نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
پاری‌سن‌ژرمن – بایرن‌مونیخ‌؛ کام‌بک یا حذف قهرمان؟
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

بایرن‌مونیخ در تلاش است در فرانسه از حذف به دست پاری‌سن‌ژرمن در لیگ قهرمانان اروپا جلوگیری کند.

خبرورزشی - امشب از ساعت ۲۳:۳۰ در ورزشگاه پارک‌دوپرنس، پاری‌سن‌ژرمن می‌خواهد قهرمان فصل قبل را از دور رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا کنار بزند، در حالی که بایرن‌مونیخ به کام‌بک امیدوار است. 

پاری‌سن‌ژرمن‌؛ کار مدعی را تمام کن
در مونیخ، مائوریسیو پوچتینو خوش‌فکری‌اش را به رخ کشید. او می‌دانست تیمش اگر به زمین حریف برود بدجور غافلگیر خواهد شد. تاکتیک دفاع و ضدحمله بهترین روش و ضدتاکتیک برای برنامه‌های حریف بود که از خوش‌شانسی‌شان خوب هم نتیجه داد. حالا با نتیجه دلخواه در مونیخ به استقبال بازی برگشت خواهند رفت. نکته مهم اینکه تاکتیک بازی رفت در بازی برگشت هم احتمالاً جواب خواهد داد. مدافعان حریف کند هستند و مقابل امباپه و نیمار ایستادگی کردن کار هر بازیکنی نیست. آیا پاری‌سن‌ژرمن در همین مرحله کار قهرمان فصل قبل را تمام می‌کند و انتقامش را تکمیل خواهد کرد؟

بایرن‌مونیخ‌؛ عملیات ممکن
از تیمی که ۳۱ موقعیت در یک بازی ایجاد می‌کند باید وحشت کرد! بایرنِ هانسی فلیک بدون لواندوفسکی هم تیم خطرناکی است. در واقع باواریایی‌ها درست است که در بازی رفت مقابل پاری‌سن‌ژرمن شکست خوردند ولی نشان دادند متکی به تک‌ستاره‌ها نیستند. در بازی برگشت هم باید منتظر حملات پرتعداد و خطرناک‌شان باشیم اما رقیب هم برنامه‌های خاصی دارد. نقطه ضعف بایرن مدافعان کندی شده که در نبردهای تن‌به‌تن خیلی موفق نیستند. اتفاقات بازی رفت تجربه خوبی برای فلیک شد و باید ببینیم عملیات کام‌بک در پاریس را ممکن خواهد کرد؟ قهرمان دوست ندارد خیلی زود کنار برود. 

آخرین جدال
دیدار رفت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا را پاری‌سن‌ژرمن از بایرن‌مونیخ در خانه حریف ۳-۲ برد. امباپه (۲ مرتبه) و مارکینیوس برای پاریسی‌ها و چوپوموتینگ و مولر برای بایرنی‌ها گل زدند. 

آمار بازی
۱۰) این یازدهمین نبرد پاری‌سن‌ژرمن و بایرن‌مونیخ خواهد بود. در ۱۰ بازی قبلی، ۶ برد برای پاریسی‌ها و ۴ برد برای بایرنی‌ها ثبت شده و هیچ‌گاه این دیدار با تساوی خاتمه نیافته است. 
۳۶) در ۳۶ نبرد با تیم‌های فرانسوی، بایرن‌مونیخ ۲۰ بازی را برده، ۵ تساوی داشته و در ۱۱ بازی شکست خورده است. جالب اینکه بیش از نیمی از این باخت‌ها مقابل پاری‌سن‌ژرمن بوده. 
۲۲) ۱۳ برد در ۲۲ بازی با آلمانی‌ها برای پاری‌سن‌ژرمن ثبت شده. ۲ تساوی داشته‌اند و ۷ مرتبه شکست ‌خورده‌اند. نکته عجیب درباره نبرد پاری‌سن‌ژرمن با آلمانی‌ها این است که ۷ نبرد یعنی حدود یک‌سوم بازی‌های‌شان در دو فصل اخیر مقابل بایرن، دورتموند و لایپزیش بوده. 
۴۲) بایرن‌مونیخ در تمامی مسابقات این فصل گل زده است. ۴۲ مرتبه در تمامی تورنمنت‌ها به میدان رفته‌اند و دروازه همه را باز کرده‌اند. 
۶) ۶ شکست پاری‌سن‌ژرمن (۵ باخت در لیگ فرانسه و یک باخت در لیگ قهرمانان) در پارک‌دوپرنس، بایرن را برای پیروزی در زمین حریف امیدوار می‌کند. 
۴۲) بزرگ‌ترین بدشانسی بایرن از دست دادن لواندوفسکی در آستانه دیدار با پاری‌سن‌ژرمن بود. لِوا ۴۲ گل در همه دیدارها زده بود.
۳۱) بایرن در بازی رفت ۳۱ ضربه به سمت چهارچوب پاری‌سن‌ژرمن داشت اما فقط ۲ گل زد. علاوه بر این آمار، کیمیش هم با خلق ۱۰ موقعیت گل به رکورد مسعود اوزیل در دیدار رئال و تاتنهام در سال ۲۰۱۲ رسید. 

مصدومان و محرومان
غیبت خوان برنات و مارکینیوس در ترکیب پاری‌سن‌ژرمن قطعی است. مارکو وراتی هم هنوز در قرنطینه است و دوران کرونا را سپری می‌کند. کیلور ناواس در بازی رفت مصدوم شده و به الساندرو فلورنتسی و مائورو ایکاردی پیوست. شاید این بازیکن‌ها را به دیدار برگشت با بایرن برسانند. روبرت لواندوفسکی هنوز آسیب‌دیده است و غایب بزرگ این بازی هم به شمار می‌رود. غیبت سرژ گنبری کرونایی شده، داگلاس کاستا، نیکلاس زوله و کورنتن تولیسوی مصدوم هم قطعی است. از طرفی لئون گورتسکا و لوکاس هرناندس هم شاید به این دیدار نرسند. 

ترکیب احتمالی دو تیم
پاری‌سن‌ژرمن:
ریکو، داگبا، دانیلو، کیمپمبه، باکر، گیه، پاردس، دی‌ماریا، نیمار، دراکسلر و امباپه
بایرن‌مونیخ: نویر، پاوار، بواتنگ، آلابا، دیویس، کیمیش، موسیالا، سانه، مولر، کومان و چوپوموتینگ
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی