نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
برای رسیدن به ستاره باید دنباله را گرفت/ قسمت باشد پرسپولیس می‌مانم اما ...
زمان مطالعه: ۹ دقیقه

امید عالیشاه کاپیتان دوم پرسپولیس گفت: پرسپولیس دنبال بهانه نیست و می‌خواهیم نتایج آبرومندی کسب کرده و باز هم دل هواداران پرشمار خود را شاد کنیم. 

خبرورزشی - امید عالیشاه یکی از باتجربه‌ترین بازیکنان پرسپولیس و کاپیتان دوم این تیم محسوب می‌شود. بازیکنی که آخرین پاس گل تیمش در لیگ برتر به عیسی آل‌کثیر بحث‌های زیادی به همراه داشت. او که به همراه تیمش در هند به سر می‌برد معتقد است با توجه به نتایج تیمش در فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا، همه تیم‌ها از شنیدن اسم پرسپولیس و رویارویی با این تیم ترس دارند و این یک مزیت برای آنهاست. امید عالیشاه همچنین صحبت‌های دیگری نیز با ما انجام داد که خواندن آن خالی از لطف نیست‌. 

پرواز شما به هند با تأخیر انجام شد و مسئولان شما گلایه‌هایی از این بابت از تیم میزبان داشتند. در ادامه هندی‌ها اعلام کردند که تقصیری متوجه آنها نیست و پرسپولیسی‌ها از قبل می‌دانستند که نمی‌توانند روز شنبه به گوا سفر کنند. در این رابطه صحبتی نداری؟
صحبت‌های لازم را مسئولان و مدیران تیم انجام داده‌اند. در خصوص میزبانی و عدم توجه به قدرت فوتبال ایران هم به اندازه کافی بحث شده است. آنچه در حال حاضر برای ما اهمیت دارد تمرکز کامل روی مسابقات است. به شخصه علاقه‌ای ندارم به حواشی توجه کنم و به نظرم باید فقط روی متن مسابقات زوم کنیم. 

جواب سؤال بعدی ما را هم دادی! می‌خواستیم از امکانات هند، هتل محل اقامت، غذای تیم یا زمین و... بپرسیم.
الان هر حرفی بزنیم بیهوده است. به هر حال کنفدراسیون فوتبال آسیا میزبانی را به هند داده است و ما هم باید در این کشور بازی کنیم. بنابراین هتل، زمین یا غذای تیم و... هرچه باشد باید بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذاریم. 

عالیشاه: جو فعلی آسیا از نظر روانی به سود پرسپولیس است/ به قول علیرضا دبیر، برای رسیدن به ستاره باید دنباله را گرفت

امید! خیلی پخته و شبیه سیدجلال حسینی صحبت می‌کنی. البته هرچه نباشد کاپیتان دوم تیم هستی دیگر...  
سیدجلال که بزرگ همه ماست. بحث کاپیتانی نیست. ما در پرسپولیس یاد گرفته‌ایم به جای گلایه یا نالیدن فوتبال بازی کنیم. ۴ سال پی درپی قهرمان لیگ برتر شدیم و دو بار هم در این ۴ سال به فینال آسیا رسیدیم. آیا فکر می‌کنید همه چیز در این سال‌ها گل و بلبل بوده است؟ مشکلات همیشه برای ما بوده و خواهد بود اما آموخته‌ایم برای رسیدن به هدفی بزرگ مبارزه کنیم و این‌بار هم همین تصمیم را گرفته‌ایم. شرایط هرچه باشد مهم نیست و آنچه اهمیت دارد موفقیت پرسپولیس است. 

سرمربی تیم « گوا»ی هند از پرسپولیس خیلی تعریف و تمجید کرده و تیم شما را یکی از قدرت‌های برتر باشگاهی آسیا خوانده است. در هند هم این صحبت‌ها را شنیده یا خوانده‌اید؟
بله، با توجه به نتایجی که تیم ما در دوره گذشته لیگ قهرمانان آسیا گرفته است همه تیم‌ها روی پرسپولیس حساب دیگری باز کرده و به عنوان یک مدعی به تیم ما نگاه می‌کنند. 

این موضوع به سود شماست یا اینکه باعث می‌شود تیم‌های حریف با انگیزه بیشتری برابر پرسپولیس صف‌آرایی کنند؟
به نظر من این جو در آسیا برای موفقیت تیم ما بسیار مهم و از لحاظ روحی و روانی به سود ماست. فصل گذشته هم حق تیم ما قهرمانی بود و روی دو تا اتفاق و پنالتی نایب‌قهرمان شدیم. ما در عین شایستگی جام را روز آخر از دست دادیم و حالا دیگر نمی‌خواهیم اسیر اتفاقات شویم. 

پس معتقدی الان باتجربه‌تر از فصل گذشته شده‌اید؟
شک نکنید! ما در لیگ برتر ایران پشت‌سر هم قهرمان شدیم و همه عناوین و افتخارات را درو کرده‌ایم. حالا هم می‌خواهیم بهترین نتیجه ممکن را در آسیا بگیریم. 

یعنی این‌بار جام قهرمانی فوتبال آسیا؟
بله، تیمی که می‌تواند در ۴ سال دو بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسد شایسته قهرمانی است. ما دو بار تا آستانه بالا بردن جام قهرمانی جلو رفتیم و حالا هیچ‌کدام نمی‌خواهیم حتی در روز آخر و فینال بازنده باشیم. مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در هر مرحله‌ای سخت است و در همین مرحله گروهی کار آسانی پیش ‌روی پرسپولیس نیست اما...  (مکث می‌کند)

اما چه؟
برای تیمی که می‌خواهد قهرمان شود، عبور از مرحله گروهی یک هدف بزرگ نیست. هدف اولیه می‌تواند باشد اما همین یکی، دو روز پیش داشتم مصاحبه‌ای از آقای علیرضا دبیر می‌خواندم که جالب بود. 

علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی؟
بله، آقای دبیر در خصوص مسابقات گزینشی المپیک توکیو گفته بود که «اصولاً کسانی در المپیک مدال می‌گیرند که نگاه‌شان المپیکی باشد. کسی که فقط فکر سهمیه باشد، فکر سکوی المپیک نیست. من این را به بچه‌ها گفتم. تعویق یک‌ساله المپیک فرصتی شد که تیم ما توانمندی خودش را بالاتر ببرد. اگر قرار باشد کشتی‌گیر ما در گزینشی به کره‌جنوبی یا بحرین ببازد، آیا می‌تواند برای رسیدن به مدال المپیک حریفان سرشناس روسیه و آمریکا را ببرد. من همیشه گفتم آدم از دنباله به ستاره می‌رسد و یعنی باید در گزینشی خوب عمل کنند تا مدال المپیک هم بگیرند.» این جملات برای من خیلی جالب بود که از زبان یک قهرمان المپیک و نه رئیس فدراسیون کشتی شنیده شد. من هم فکر می‌کنم برای رسیدن به ستاره باید به قول آقای دبیر اول دنباله را بگیرید. البته اگر نگاه ما فقط صعود از مرحله گروهی باشد که نیست، کار سخت می‌شود. الان کادر فنی و بازیکنان پرسپولیس فقط جام قهرمانی را می‌خواهند و قله را می‌بینند. البته این به معنای دست‌کم گرفتن حریفان در مرحله گروهی نیست. 

به نظرت در میان سه تیم الوحده امارات، گوا و الریان قطر کدام‌یک سخت‌تر هستند؟
همان‌طور که گفتم پرسپولیس تیم قدرتمندی است اما من فکر می‌کنم سخت‌ترین بازی در تورنمنت‌های این‌چنینی همان بازی اول است. اگر شما بتوانید بازی اول را با پیروزی و موفقیت پشت ‌سر بگذارید آنگاه با اعتماد به نفس بیشتری به مسابقات بعدی می‌روید. 

منظورت این است که بازی روز چهارشنبه با الوحده امارات سخت‌ترین است؟
بله، باید اول از همه از سد الوحده امارات بگذریم و بعد از آن ان‌شاءا... راحت‌تر کار خواهیم کرد. 

عالیشاه: جو فعلی آسیا از نظر روانی به سود پرسپولیس است/ به قول علیرضا دبیر، برای رسیدن به ستاره باید دنباله را گرفت

شاید یکی از مشکلات بازی‌های فشرده در دوران کرونا برگزاری سه روز یک بار مسابقات است. به طور مثال شما چهارشنبه با الوحده امارات بازی دارید و ۳ روز بعد یعنی شنبه هفته آینده باید به مصاف الریان قطر بروید. این فشردگی شما را اذیت نمی‌کند؟
این شرایط فقط برای ما نیست. پرسپولیس تجربه بازی‌های فشرده فصل قبل را هم دارد. ما می‌دانیم ۳ روز یک بار بازی کردن خیلی سخت و دشوار است اما بقیه تیم‌ها هم همین شرایط را دارند. گفتم که بهانه و دلیل زیاد است ولی پرسپولیس دنبال بهانه نیست و می‌خواهیم نتایج آبرومندی کسب کرده و باز هم دل هواداران پرشمار خود را شاد کنیم. 

بعد از الوحده با تیم الریان قطر بازی دارید. کم نیستند کسانی که تیم شجاع خلیل‌زاده را قوی‌ترین حریف پرسپولیس در گروه E لیگ قهرمانان آسیا می‌دانند. تو با این حرف موافقی؟
ما در پرسپولیس همیشه بازی به بازی جلو می‌رویم. در حال حاضر تمام فکر و ذکر ما بازی با الوحده امارات است. بعد از موفقیت در این دیدار ان‌شاءا... روی الریان تمرکز خواهیم کرد. البته مشخص است تیم الریان لوران بلان سرمربی فرانسوی را بالای سر خود می‌بیند و بازیکنان خوبی دارد. 

بحث بازی سوم نیست و فقط می‌خواهیم بدانیم خودت تیم «گوا»ی هند را حریف سرسختی می‌دانی؟
به هر حال گوا میزبان است اما به نظرم رقیب اصلی پرسپولیس در این گروه خود پرسپولیس خواهد بود!

جالب بود! تو می‌گویی پرسپولیس هیچ رقیبی غیر از خودش ندارد. منظورت چیست؟
منظورم توانایی اثبات شده پرسپولیس است. همبازیانم درک بالایی از هر مسابقه‌ای داشته و با تمام وجود بازی می‌کنند. ما اگر خودمان باشیم شکی نداشته باشید هیچ حریفی در ایران و آسیا نخواهیم داشت. 

به نظر می‌رسد خودت هم شرایط خوبی داشته باشی. آخرین پاس گل پرسپولیس در لیگ برتر را تو دادی در حالی که از دقیقه ۸۱ وارد زمین شده بودی و ۱۰ دقیقه بعد کمک کردی عیسی آل‌کثیر اولین گل خودش پس از پایان محرومیت را بزند. 
ببینید من به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای باید تابع نظر سرمربی و کادر فنی باشم. الان پس از این همه سال بازی در سطح اول فوتبال ایران دیگر می‌دانم هیچ مربی دوست ندارد بازیکن مؤثر خودش را روی نیمکت بنشاند. مربیان دوست دارند بهترین ارنج را داشته باشند و باید به سلیقه آنها احترام گذاشت. من هم در بازی با نساجی مازندران از دقیقه ۸۱ وارد زمین شدم و تصمیم گرفتم بهترین عملکرد را داشته باشم. خدا را شکر توانستم پاس گل بدهم. 

روراست بابت قرار نگرفتن در ترکیب اصلی ناراحت نشدی؟
هر بازیکنی بگوید از نیمکت‌نشینی ناراحت نمی‌شود دروغ گفته است. قرار نگرفتن در ترکیب اصلی سخت است و من هم ناراحت می‌شوم اما تجربه امروزم می‌گوید سرمربی که نمی‌تواند ۲۰ نفر را در ترکیب اصلی بگذارد. به هر حال اهداف و برنامه‌های تاکتیکی خاصی در سر دارد و براساس آن ارنج می‌کند. این نیمکت‌نشینی برای من یا بازیکنان دیگر باید انگیزه‌ای برای تلاش بیشتر و استفاده از موقعیت‌ها باشد. باید به نظر سرمربی احترام گذاشت و تلاش خود را بیشتر کرد. 

پاس گل تو به عیسی آل‌کثیر هم خیلی پرسروصدا شد. به نظر خودت آفساید بود یا نه؟
شما باید به لحظه پاس دادن و توپ همزمان نگاه کنید. من که این گل را آفساید ندیدم و کاملاً درست بود. خوشحالم عیسی آل‌کثیر با این گل برگشت و ان‌شاءا... بتواند امسال هم مثل پارسال در لیگ قهرمانان آسیا گل بزند و خوش بدرخشد. 

عالیشاه: جو فعلی آسیا از نظر روانی به سود پرسپولیس است/ به قول علیرضا دبیر، برای رسیدن به ستاره باید دنباله را گرفت

امید عالیشاه در مصاحبه قبلی با خبرورزشی گفته بود در۳۰ سالگی هنوز امیدوار است به تیم ملی دعوت شود. اتفاقی که نیفتاد و...  
من در حال حاضر فکر می‌کنم شرایط خوبی دارم. احساس می‌کنم از تجربه کافی هم بهره‌مند هستم ولی معتقدم دعوت به تیم ملی بستگی به نظر مربیان دارد. دست از تلاش برنمی‌دارم چون می‌دانم بالاخره یک روز نوبت من می‌شود که به تیم ملی دعوت شوم. اگر هم این اتفاق نیفتد به نظر آقای اسکوچیچ احترام گذاشته و برای موفقیت تیم کشورم دعا می‌کنم. 

راستی در مصاحبه‌ای گفته بودی از طرف جعفر سمیعی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با تو تماس گرفته‌اند که تمدید کنی. چرا هنوز این اتفاق نیفتاده است؟
من سال‌هاست با افتخار در پرسپولیس بازی می‌کنم و ان‌شاءالله تا آخر فصل ببینیم چه پیش خواهد آمد. قسمت باشد با افتخار می‌مانم ولی فعلاً تمرکزم را روی لیگ قهرمانان آسیا و این بازی‌ها گذاشته‌ام. 

بی‌تعارف دوست داری با پیراهن پرسپولیس برای همیشه از دنیای فوتبال و بازی خداحافظی کنی؟
حالا که برای خداحافظی خیلی زود است. فعلاً می‌خواهم بازی کنم و تازه ۳۰ ساله شده‌ام. 

منظور ما الان نیست و خداحافظی در آینده است؟
چه کسی را سراغ دارید که دوست نداشته باشد با پیراهن پرسپولیس از فوتبال خداحافظی کند؟ من هم دوست دارم روزی با پیراهن تیمی از فوتبال خداحافظی کنم که از دوران کودکی عاشق آن بودم. سال‌ها در آن تیم توپ زدم. با موفقیت‌هایش خوشحال شدم و با شکست‌هایش اشک ریختم اما همه چیز دست خود آدم نیست. گاهی سرنوشت شما را به سمتی می‌برد که هرگز آن را از قبل پیش‌بینی نکرده بودید. ما فوتبالیست‌های بسیار بزرگی داشتیم که به عنوان اسطوره در پرسپولیس توپ زدند ولی مجبور شدند جای دیگری از فوتبال خداحافظی کنند. به همین خاطر نمی‌توان پیش‌بینی کرد در آینده چه اتفاقی می‌افتد و همه چیز دست ما نیست. 

برگردیم به لیگ قهرمانان آسیا و بازی با الوحده امارات. نتیجه این دیدار را چگونه پیش‌بینی می‌کنی؟
شاید این جمله کمی کلیشه‌ای باشد اما فوتبال واقعاً قابل پیش‌بینی نیست. الوحده امارات گرچه در پلی‌آف و با شکست دادن الزورای عراق به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا رسید اما حریف آسانی نیست یا اینکه ما حق نداریم این تیم را دست‌کم بگیریم. با این وجود می‌توانم پیش‌بینی کنم که در پایان این مسابقه برنده از زمین خارج خواهیم شد. 

اما به نظر می‌رسد تیم‌های اماراتی با افتی فاحش روبه‌رو شده باشند. همین شنبه گذشته تیم فولاد خوزستان با هدایت جواد نکونام توانست با نتیجه ۴- صفر تیم العین امارات را شکست دهد.
فولاد خوزستان نماینده کشورمان است و من هم به نوبه خودم این پیروزی را تبریک می‌گویم. در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا همه ما به اسم ایران شرکت می‌کنیم و باید از بردهای نمایندگان کشورمان خوشحال شویم. این بردها قدرت فوتبال ایران را به رُخ می‌کشد و در مجموع به سود ماست. به این سؤال شما هم ان‌شاءا... بعد از بازی با الوحده پاسخ خواهم داد! 

بارسلونا تیم محبوبت هم که به رئال باخت. ناراحت نشدی؟
نه، چون ال‌کلاسیکو را ندیدم، خیلی ناراحت نشدم!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ناشناس IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    برای باشگاه های هیچ قاره ای ستاره وجود نداره نیاز نداره دنبالش برید همش من در آوردی ،اگر اینطور بود رئال مادرید باید بابت قهرمانی باشگاه های اروپا 13تا ستاره میزد روی سینش البته در کشور ما قانون فوتبالش فرق میکنه...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی