پنجشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
۰ |
۰
دور رفت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ اروپا/ حساس و حساس‌تر
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

منچستریونایتد، آرسنال، رم، آژاکس و دیگران؛ همه در لیگ اروپا به دنبال یک جام ارزشمند هستند.

خبرورزشی - ۸ تیم در لیگ اروپا باقی‌مانده‌اند. امشب مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌ها آغاز خواهد شد و نام‌های بزرگی همچون منچستریونایتد، آرسنال، رم و آژاکس را می‌توان مدعیان نخست قهرمانی نامید.

گرانادا – منچستریونایتد؛ آسان یا مرموز؟
وقتی قرعه گرانادا به منچستریونایتد خورد، هواداران شیاطین‌سرخ نمی‌دانستند از قرعه آسان خوشحال باشند یا نگران حریفی مرموز. قطعاً این روزها دل هواداران یونایتد خوش نیست. تیم‌شان در لیگ برتر هرکاری می‌کند به جام نمی‌رسد و جای‌شان هم در لیگ قهرمانان خالی است. با این حال فقط همین یک جام برای‌شان باقی‌مانده. شیاطین‌سرخ در تاریخ ۵۹ مرتبه مقابل تیم‌های اسپانیایی بازی کرده‌اند که بیش از هر کشور دیگری است. فقط ۱۴ برد برای‌شان ثبت شده، ۲۳ بازی به تساوی رسیده و ۲۲ مرتبه شکست خورده‌اند. برای تیمی با آوازه گرانادا وسط جدولی بودن در لالیگا هم بد نیست. البته تیم دیگو مارتینس در وضعیت خوبی قرار ندارد و در ۷ بازی آخر لالیگایی ۵ شکس داشته. در لیگ اروپا کار بزرگی کرده‌اند و ناپولی را کنار زده‌اند. آیا منچستریونایتد را هم به دردسر می‌اندازند؟

آرسنال – اسلاویا پراگ؛ میکل و جامی دیگر
آیا میکل آرتتا باز هم در روزهای سخت تیمش را از گرداب نجات می‌دهد؟ آرسنال با شکست سنگین ۳ گله مقابل لیورپول به استقبال یک‌چهارم نهایی لیگ اروپا خواهد رفت. حریف‌شان از لحاظ آوازه خیلی کوچک‌تر از آن‌هاست، ولی تیمی که به ۸ تیم برتر لیگ اروپا رسیده را نمی‌توان ضعیف دانست. اسلاویا پیش از این فصل فقط یک برد مقابل انگلیسی‌ها در تاریخش داشته که ۲۱ سال پیش مقابل لیدزیونایتد بوده، ولی دو مرحله قبل لسترسیتی را کنار زدند و مرحله قبل هم یک تیم بریتانیاییِ موفق یعنی رنجرز را. حالا آرسنال که سال‌هاست رنگ جام اروپایی را ندیده. در واقع باید بگوییم تنها جام مهم اروپایی‌شان قهرمانی در جام‌درجام اروپا در سال ۱۹۹۴ بوده. آرتتا می‌تواند این حسرت را به پایان برساند؟ در ۷ مصاف با تیم‌های جمهوری‌چک شکست نداشته‌اند، ۷ برد و یک تساوی برای‌شان ثبت شده.

آژاکس – رم؛ بزرگ‌ترین نبرد
این نبرد را می‌توان بزرگ‌ترین نبرد یک‌چهارم نهایی لیگ اروپا نامید. یک برد برای آژاکس و یک تساوی در دیدارهای قبلی دو تیم که در لیگ قهرمانان اروپا بوده ثبت شده. بعد از درخشش در لیگ قهرمانان و معرفی چندین ستاره به فوتبال هلند و اروپا، آژاکسِ تن‌هاخ افت کرد. این تیم بازیکن‌ساز هلندی حالا در لیگ اروپا باز هم شانس قهرمانی به شمار می‌رود. در اردیویزی هلند صدرنشین هستند. بعد از ناکامی در لیگ قهرمانان به لیگ اروپا آمدند و لیل و یانگ‌بویز را کنار زدند. رم هم که هیچوقت جام اروپایی نگرفته با فونسکا امیدوار است به موفقیت برسد. جالوروسی در سری A وضعیت خیلی خوبی ندارد. با این حال می‌توان آن‌ها را مدعی لیگ اروپا دانست. ۱۴ برد، ۱۷ تساوی و ۱۸ شکست مقابل ایتالیایی‌ها برای آژاکس ثبت شده.

دیناموزاگرب – ویارئال؛ زیردریایی در کرواسی
دینامو با کامبک مقابل تاتنهام چشم‌ها را خیره کرد. حالا روی تیم مطرح کرواسی بیشتر حساب می‌کنند، تیمی که مورینیو را هم شگفت‌زده کرد. ویارئال هم در لیگ اروپای این فصل ۹ بازی از ۱۰ بازی‌اش تا اینجای کار را برده. با ۳ برد در بازی‌های اخیر به استقبال مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ اروپا رفته‌اند. اما دینامو رقیبی مثل اوسیک در لیگ کرواسی برای قهرمانی دارد. آمار ناامیدکننده برای دینامو مقابل اسپانیایی‌ها هواداران‌شان را کمی ناامید می‌کند. فقط یک برد در ۱۴ بازی. ۲ تساوی و ۱۱ شکست در دیگر دیدارها. نکته جالب این که تنها بردشان مقابل ویارئال در لیگ اروپای فصل ۲۰۱۱-۲۰۱۰ رقم خورده. البته آن فصل یک بازی را هم ویارئال برد. حالا نبردی پایاپای انتظارشان را می‌کشد.
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی