دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۹
۲ |
۰
کرسی بی‌ارزش مهدی تاج برای ورزش ایران!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

کرسی آسیایی ما که این روزها در اختیار مهدی تاج، رئیس سابق فدراسیون فوتبال ایران است، به اندازه «ارزن»ی در این مسیر به فوتبال ما کمک نکرده است.

خبرورزشیصعود فولاد به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا بار دیگر شایستگی‌های فنی فوتبال ایران در آسیا را به رخ کشید؛ فولادی‌ها در بازی پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا با چنان قدرتی تیم متمول العین از امارات را در هم کوفتند که جایی برای هیچ حرف‌وحدیثی باقی نماند.

شاگردان جواد نکونام در این دیدار با چهار گل العین را شکست دادند و آن‌قدر خوب و تمیز کار کردند که کمتر کسی باور می‌کند فولاد با این پتانسیل، مسیرش برای رسیدن به لیگ قهرمانان آسیا را از طریق پلی‌آف طی کرده باشد. البته که بی‌مهری‌های زیادی که در این بین بر فولاد رفت، کار را می‌توانست برای آنها دشوار کند؛ در شرایطی که پیش از این عنوان شده بود فولاد باید در اهواز میزبان این بازی پلی‌آف باشد ولی در تصمیمی بحث‌برانگیز، کنفدراسیون فوتبال آسیا میزبانی این دیدار را هم از ایران گرفت و به ریاض عربستان سپرد.

هرچند این تغییر میزبانی خللی در برنامه‌های فولاد برای رسیدن به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا وارد نکرد و آنها با شایستگی و در دیداری تقریبا یک‌طرفه جواز صعودشان را به دست آوردند. حالا فولاد با رفتن به گروه D این رقابت‌ها باید با دو غول منطقه غرب آسیا یعنی النصر عربستان و السد قطر در کنار الوحدات اردن دیدار کند ولی نمایش قابل‌قبول آنها در بازی پلی‌آف این امید را به وجود آورده که از همین حالا این تیم خوب ایرانی را حذف‌شده ندانیم. با کیفیتی که فوتبال ایران در منطقه غرب آسیا دارد، ایران تبدیل به اولین کشوری می‌شود که هر چهار نماینده‌اش توانسته‌اند وارد مرحله گروهی لیگ قهرمانان شوند. پرسپولیس، تراکتور و استقلال پیش از این صعودشان به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را قطعی کرده بودند و حالا فولاد آخرین سهمیه را هم قطعی کرده است.

ایران بالاتر از عربستان و قطر که هرکدام نهایتا توانستند سه سهمیه به دست بیاورند، پا به لیگ جدید قهرمانان آسیا گذاشته‌ که قرار شده با اضافه‌شدن یک گروه چهارتیمه به هر دو منطقه غرب و شرق از این پس با ۴۰ تیم کارش را دنبال کند. پس به‌این‌ترتیب، ایرانی‌ها برخلاف سایر کشورهای منطقه غرب آسیا که نهایتا در سه گروه نماینده دارند، توانسته‌اند چهار گروه از پنج گروه منطقه غرب را پوشش دهند. با وجود این کار خارق‌العاده اما هیچ یک از نمایندگان ایران نتوانستند مجوز میزبانی این دوره از بازی‌ها را به دست بیاورند؛ امری که بیش از گذشته ضعف مدیریت ورزشی و قدرت لابی در سطح بالا را نشان می‌دهد! برعکس ایران، کشوری مثل عربستان که در حوزه سیاسی هم رقیب منطقه‌ای محسوب می‌شود، علاوه بر بازی پلی‌آف فولاد، جواز میزبانی از دو گروه تیم‌های ایرانی را هم به دست آورده است! همین فولاد باید در ریاض بماند و در گروه چهارم که به میزبانی عربستان برگزار می‌شود، حضور پیدا کند.

استقلال هم باید به عربستان برود و در گروه سوم با الدحیل قطر، الاهلی عربستان و الشرطه عراق رقابت کند. این دو میزبانی در حالی به عربستان سپرده شده که پیش از این هر دو نماینده ایران درخواست میزبانی را به کنفدراسیون فوتبال آسیا داده بودند. تراکتور، دیگر نماینده ایران در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا هم باید به امارات برود و با الشارجه، پاختاکور و نیروی هوایی عراق دیدار کند. عجیب‌تر از همه اما وضعیت باشگاه پرسپولیس است؛ تیمی که در چند سال اخیر چند بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیده و بیش از بقیه بخت میزبانی در رقابت‌های گروهی لیگ قهرمانان آسیا را داشت، در سفری پرماجرا به هند سفر کرده تا در گروهی که تیم گمنام گوا از این کشور قرار دارد، با دو رقیب دیگر یعنی الریان قطر و الوحده امارات مصاف دهد.

اگرچه پیش از این کنفدراسیون فوتبال آسیا موضوع تقابل با ویروس کرونا را یکی از دلایل مهم اعطای میزبانی به کشورها توصیف کرده ولی سپردن میزبانی نایب‌قهرمانی آسیا به هند ثابت کرد دست‌کم در این مورد ادعای مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا خلاف واقع است. حالا با مرور چندباره وضعیت تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا و اینکه ایران تنها کشوری در غرب است که هر چهار نماینده‌اش به مرحله گروهی رسیده‌اند ولی در عین شگفتی هیچ میزبانی‌ای ندارد، مشخص می‌شود کرسی آسیایی ما که این روزها در اختیار مهدی تاج، رئیس سابق فدراسیون فوتبال ایران است، به اندازه «ارزن»ی در این مسیر به فوتبال ما کمک نکرده است. این موضوع، فارغ از فاجعه سپردن میزبانی گروه تیم ملی به بحرین در راه انتخابی جام جهانی است!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • الدوچرخه چی IR ۰۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    ضرب المثل جوجه ها رو اخر پائیز میشمارند اینجا مصداق دارد!با یه برد اینقدر جوگیر شدند بعضیا وخوشحال حضور ۴تیم وتفاخر به ان که دیگران ۳تیم نهایتا دارند!یه چند وقتی صبر کنید وبعدا تعداد تیمهای صعود کرده را ببینید وخوشحال شوید.در مورد العین هم این همان تیمیست که یکی از همین تیمهای مورد اشاره را در همین رقابتها ۶تایی نموده!اما درفوتبال قرار نیست همیشه یک تیم در اوج ویک تیم همیشه درقعر باشد بنابراین زیاد جوگیر شدن و منم منم کردن خیلی زود است!
  • تتلیتی وحشتناک باهوش US ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    شما متاسفانه به کامنتهای من دقت نکردید من بارها گفتم که کنفدراسیون فوتبال عرعرستان و حومه بعد ماجرای هواپیمای اوکراینی دیگه ایران را امن‌ تشخیص نمیده مهدی تاج یا هر شخص دیگه که می تونه صدای ایران در اونجا باشه باید بفهمه که قضیه عدم میزبانی ایران ناشی از همین موضوع هست می بینید که بازی ها هم بدون تماشاگر هست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی