پاسی که می‌تواند پرسپولیس را زیر و رو کند 
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

در فوتبال مدرن برای انجام دادن کار درست، نیازی به داشتن روابط شخصی نیست. بازیکنان یاد می‌گیرند در خدمت تیم باشند و البته آنجا همه چیز سر جای خودش است و کسی به واسطه روابط شخصی پست‌های حساس و حیاتی نمی‌گیرد!

خبرورزشی - در تمام لیگ‌های معتبر جدول پاس گل ارزشی معادل جدول گلزنان دارد. ضریب پاس گل در امتیاز دهی به بازیکنان، همان ضریب گلزنی است و قیمت بازیکنان گلساز تقریباً مشابه گلزنان. فوتبال مدرن پذیرفته که گلسازی دست کمی از گلزنی ندارد و گلزنی هم که مشخص است، هدف فوتبال و نتیجه با آن به دست می‌آید. 

اما گاهی اوقات ساختن یک گل تأثیری به مراتب بیشتر از به ثمر رساندن همان گل دارد. مثال واضح آن، دیدار این هفته پرسپولیس و نساجی. پرسپولیس تا دقیقه آخر بازی خانگی را برده بود و سه امتیاز را در جیب داشت. بنابراین زدن گل دوم تأثیری در امتیازات نداشت اما پاس گلی که امید عالیشاه به عیسی آل‌کثیر داد در آستانه حضور در لیگ قهرمانان آسیا می‌تواند سرنوشت سرخ‌ها را زیر و رو کند. 

به عقب برگردید؛ تا قبل از این مسابقه همه رسانه‌ها از ضعف مهاجمان پرسپولیس می‌نوشتند. از ۲۵ گل پرسپولیس در لیگ بیستم تنها دو گل سهم مهاجمان بود. مهدیخانی، عبدی، رمضانی و حتی مغانلو لژیونر هم نتوانستند تغییری در این روند ایجاد کنند و در مشهد دروازه خالی را هم به «چمن بلند» باختند! 

از آن طرف عیسی آل‌کثیر پس از محرومیت ۶ ماهه فقط ۶ دقیقه فرصت بازی پیدا کرده بود؛ در همان مشهد. این‌بار یحیی به او ۲۰ دقیقه فرصت داد و کیست که نداند راه افتادن آل‌کثیر چه اهمیتی برای پرسپولیس دارد. امید عالیشاه با آن حرکت و با آن پاس، روحیه و اعتماد به نفس را به عیسی و دیگر مهاجمان پرسپولیس برگرداند. تنها پس از ۲۶ دقیقه بازی و حالا کسی به شرایط مسابقه برگشته که همه می‌دانند به صورت ذاتی پتانسیل گلزنی را دارد و قطعاً در مسابقات مهم آسیایی دست پرسپولیس را خواهد گرفت. پرسپولیس اگر این بازی را با نتیجه دو رقمی هم می‌برد، فقط سه امتیاز می‌گرفت اما عالیشاه با آن پاس گل خط حمله تیمش و بازیکنان قفل شده را آزاد کرد. این همان تأثیری است که گفتیم و یک گلساز می‌تواند روند یک تیم را عوض کند. 

 حالا نگاه کنید به لیگ برتر خودمان و سایر تیم‌ها. هر فصل بهترین گلسازما در خوشبینانه‌ترین حالت، نصف بهترین گلزن آمار دارد. در کل تاریخ ۲۰ ساله لیگ برتر یک یا دو بازیکن در یک فصل در گلسازی دو رقمی شده‌اند. چه نتیجه‌ای می‌گیرید؟ اگر دستمزدها صد برابر ارقام فعلی هم بشوند، تا زمانی که تفکر حرفه‌ای در تیم‌ها نباشد تغییری در کیفیت بازی‌ها اتفاق نخواهد افتاد. همان چیزی که مربیان سنتی با لفظ «رفاقت» از آن یاد می‌کنند و در فوتبال مدرن به آن روحیه تیمی می‌گویند. این در فرهنگ ماست که باید حتماً با هم‌تیمی‌ات رفیق باشی تا به او پاس بدهی! در فوتبال مدرن برای انجام دادن کار درست، نیازی به داشتن روابط شخصی نیست. بازیکنان یاد می‌گیرند در خدمت تیم باشند و البته آنجا همه چیز سر جای خودش است و کسی به واسطه روابط شخصی پست‌های حساس و حیاتی نمی‌گیرد!

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • Amir perspolisi IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    عالی بود مطلب ممنون ❤ حالا جدای از این بحث ها واقعا هیچوقت فک نمیکردم یه سرمربی ایرانی پیدا بشه و انقد تیمش جذاب و چشم نواز بازی کنه، تیمی بسازه که در هر بازی بالای هفت هشت تا موقعیت گل صد درصدی داشته باشه، بالای پونصد تا پاس در هر بازی بده، هر بازی حداقل ۶۰ درصد مالکیت توپ داشته باشه و از طرق مختلف از گوشه ها، عمق،کار ترکیبی... موقعیت بسازه و خوشحالم که اون سرمربی یحیی گلمحمدی ما پرسپولیسیاس ❤ انتقال یحیی به پرسپولیس یه انقلاب برا پرسپولیس و خود یحیی بود ❤
  • Astro IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    عالیه تیم های دیگه اسیایی از اسم پرسپولیس هم میترسن چه برسه به خودش غول سرخ ایرانی و کل اسیا در یک حد نیستند پرسپولیس بالاتره همه میدونن تو فینال اگه ال کثیر محروم نمیشد حالا قهرمان بودیم الان قهرمانیمون رو کسب میکنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی