نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
منچسترسیتی – دورتموند؛ رؤیای شکستن طلسم اروپایی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

منچسترسیتی در اوج و دورتموند در بحران؛ نبردی بین دو تیم کاملاً متفاوت در لیگ قهرمانان را شاهد خواهیم بود.

خبرورزشی - امشب از ساعت ۲۳:۳۰ در منچستر یکی دیگر از نبردهای دور رفت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برگزار خواهد شد. منچسترسیتی که امیدوار به شکستن طلسم قهرمانی اروپایی است، میزبان دورتموند خواهد بود. 

 منچسترسیتی‌؛ آخرین طلسم
بدون ذره‌ای تردید، سیتی این روزها یکی از آماده‌ترین تیم‌های اروپاست و باز هم آنها را مدعی قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا می‌شود نامید. اگرچه فصول قبل هم مقاطعی بوده که تیم گواردیولا با آمادگی کامل در لیگ قهرمانان به نتایج خوبی نرسیده. با این حال فعلاً کیف سیتیزن‌ها کوک است. در لیگ برتر خیال‌شان راحت شده و به نوعی بازی‌های باقی‌مانده تشریفاتی خواهد بود. در لیگ قهرمانان مدت‌هاست گل نخورده‌اند و به راحتی رقبا را یکی پس از دیگری برده‌اند. شاید با توجه به شرایطی که دورتموند دارد، برای سیتی پشت‌سر گذاشتن این رقیب و یک قدم نزدیک‌تر شدن به شکستن طلسم، سخت نباشد. 

 دورتموند؛ زنبور بی‌نیش
شرایط دورتموند عجیب و غریب شده. تیمی که از فاوره دست کشید و حالا با ترزیچ پیش می‌رود. در بوندس‌لیگا حتی رسیدن به جمع ۴ تیم برتر هم برای‌شان دشوار شده و شاید فصل آینده پس از مدت‌ها زنبورها را در لیگ قهرمانان اروپا نبینیم. در لیگ قهرمانان این فصل وضعیت بد نیست. سویا حریف قدرتمندی بود که مرحله قبل حذفش کردند. با این حال منچسترسیتی به مراتب تیم آماده‌تری نسبت به سویاست و شاید اینجا پایان کار زنبورها باشد. زنبورهایی که این روزها خوب نیش نمی‌زنند و وضعیت نیمه‌ بحرانی دارند. به نوعی می‌توان گفت اگر سیتی را کنار بزنند شگفتی رقم خورده است. 

آخرین جدال
فصل ۲۰۱۳-۲۰۱۲ لیگ قهرمانان، دورتموند در مرحله گروهی با یک گل منچسترسیتی را شکست داد. شیبر تنها گل زنبورها را در آن دیدار به ثمر رساند. 

آمار بازی
۲) منچسترسیتی و دورتموند فقط ۲ مرتبه در رقابت‌های اروپایی به مصاف هم رفته‌اند که یک بازی مساوی شده و دیگری را دورتموند برده است. 
۲۵) سیتیزن‌ها ۲۵ مرتبه مقابل تیم‌های آلمانی قرار گرفته‌اند. ۱۵ برد، ۳ تساوی و ۷ شکست برای‌شان در این دیدارها ثبت شده. آخرین مصاف‌شان مرحله قبل همین فصل بوده که مونشن‌گلادباخ را دبل کردند. 
۲۹) دورتموند مقابل تیم‌های انگلیسی ۲۹ مرتبه قرار گرفته. ۱۱ بازی را زنبورها برده‌اند، در ۵ بازی به تساوی رسیده‌اند و ۱۳ بازی را باخته‌اند. یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان دو فصل پیش آخرین رویارویی‌شان با تاتنهام بود که هردو بازی را باختند و حذف شدند. 
۱) منچسترسیتی با وجود آوازه‌ای که این روزها دارد، فقط یک قهرمانی در رقابت‌های اروپایی داشته و آن‌هم در جام‌درجام سال ۱۹۷۰ بوده است. 
۲) دورتموند ۲ جام در اروپا کسب کرده است. یکی سال ۱۹۶۶ در جام‌درجام و دیگری سال ۱۹۹۷ در لیگ قهرمانان اروپا. 
۰) منچسترسیتی یکی از تیم‌هایی است که در این فصل لیگ قهرمانان هنوز نباخته. بایرن و چلسی دیگر تیم‌های بدون باخت هستند. 
۱) بهترین خط دفاعی لیگ قهرمانان متعلق به تیم گواردیولا است. در اولین بازی یک گل از پورتو خوردند و پس از آن ۷۰۶ دقیقه است که دروازه‌شان باز نشده. 
۱۱) پپ ۱۱ مرتبه به مصاف دورتموند رفته که ۴ برد، ۶ باخت و یک تساوی حاصل کارش بوده. 

 مصدومان و محرومان
منچسترسیتی برای دیدار رفت یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان نه محروم دارد و نه مصدوم. اکسل ویتسل، دن اکسل زاگادو، مارسل اشملتسر و جیدن سانچو مصدومان دورتموند برای این نبرد حساس هستند. 

 ترکیب احتمالی دو تیم
منچسترسیتی:
ادرسون، کانسلو، استونز، دیاس، زینچنکو، دبروینه، رودری، گوندوغان، سیلوا، فودن و استرلینگ
دورتموند: هیتس، جان، آکانجی، هوملس، گوئریرو، دلانی، بلینگام، داهود، آزار، رویس و هالند

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی