نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
پیروزی جسورانه دلخانی برابر عنوان‌دار جهان و المپیک
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سی و یکمین دوره مسابقات کشتی ‌فرنگی قهرمانی ‌آسیا ۲۰۲۱ قزاقستان از صبح امروز در آلماتی آغاز شد. پیکارهای ۵ وزن اول امروز برگزار و مدعیان ۵ وزن دوم نیز فردا (چهارشنبه) کشتی می‌گیرند.

خبرورزشی - نمایندگان کشورمان در روز نخست تا اینجای‌کار همگی به نیمه‌نهایی راه یافتند و درصورت ادامه همین روند می‌توانند اقتدار خود را به رخ مدعیان قاره‌کهن بکشند. پیروزی مقتدرانه و جسورانه میثم دلخانی مقابل نایب قهرمان جهان و نفر سوم المپیک، یکی از حوادق و اتفاقات غرورانگیز برای کاروان کشورمان در صبح روز اول رقابتهای آسیایی بود. پویا دادمرز اولین کشتی‌گیر کشورمان بود که به‌دلیل سرِ وزن نرسیدن کشتی‌گیر کره‌جنوبی، همان صبح وزن‌کشی و ۳ ساعت قبل از شروع رقابتها، اولین پیروزی و صعود به دور دوم را به‌نام خود ثبت کرد. 
نتایج و عملکرد نمایندگان کشورمان در ۵ وزن نخست به‌این شرح است: 

* ۵۵ کیلو: پویا دادمرز دور اول با توجه به سر وزن نرسیدن جین هیوک کیم (کره جنوبی) به پیروزی رسید. دور دوم مقابل با نتیجه ۸ بر صفر داواباندی مونخاردن (مغولستان) ۸ – صفر برنده شد و به نیمه‌نهایی راه‌یافت. دادمرز برای حضور درفینال باید الهام بهرام‌اف قهرمان‌آسیا (ازبکستان) را شکست دهد.

* ۶۳ کیلو: میثم دلخانی دور اول اورماتبک آماتوف (قرقیزستان) را ۵ – صفر مغلوب کرد. المورات تاسمرادوف دارنده مدالهای نقره و برنز جهان و برنز المپیک (ازبکستان) جدی‌ترین و مهم‌ترین حریف دلخانی در دور دوم بود که این حریف نامدار و عنوان‌دار جهان و المپیک را نیز ۹ – ۷ شکست داد و راهی نیمه‌نهایی شد. دلخانی برای رسیدن به فینال باید از سد هان جائه چانگ (کره‌جنوبی) عبور کند.

* ۷۷ کیلو: پژمان پشتام دور اول کایراتبک توگولبایف (قرقیزستان) را ۹ – صفر مغلوب کرد. باتوجه به حاضر نشدن کشتی‌گیران عراق و فلسطین، پشتام برنده دور دوم معرفی شده و به نیمه‌نهایی رسید تا برای حضور در فینال با سینگ گورپریت نایب‌قهرمان‌آسیا (هند) کشتی بگیرد.

* ۸۷ کیلو: ناصر علیزاده یکی دیگر از کشتی گیرانی که با قرعه سخت روبرو بود، دور اول استراحت کرد. دور دوم مقابل نورسلطان تورسینوف قهرمان‌آسیا از کشور میزبان (قزاقستان) را ۳ – یک شکست داد تا در نیمه نهایی و برای حضور در فینال با رستم آساکولوف دارنده مدال نقره و برنز جهان از (ازبکستان) مبارزه کند.  

* ۱۳۰ کیلو: علی‌اکبر یوسفی دور اول با نتیجه ۹ بر یک مورات رامانوف از (قرقیزستان) را با نتیجه ۹ – یک مغلوب کرد و در نیمه‌نهایی باید به‌مصاف سهراب فاتویف (ازبکستان) برود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی