نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
پورتو – چلسی‌؛ اژدها و شیر در آندلوس
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

پورتو و چلسی سال‌های اخیر در لیگ قهرمانان اروپا زیاد به مصاف هم رفته‌اند، اما به نظر می‌رسد این نبرد از همه حساس‌تر باشد.

خبرورزشی - محدودیت‌ها اجازه نداد پورتو و چلسی در این مرحله در ورزشگاه خودشان میزبان باشند. امشب از ساعت ۲۳:۳۰ در دور رفت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا پورتو در ورزشگاه سانچس پیسخوان شهر سویل میزبان چلسی خواهد بود. 

 پورتو؛ بزرگی در اروپا
تیم کونسیسائو در اروپا فراتر از حد انتظار بوده، در حالی که در لیگ برتر پرتغال از اسپورتینگ عقب مانده‌اند. جنگیدن تا آخرین حد توان، نقطه قوت پورتو در این فصل بوده. نمایش تحسین‌آمیز مقابل یوونتوس باعث شد همه نگاه‌ها به سوی پورتو باشد. شاید حتی آنها را در مرحله بعدی هم ببینیم. چلسی قطعاً تیم قوی‌تری نسبت به یوونتوس نیست. فراموش نکنید دو ستاره پورتو در مرحله قبل یعنی طارمی و اولیویرا در بازی رفت غایب هستند و کونسیسائو با چالش عدم حضور آنها هم روبه‌روست. با این حال پورتو می‌خواهد در اروپا بزرگی کند. 

 چلسی‌؛ تیم تی‌تی
حال چلسی با رفتن لمپارد و آمدن توخل خیلی بهتر شده، با این حال بد موقع اولین باخت‌شان را پذیرفتند. در هر صورت نمی‌توان گفت وضعیت چلسی در آستانه یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا بد است. پورتو قرعه بدی برای‌شان نیست، ولی یادشان باشد که همین حریف یوونتوس را از پیش‌رو برداشته. توخل فصل قبل تیمش را به فینال رساند و حالا آبراموویچ و رفقا امید دارند که توخل آن موفقیت را با آبی‌های لندن تکرار کند. اتفاقی که شاید سخت باشد، ولی برای چلسی دور از دسترس نیست. 

آخرین جدال
در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپای فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۵، چلسی موفق شد پورتو را با ۲ گل شکست دهد. مارکانو و ویلیان گل‌های تیم لندنی را زدند. 

آمار بازی
۸) در ۸ بازی قبلی پورتو و چلسی که همگی در لیگ قهرمانان اروپا بوده، ۲ مرتبه پورتو برنده شده و ۵ بازی را چلسی برده. یک بازی هم مساوی شده است. 
۴۲) پورتو ۴۲ مرتبه به مصاف تیم‌های انگلیس رفته که آمارش خوب نیست. فقط ۸ بازی را برده‌اند، ۱۱ مرتبه به تساوی رسیده‌اند و در ۲۳ بازی شکست خورده‌اند. آخرین حریف‌شان منچسترسیتی بود که در مرحله گروهی یک تساوی و یک شکست مقابلش داشتند. 
۱۳) چلسی مقابل تیم‌های پرتغالی ۱۳ مرتبه بازی کرده که ۸ مرتبه آن مقابل پورتو بوده. در مجموع ۱۰ برد، یک تساوی و ۲ شکست مقابل پرتغالی‌ها داشته‌اند. آخرین نبردشان مقابل تیمی پرتغالی همان مسابقه سال ۲۰۱۵ مقابل پورتو بود. 
۰) چلسی یکی از تیم‌های بدون شکست لیگ قهرمانان اروپا تا پایان مرحله یک‌هشتم نهایی است. بایرن و منچسترسیتی هم نباخته‌اند. 
۰) پورتو در دیدارهای خانگی این فصلش در لیگ قهرمانان اروپا شکستی نداشته. ۳ برد و یک تساوی برای‌شان ثبت شده. 
۱۴) بعد از ۱۴ بازی متوالی بدون شکست بودنِ چلسی توخل، سرانجام این تیم با مربی آلمانی هفته قبل به ولورهمپتون باخت. 
 مصدومان و محرومان
مهدی طارمی و سرجیو اولویرا ستاره‌های پورتو در مرحله قبل مقابل یوونتوس محروم هستند. ایوان مارکانو و محمد امبایه هم مصدومان پورتو به شمار می‌روند. کریستین پولیشیچ و انگولو کانته هم مصدومان چلسی برای این نبرد هستند. 

ترکیب احتمالی دو تیم
پورتو:
مارچسین، مانافا، امبمبا، په‌په، سانوسی، کورونا، اوریبه، گروئیچ، اوتاویو، دیاس و مارگا
چلسی: مندی، آسپلیکوئتا، کریستنسن، رودیگر، جورجینیو، کواچیچ، هادسون اودوی، چیلول، مانت، زیاش و هاورتس

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی