به لالای این بازیکنان می‌گذارند. باید از آن ذهنیت بیرون بیایند و با زندگی واقعی مواجه شوند. باید نگاه‌شان به آینده باشد تا بتوانیم همه دست در دست هم به مرحله بعدی صعود کنیم.

بیشتر بخوانید: 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ستارگان سرخ ایران و آسیا IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    از اون بخش آخر صحبت هاش خیلی خوشم اومد دقیقا راست میگه فرق لیگ ایران و لیگ های اروپایی رو به خوبی بیان کرد اینجا توی لیگ ما بازیکن سالاریه ولی اونجا نظم و انضباط حرف اول رو می زنه
    • علی IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      پس چرا وقتی کیروش میرفت از لژیونرها دعوت میکرد بهش هزارتا انگ زدین شما سرخا، انگ ندیدن لیگ، انگ گرفتن پول و دعوت بازیکن. کیروش لیگ ایرانو میدید خوابش میبرد بنده خدا، دلیلش هم گفت که میزان مکث توی لیگ ایران خیلی زیاده. تمرینات درست نیست، امکانات دوزار. دوتا ایراد گرفت از سر دلسوزی که لیگ ایرانو درست کنید. باز هزارتا تهمت زدین همین شماها. کیروش توی لیگای اروپایی توی تمام دنیا دنبال لژیونرهای خاص و موفق بود که بیاره تیم ملی، تا روح جدیدی به تیم ملی تزریق کنه (طبق سیستم دفاع تیمی و ضد حمله که خودش میدونست). بعد همین شماها میگفتید چرا از لیگ بازیکن دعوت نمیکنه. چرا از پرسپولیس ده نفر دعوت نمیکنه. واقعا که. طرف توی بهترین باشگاه ها و تیم های دنیا مربی گری کرده بود (منچستر، رئال، پرتغال) حتما یه چیزایی میدونست که میگفت. بعد شما که تا سر کوچتون نرفتید بهش انگ میزدید و هرچی فحش بود با پیج هاتون نثارش میکردید.
    • امیر علی IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      دقیقا، کاری که تیم پرسپولیس برانکو انجام داد و نظم و انضباط رو در این تیم حاکم کرد و در ادامه همین مسیر رو گل محمدی دنبال میکنه رمز موفقیت پرسپولیس در این سالها همین مسئله بوده اتفاقی که در تیم استقلال وجود نداره و این تیم هر سال به جای ترمیم این مشکل دنبال حاشیه های مسخره وزیر،وکیل،مربی،سرپرست...
    • ستارگان سرخ ایران و آسیا IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
      آقای علی محترم چرا مسائل رو استقلال و پرسپولیسی اش می کنید یا برانکویی و کی روشی !!! من‌به شخصه خیلی کی روش‌رو قبول داشتم ولی خب یکم با همه درگیر بود البته اونم تقصیر خودش نبود مقصر مدیریته که به کی روش و برانکو اجازه دادن تا در کارهمدیگه دخالت کنن ضمنا لطفا مسائل رو قاطی نکنید من اصلا حرفی در مورد کی روش و..‌‌ نزدم نمی دونم چرا مسائل رو به دعوای برانکو و کی روش ربط میدین ؟!؟؟؟ دوساله از این ماجرا گذشته ولی ول کن نیستیم هرچی بود هم‌کی روش هم برانکو مربی های بزرگ و موثری برای فوتبالمون بودن که متاسفانه جفتشون رفتن
  • تتلیتی وحشتناک باهوش IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    قابل توجه طارمی بازیکن شاغل در لیگ درپیتی پرتغال و بقیه بازیکنها ، کنفدراسیون فوتبال عرعرستان و حومه بعد اون ماجرای هواپیمای اوکراینی دیگه ایران را امن تشخیص نمیده و به ایران میزبانی نمیده یک جوری در صدد حل موضوع باشید
    • آقامجید پرسپولیسی❤❤ IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      باشه تو راست میگی!!! لیگ پرتغال ششمین لیگ برتر دنیاست و کلی بازیکن درجه ۱ اونجا بازی میکنند
    • تتلیتی وحشتناک باهوش IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
      در پاسخ اقا مجید لنگپلیسی این لیگ‌ششم دنیا چرا هفده ساله حتی یک تیم در نیمه نهائی اروپا نداشته!!!!؟؟
  • فاطی تی تی IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    واقعا گل گفت به خصوص پاراگرافی که میگه بیست سی سال عقبیم و...
  • گودرز(تاج کبیر-تیم اول ایران) IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    درود به شرفت همشهری گلم مهدی طارمی عزیز! قبلا گفتم بازهم میگم هیچ بازیکن ایرانی شاغل در لیگ ایران بالای ۱ میلیارد تومن ارزش نداره .چون فوتبال ایران حرفه ای و درآمدزا نیست و اکثر تیمها از دولت ارتزاق میکنند .
  • کیوان ارجمند GB ۰۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    خدمت جناب آقای لی لی به لا لا خودت خیلی عقب تر بازیکنان محترم لیگ ایرانی با خودپرستی از خود گذشتگی نکردی وپاس ندادی و موقعیت صد درصد بباد دادی تو تیم پورتو هم کارت فقط دایو و گرفتن پنالتی بیمورده بزودی اونجا هم کلکت کندس بقول عزیز دلمان تتلیتی لیگ درپیتی
  • محسن IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    آفرین.ولی یادمان نره خود این بزرگوار دو سال واقعا لی لی به لالاش گذاشتن ... اگر اون موقع تفکرات الانش رو داشت به خودش اجازه نمیداد ۲ هفته بعد از شروع تمرینات با سلام و صلوات برگرده و به تعهدش نسبت به تیم عمل کنه... کاش سایر بازیکنانمون هم به موقع بفهمن که تیم ها ارزششون چقدر بالاست و باید به تعهد عمل کرد ... نه اینکه وسط فصل واسه افزایش قرارداد بزنن زیر میز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی