نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
سه‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷
۰ |
۰
کره شمالی از حضور در المپیک توکیو انصراف داد
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

پیونگ یانگ در حالی از حضور در المپیک توکیو انصراف داد که کره جنوبی و ژاپن گمان می کردند که می توان از این رویداد ورزشی به عنوان فرصتی برای عبور از بن بست دیپلماتیک با کره شمالی استفاده کرد.

خبرورزشی - به نقل از آسوشیتدپرس؛ کره شمالی امروز سه شنبه اعلام کرد که به دلیل همه گیری کووید ۱۹ از شرکت در سی و دومین المپیک تابستانی که قرار است به میزبانی ژاپن انجام شود؛ انصراف می‌دهد.

در بیانیه‌ای که به همین منظور صادر شد؛ می‌خوانیم: جمهوری دموکراتیک خلق کره تصمیم گرفته در بازی‌های المپیک ۲۰۲۱ شرکت نکند تا ورزشکاران خود را از وضعیت بحران بهداشت جهانی مرتبط با ویروس کرونا حفظ کند.

این نخستین بار از سال ۱۹۸۸ به این سو است که کره شمالی از حضور در المپیک خودداری می‌کند.

این تصمیم درحالی اتخاذ می‌شود که کره جنوبی و ژاپن گمان می‌کردند که می‌توانند از المپیک توکیو به عنوان فرصتی برای دیپلماسی و شکستن یخ رابطه با پیونگ یانگ استفاده کنند.

مشاوران امنیت ملی این دو کشور نیز هفته گذشته در «مریلند» آمریکا با «جیک سالیوان» همتای آمریکایی دیدار داشتند تا درباره نوع رفتار با کره شمالی رایزنی کنند.

دولت جو بایدن دموکرات مدعی شده که در مذاکره با پیونگ یانگ باز است حال آنکه رئیس جمهور آمریکا هنوز قصدی برای دیدار رو در رو با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی ندارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی